Igen, és hajómotorokban is alkalmazták. De azért ezek sem közúti járművek, inkább a mozdony kategória, bár parkolni valóban könnyebb egy harckocsival 😆
A több csukló azért csak bonyolultabb mint az egy hajtórúd, nem?
Motorban abszolút értelmetlen, és nyilvánvalóan csak azért csinálták hogy feltűnést keltsenek, nem azért mert bármi szempontból van értelme.
De ha már ragaszkodunk az ellendugatyús kétüteműhöz, akkor inkább ez. Ennek legalább megvan az előnye hogy valóban egyszerű, kompakt, könnyű szerkezet. Ráadásul változtatható könnyen a sűrítés is, aminek dízelnél mondjuk sok értelmét nem látom, de ha megcsinálják benzinesre, akkor hasznos.
Ugye ezt arra találták ki hogy a villanyautó egyik motorja helyére beférjen, és kisegítő hajtásként működjön ott ahol az akku már kevés, és ne kelljen másik autót tervezni. Várhatóan akármilyen jó lesz az elektromos hajtás, lesz igény kis számú PHEV autókra, amihez nem lenne gazdaságos külön autót tervezni, de így ez a probléma megkerülhető, és extra helyet sem foglalna az autóban. https://totalcar.hu/magazin/hi...
Mehet a "hülye motorok minisztáriumába" ez is.
Régi dolog, nincs nagy jelentősége. Túl bonyolult a szerkezete, hengerfej hiányában szerintem a hűtés is problémás így alacsony a teljesítmény sűrűség, és igazából semmi értelme ennek így.
Jellemzően kétütemű ellen dugattyús dízel motorok léteztek, amik résvezéreltek voltak, mert ugye hengerfej hiányában a szelepelés is nehézkes lett volna, és két főtengely volt. Kellett hozzá kompresszor is mert az öblítést csak azzal lehetett biztosítani. Mellesleg vasúti mozdonyokban létezett, nem közúti járművekben, mert pocsék a nyomaték leadása egy ilyen szerkezetnek, de viszonylag hatékony volt. Manapság azért vannak jobb motor konstrukciók, amik hatékonyak.
annyit tudok, ha megyek bárhová akkor már egy egész táblát elfoglal a különböző elnevezés(gondolkodós)
Mindig úgy kezdődik, hogy presszó kv, hosszú kv és majd utána jönnek ezek a vad elnevezések, hogy kapucsínó latte, melange meg vagy 10 féle kitaláció a legvégén a jegeskávé 1500-é(fejét fogó) Ha nagyon nyomja a zsebemet a pénz és téli időszak van akkor szoktam inni egy forró csokit 1000-1300-ért(fejét fogó) Ez a legtöbb helyen annyit takar, hogy felmelegített kakaó, rányomva a tejszínhab a tetejére rá van szórva valami vagy fahéj vagy kakaópor. És ez egy hosszú pohárba van amibe van ilyen hosszított kanál meg egy szívószál(kezeit széttáró) Nagyon ritkán létezik valódi forró csokihoz hasonló katyvasz. ez onnan ismerszik meg, hogy olyan sűrű(gondolom a kukorica darától) hogy alig lehet inni inkább csak kanalazni lehet és nem csömőr cukor. Ilyennel azért ritkán találkozni(gondolkodós)
Na ez már csak mellébeszélés 😆 szóval ittál 5€-os kávét. Ennyi.
Normál esetben csak a nyiban különböznek ezek, hogy mennyi tejet, tejhabot teszel bele, meg mennyi vízzel főzöd le, aztán az olaszok adtak nekik flancos neveket, amitől a világ meg eljul milyen különlegesség, de közben meg saját nyelvükön csak simán azt jelenti amit adnak. Pl. az Americano-ról tudja mindenki hogy a vizes lóhugyot jelenti, és a kétszer kifőzött zaccból kell készíteni. 😆
ilyen helyen érdemes komolyan venni a hétköznapi edzéseket 😅
Lehet a magyar válogatott is jobb helyen szerepelne ha itthon is ez lenne az eljárásmód 😅
Minden esetre a túlfizetett, saját lábukba felbukó focisták már nem rontanák az átlagot. 😅 http://youtu.be/h7BeHapenHQ 😂
ismerősnek törökben ecolli volt, ha jól emlékszem 1700euró lett a vége
kifizette a biztosító de előtte le kellett tenni a kórházban
plusz jól el volt baszva a többszázezres nyaralás...
na ezért eszek én idegenben csak olyan kaját ami szarrá van égetve attól még senkinek se lett baja
Végülis az egyetlen kergemarhakóros magyar faszi is Franciaországban evett egy fasza steak-et, aztán meg itthon pusztult meg. Még a lélegeztetőgép alkatrészeit is elégették meg mindent amivel érintkezett a neurológia klinikán 🙈
A lövészet legalább hasznos tudás 😁 mint a viccben, a cigány kérdi a kölkit:
- honnan van az a karóra?
- cseréltem tegnap, a bicskárért, amit nekem adtál
- hülyegyerek, oszt' mit csinálsz, ha meg akarnak verni? megmondod nekik, hány óra?
egyszer volt, hogy a lőtérvezetőt agyonlőtték, elég nagy híre volt(gondolkodós)
Bár szerintem döntően nem ez a jellemző a lőtereken(kezeit széttáró)
Szóval így nem értem, hogy mi az értelme, hogy drága bérletért drága fegyverekkel és lőszerrel még csak nem is egymásra lövöldöznek(gondolkodós)
Akkor itt hol van a szórakozás?
A több csukló azért csak bonyolultabb mint az egy hajtórúd, nem?
Motorban abszolút értelmetlen, és nyilvánvalóan csak azért csinálták hogy feltűnést keltsenek, nem azért mert bármi szempontból van értelme.
De ha már ragaszkodunk az ellendugatyús kétüteműhöz, akkor inkább ez. Ennek legalább megvan az előnye hogy valóban egyszerű, kompakt, könnyű szerkezet. Ráadásul változtatható könnyen a sűrítés is, aminek dízelnél mondjuk sok értelmét nem látom, de ha megcsinálják benzinesre, akkor hasznos.
Ugye ezt arra találták ki hogy a villanyautó egyik motorja helyére beférjen, és kisegítő hajtásként működjön ott ahol az akku már kevés, és ne kelljen másik autót tervezni. Várhatóan akármilyen jó lesz az elektromos hajtás, lesz igény kis számú PHEV autókra, amihez nem lenne gazdaságos külön autót tervezni, de így ez a probléma megkerülhető, és extra helyet sem foglalna az autóban.
https://totalcar.hu/magazin/hi...