Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

fénykoromban megvolt a 190 most már egyre jobban nyomják az évek a vállam lehet nincs meg
Azért a legmagasabb büntikhez kell neki tolni.
városban 125-el, országúton 195-el autópályán 240-el (gondolkodós)
A tenyerét? Gondolom csak elírta ez a fránya javító program(kezeit széttáró) Tenyerével veri a brét(kezeit széttáró)
egyébként te milyen magas vagy? Ha a nejed 180 cm akkor te is 180-190 körül lehecc(gondolkodós)
Egyre többet kocsikázok előttetek 😅 A rohadék M5-ön mindig van valami lófaszság ami miatt az 50-es úton kell, hogy mennyek(fejét fogó)
A múlt héten is tereltek valamit lejöttem némedinél. Aztán dabasnál csak szoptam egy félórát mert fél pályás útlezárás volt(fejét fogó) Lehet most már alkalmanként becsöngetek hozzátok egy kv-ra az m5 egész használhatatlan a közlekedésre 😅
(gondolkodós) Nem is vagy te annyira hüje(kezeit széttáró)
Találkoztunk már olyannal hogy a szerelvények egy aknában voltak...víz alatt 🤣
Kifogástalanul működött minden. A dobozok nem áztak be, csak előtte kellett szerezni egy szivattyút, hogy hozzáférjünk.
Az lehet, de nagyon nem is gyűlik össze a viz benne mert nem nagyon emelkedik. Meg aztán nem is szoktuk tömiteni semmivel, minek.
Ezt soha nem vitatta senki hogy így van.
De a szabvány nem tartalmaz esztétikai utasításokat.
Ezt megbeszéltük az elején hogy igénytelen a kinézete. De az hogy nem esztétikus nem egyenlő a nem biztonságossal, vagy szabványossal.
Mint írtam, itt kizárólag a gégecsövek és a vezeték szigetelés anyaga kérdés a szabványosság szempontjából.
A solár kábelek biztosan szabadtérre vannak kitalálva, ezekkel nincs kérdés. A gégecső ezeknek csak egy extra védelem, illetve így könnyebb szerelni.

Én merev falu kültéri csövezést használtam volna, meg kábelcsatornákat, amik elfedik a kábelgubancokat. Meg OBO csőbilincsekket, nem gyors kötözőt. Ezek nagyon faszán néznek ki és nem vészes az ára. Igaz kicsit lassabban halad vele a munka. De az hogy hozzáférhető egy kettős szigetelésű vezeték az nem szabványtalan. Gondold el. A fűnyíródon is hozzáférhető. Ráadásul jó eséllyel nem kültérre való kábelt használsz, hanem a legolcsóbb narancssárga Praktikeres hosszabbítót mint mindenki, pedig oda már a gumis kábel kellene. Csak ugye az nem néz ki szarul. Így az a laikusoknak elfogadható, ez meg ronda azért azt gondolják hogy ez így nem megfelelő.
Ráadásul azok kommutátoros motorok jellemzően. Ezek a pici 12V-osok pedig BLDC
De. Megfelel.
"IP66: teljes mértékben védett por ellen, és erős vízsugár és vízbe merítés ellen védett."
Az inverternek ez a minősítése ventilátorokkal együtt.
Tehát leboríthatod egy vödör vízzel, moshatod slaggal is akár.

Ezek a ventilátorok jellemzően működnek akár víz alatt is. Talán csak a csapágyazásnak lenne gondja idővel, de az elektronika az ki van öntve műgyantával, a forgórész egy állandó mágnes. A ventilátor nem az elektronikát hűti közvetlenül hanem csak egy hűtőbordát, az inverter elektronika egy megfelelően szigetelt zárt térben van a hűtőborda másik oldalán, szóval igazából még segíti is a hűtést ha belefolyik a víz a ventilátoroknál.

