Az akkusnak harom hatranya van foleg,van tobb de az megszokhato.
Meg mindig kicsi az energiasurusege,emiatt kurvanehez a jarmu ha nagy hatotavot,nomeg a duma ellenere meg mindig baszottdraga.
Mondjuk én azt nem értem, hogy az akkus hajtás hátrányai miatt megy a kifogás, de a hidrogén sokkal nagyobb hátrányai az rendben vannak, meg majd megoldják 😆 ez kb. olyan mint Bogyó meg a baloldal. Utálja a diktatúrát, a buzikat, cigókat, meg migránsokat, mégis csak a libsik az igaziak 😁
Ezt csak az gondolja aki nem tudja hogy működik.
A villany mindig is olcsó és egyszerű volt. Egyedül akku kémiát nem tudtak egy jót összerakni, de ez már megoldott, és így megnyílt az út a jó és olcsó meghajtás felé. Az hogy az akku még drága csak marketing kérdés, már nem műszaki.
A hidrogén már eleve drága és fizikai korlátokkal terhelt. Lehet reszelgetni de nem lesz áttörés. Mindig komplikált és drága marad, még potenciális fejlődési lehetőség nincs benne, csak jelentős költségnövekedéssel. Pont mint a belsőégésű motornál, elérte a határait.
Amúgy meg lehetett volna oldani már 20 éve hogy a hidrogén elterjedjen, és nem is lett volna rossz, ha valóban akarják. Akkor még volt is realitása, mert akku az még szarkupac volt és volt jelentős előnye a hidrogénnek. Annyit kellett volna hogy leraknak egy csomó töltőt. Meg megoldják az otthoni töltést. De nincs. Évente pár száz Mirait eladtak a Shellt beugratták hogy legyen pár hidrogén kút, de az már régen bedőlt. Hogy terjedjen el a hidrogén ha a gyártók sem hisznek eléggé benne, és csak másra várnak?
Ugyan ezt csinálták a villanyos kocsikkal is, amíg fel nem tűnt a Tesla.
A Tesla mit csinált? Senki nem hitt a villanyban. Azzal kezdte hogy lerakott egy csomó töltőt támogatás nélkül saját pénzén, 14éve, de olyan szinten hogy mai napig nem érte utol senki azt a szintet és hálózatot. Nem applikáció, nem baszakodás. Odamész, bedugod, töltesz, gyorsan. Ennyi.
Persze ezt azért tudta megcsinálni, mert a Tesla olyan 20 töltőállomást rakott le minimum 8 oszloppal helyszínenként, abból a pénzből amiből a Shell 1 darab hidrogén kutat. Ehhez persze még tartálykocsikban kell hordani a hidrogént, amit földgázból csináltak, mert a marketing anyagban szereplő ződ hidrogén kvázi nem létezik, annyira hisznek abban is. Tesla töltőibe meg dróton dzsal a petró, és a Tesla naperőműveket is rakott mögé, amik többet termeltek mint a töltőik elhasználtak.
Most meg már akkora az előnye, az akkus rendszernek, hogy esélye sincs a hidrogénnek, de már a nehéz gépekről is lemaradt. És ha így folytatja még a tengerentúli repülőjáratokról is lemarad, amire az akkunak egyenlőre esélye sincs.
😅
Inkább hülye angol. Szar helyre teszi.
Ugyanez a duda más motorokon nem telik meg vizzel.
De ne aggódj, ez náluk gyári előirás lehet. Két idei uj tigeren is várják a garanciális irányjelzőket meg hátsó lámpát mert lötyög benne a viz. Nem, nem urban legend, saját szememmel láttam. Az pedig ledes, tehát nem bontható, ragasztott. Mégis lötyög. Ís igen, ők is megfurták 🤣
hidrogén hajtásnál az első képen láthatóakat kell mindig szem előtt tartani, és ezen semmilyen fejlesztés nem fog segíteni
a második kép kicsit elmosódott ott van összehasonljtás az akkus hajtás a hidrogéncellás hajtás és a direktbe hidrogén elégetés között, szerintem ez is látványos
a harmadik kép meg kicsit elnagyolt de szerintem simán látszik hogy a szervizigény is más lesz a hidrogénes kocsiknál
szóval ez egy nagyon rövid zsákutca, gyorsan meglesz a vége........
Valóban átlépték azt a szintet?Végre képes az ezer km hatótávra?Dehogy képes,jelenleg az a nagy szint hogy ha jön egy kis hideg még csökken a hatótáv,vedd ki a biliből a kezed,azért mert veszel egy ilyen autót,attól ez még nagyon gyerekcipőben jár.Elég beszédes most 2024ben Görögország felé utazva,egy darab elektromossal sem találkoztam az úton,még mindig.Szóval ne mond hogy átlépték azt a szintet!
a cng töltés se túl gyors, szóval az utak mellett nem lenne nagy siker, itt is csak a pihenőknél lehetne értékelhető mennyiséget beletöteni
de majd ezt is elbasszák az adókkal
amúgy simán meg lehetne oldani a kamionok hajtását egy felsővezetékkel, ez se lenne drágább mint a hidrogén hajtás
Igen, rosszul emlékeztem mert láttam is közelről többet, daf még a másik ami biztosan van, da nagyon jönnek az újak így akár tegnaptól is lehet bármi másból, a baj velük az ami a villannyal, kevés a töltőállomás így csak saját teleptől telepig tudnak menni, gondolom nézegetik, hogy megéri-e és ha igen a többi telepre is tesznek töltőt mint a villanynál, azokból is építettek gyorstöltőket idén több helyre is.
a hidrogén adta energiától minden jobb, még az is hogy a citadellét ledózerolják a gecibe aztán egy bazi nagy tartályt építenek helyébe pár tucat napelemes szivattyúval megtöltik és lesz pesten vízerőmű......
Mert a lombkorona sétány miről szól? Na a hidrogén a németek lombkorona sétánya.
Milliárdokat vett fel csak a BMW erre a fejlesztésre a zúniótol, és nem forintban. Ennyiért én is hinnék a hidrogénhajtásban.
nekem ez eddig egy szent küldetés volt, hátha fel tudom nyitni a szemét
de elengedem, mától leszarom, magasról és vastagon ahogy az úriemberek mondják felénk 😂
Hidrogén nem lesz, csak azért futtatják a gyártók, hogy fékezzék a villanyos terjedését, mert még mindig a hagyományoson van a jobb haszon.
Meg hogy fel tudják venni a lépést... nézd meg a teslát vagy a bidet, 10 év alatt átlépték azt a szintet, ami a hagyományos autókat gyártóknak 60-80 évbe került.
Én még emlékszem rá, nem olyan régen volt, mikor azt mondták, hogy ezek a nagy taccs mobilok nem fognak elterjedni, csak pillanatnyi divat 😁
A villanyautóval és így lesz most még az áttörés előtt vagyunk. Kína fogja borítani a bilit, ha majd az autóit olcsón beengedik. Persze előbb lesz még egy kis eu usa erőlködés, meg kereskedelmi háború, de vége ez lesz
Meg mindig kicsi az energiasurusege,emiatt kurvanehez a jarmu ha nagy hatotavot,nomeg a duma ellenere meg mindig baszottdraga.