Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Kivéve persze, ha a szállítási vállalkozó nem tudja, hogy a kamion akkor termeli a hasznot amikor megrakottan megy, ezért a jó messze lévő célokra nem egyszer négykézben küldi a szállítmányt, majd ott hivatkozzál, hogy pont töltés közben kiveszi a pihenőidőt.

Az akku súlyával növelt össztömeg súlykorlátozásról tudnál mutatni valami érdemlegeset? Meg a kamionos töltőpontok számát-helyét Magyarországon?
a gls-nél se gondolta volna ezt senki sem 10 évvel ezelőtt........
Nincs villany, nem is lesz. Ez csak itt a fórumon müködőképes elmélet, meg az álljunk meg hugyozni kávézni mer ugyis kell.......hobbiba elmegy meloba nem.
még 5-6 év és teljesen kopasz lesz szegényke(feleséged) mert úgy kell szervezni az utakat hogy útbaessen töltő is aztán majd haját tépi amikor mégse jön össze a dolog 😉
fura
kb 15-20% szokott lenni a többlet fogyasztás literben mérve csak gázüzemben
lehet mégsem akkora a belső térfogat, meg ugye ugrik még 20% mert csak 80%-ig lehet tankolni
Ahogy sanyi mondja, nem alkalmas. A feleségem a lidl logisztikai központban irányitja ezeket a kamionokat, általában napi két tura van minden autónak, de sokszor kell belenyulni a napi tervbe és nem ritka a napi 5-600 km.
Full lpg nem hibrideznek és árban a piaci villany alatt van tehát jobb igazából csak hát hiába ugyanakkora a tartály a diesel 4x annyit megy ugyanakkorákkal. A gáz tök gyári, iveco meg még valami van és a sofőrök szeretik.
most jelenleg kb napi 20 órát ülök az mtz-ben aztán még mindig élek

régen a rába kamionokban volt légkondi? szerintem azokban se voltak mégis volt sofőr
szóval ez csak duma hogy kell a légkondi, jó ha van de nem kibírhatatlan ha nincs, aki nem bírja az menjen kőműves segédnek, a betonkeverő mellett tuti lesz légkondi
Arra pont nem hisz a központi raktártól a boltok akár 300km-re is lehetnek bár ez ritka, de előfordul, 500km-es körök ellenben mindennaposak és vagy kibírja vagy nem, inkább a nagy raktárak között használják nem terítésre.
Nem is ülsz benne napi 12-14 órát 40°-ban télen meg a -10-ben, nem tudom mennyi egy villany vontató a dieselek talán 50milla körül vannak a villany gondolom a duplája és a tgk-k hihetetlen gyorsan vesztik az árukat nem úgy mint a személyek, 5-6 évesen a töredékét érik így nem tudom mennyire éri meg üzletileg a villany.
az lpg hajtás milyen ?
full lpg vagy gázolaj mellé nyomja a gázt bizonyos fordulattól?
ki tette ezekbe be a gázt?
Nagyon kevés, Bp-Nyíregy pont kijön, de már Mátészalka nem jön össze. 😁
4.5 óránként meg kell állni 45 percre(vagy valami ilyesmi)
sanyi tuti jobban tudja de van több kötelező pihenő is, bár ha többszöri rakodás van akkor ezt el lehet sumákolni
szóval már csak egy fasza töltőhálózat kell és máris minden jó lesz
Ööööö, nem vagyok a villany ellen mindenáron, de mint írtam vezettem a villany volvót ls jó volt, de a hatótáv történetbe nem érdemes belefolyni, papír szerint 320-340-et kell elmennie, de 250-nél letérdel, ez a scania lehet, hogy tényleg elmegy 500-at, de nálunk vannak lpg-s gépek amiből az 1 tankos 600-at a 2 tankos 1200-at elmegy és alig több idő tankolni mint a diesel, de ezek még mondig nem ellenfelek a dieselnek legfeljebb ha mindenhol ingyen lehetne tankolni mert a dieselek 4000km-t bírnak vagy többet. Agyalnak, hogy a pótkocsi alvázába is tegyenek akkukat és azzal növelnék a hatótávot, de ahhoz a megengedett súlyt kell a jelenlegi 40t-ról jelentősen emelni vagy a raksúly csökken amit érthetően nem akarnak a megrendelők. Az 500km-es hatótáv még belföldön sem elég, a jelenlegiek is csak adott rövid fuvarokra használhatók és nem lehet csak úgy elküldeni bárhová. A hidrogén meg fejlődik és hát mivel az alapanyag könnyebben elérhető mint az akkuké és ez a kitettség miatt megfontolandó szempont lett.
Mercire ugyanezt mondják,rühellik mint a szar.
Az,termeszetesen.
Meg hogy a hodda egy tejfolospoharba csomagolt uncsi hornet. 🤣
Ertem a szokasos meg kell allni kotelezo szendvics/hugyozas.
De a tengelyterheles tobb lehet?
Nem hinnem.
Miert is csak 35 tonnas ez a cucc?
En ugy olvastam kevesebb a terheles,furgonnal biztosan.
A vezetes meg nem kilometer hanem vezetesi ido fuggvenye.Tehat ha az ipse vezethetne de meg kell allnia tolteni akkor tuti a kormanyt ragja,mar egy 10 el lassabb kamion miatt is azt teszik,nemhogy az 500 ankent haromnegyed orara meg kell allniuk.
Es meg mindig,a szemelykocsi toltohalozat miatt is nyígsz hogy keves,ezt meg nem csapod tele egy csadeoval vagy normal tesla toltovel 20 perc alatt.
Hogy all a kamionos halozat?
https://villanyautosok.hu/2020...

32kWh-s akku csomag. 2 éve nem gyártják. Az eGolfból rakták be a hajtást, olyan áron hogy ha veszek egy eGolfot meg egy dízel Craftert akkor lettem volna ugyan azon az áron.

De nyilván azért mert vettek egy szar kókány furgont, ami tud 120km hatótávot, akkor az 500km-ert tudó 40tonnás teherbírású kamion is használhatatlan 😁
- Mert szerinted mennyit vezet egy kamionos megállás nélkül? Vigyázz beugratós kérdés 😁 https://www.kisaetr.hu/hir/vez...
-Amennyi kell. Pont mint a villanyautóknál. Hozzá igazodtak az igényekhez.
-40 tonna a megengedett össztömeg dízelnél. Akkusnál az akku súlyával több lehet, így nem csökken a hasznos teher. Ez a kamion is 35tonnával ment 500km-et....pedig járt a klíma is 😆
ha zavarja akkor el kell menni bútorboltba eladónak, ott van légkondi is meg fűtés is.......
Hidd el,a futart erdekli,te meg az eletbe nem leszel futar,mondom,olyan mondta aki benbe van,nem ini a kanaperol.
Ezek a kamionok arra jók hogy a penny regionális raktárból kivigye a káposztát meg a budipapírt a boltba.
Hát ....most is lejöttünk 1200km-t,2 megállóval,ami összesen nem volt 15perc.Nem ördögtől való,már ha nem prosztata bajos az ember.
üzleti tervet bármire lehet készíteni, nem vagyok meggyőződve hogy a villanyos nem térül meg
az hogy nincs légkondi kb senkit se érdekel, nekem egy járművemben sincs aztán nem hiányzik
mondjuk a terepjárónak meg kellene keresni a fűtéscsapot mert folyamatosan fűt, az már kicsit sok
Folcvagen asszem crafter,de nem tuti,az is tizmillaval dragabb.