Tehát inkább csak azért jó fedett helyre tenni, mert a műanyag alkatrészek nem szeretik az UV-t hiába van UV álló adalék benne. 2-3 év és úgy törnek a rotorlapátok mint a ropi, meg a vélhetően önkenő bronz csapágynak sem tesz jót ha rendszeresen túl melege van. Tehát így pár év múlva cserések lesznek a ventilátorok, de ettől még szabályos.
A tomitett szreles pont a gegecsonel nem latom, a kabeleken lecsorgo osszes viz odafolyik.
Amugy ezrt nem tudom elengedni, mert mar lattam olyan munkat, ahol nem vonzotta a szememet a szereles. A ventire is leirtam, hogy lehet, hogy van kulteri uzemmodra valo kialakitas, ezekrol nekem mas jutott az eszembe.
Ez az én inverterem adattáblája. Kültéren szerelhetö mindenféle védelem nélkül.
Ha a védettségo szint megfelelő nincs akadálya. A vizzsákot meg engedd már el, létezik tömitett szerelés. A bivárszivattyunál sincs....
Kurvára nagy probléma amikor hozzá nem értők beleállnak valamibe és okoskodnak. Sokszor tapasztalom és idegesítö tud lenni.
Mint mondtam a védettségi fokozatot kell figyelembe venni. A klima kültéri ventillátora is kb hasonló felépítésű ráadásul át is szivja esőben a nedvességet plusz az 230 as, mégse épitek házat felé.
De jobb lenne motorozni.
Vagy autozni.
Megkotlott egy vizcso.Ilyet nem lattam,szetfoszlott,pedig gyari iveco.Igaz 16 eves.
De annya kinjat,lesz vagy 3e potolni.
Huhh,nem latom jol de a kifogasolt kabelek a pirosak napelem csatlakozok,ha azok MC4 esek,azok meg IP 68 as vedettseg 1,5 meter viz nyomasnak ellenall 30 pecig.
Ha ezek a dobozok eddig ekkora vizben allnak ako mindegy.
Amikor én dolgoztam hasonlót - nem inverter, de kültéri készülék elhelyezés - akkor mindig csináltam vízzsákot a kábelre, pláne ha arrafelé lejtett a kábel, tehát a készülék felé.
A véleményem szerint biztosan van az átlagtól a környezeti hatásoknak ellenálló eszköz, de még soha nem okozott bajt, ha egy kicsit több figyelmet fordítanak rá. Pláne, ha ezt a készülékegyüttest be is lehetett volna rakni a napelemek alá.
Persze ha elfogadom, hogy a felelős műszaki vezető aláírta a teljesítésigazolást, akkor tulajdonképpen biztosan jó a cuccos. De van, aki tud a szemnek kellemesebb megoldást is, és ha nem is mindenhatót, de legalább az igyekezet megvolt - fillérekből.
Abban nincs vita, hogy a többit meg lehetett volna korrektül is csinálni, valamint a dobozt is esetleg jobb lett volna fedett módon telepíteni.
A ventikről nem tudok nyilatkozni, nem láttam élőben, az én inverterem meg passzív hűtésű, azon hiába keresek.
Ellenben láttam olyat, ami IP67 besorolású, a tekercselés gyantával kiöntött házban van, a tekercs közepében egy vakfurat van kialakítva a műanyag házban. A lapátok és azok tengelye egy sima hengeres állandómágnes. Gyakorlatilag a vakfuratba van bedugva a tengely és a mágneses mezőben "lebeg" illetve forog.
A képek alapján te ugyanígy vitelezted volna ki?
Ezeket a ventiket a felületes megszemlélésük után nem a mindenféle védelem nélküli kültéri használatra valónak gondolom.
A mögötte lévő állványon látható, illetve az inverter alján látható kábelelvezetési megoldást én tuti nem csináltam volna, egy nem elzárt, kültéri, mindenki által hozzáférhető helyen.
Aztán az, hogy ne verje az eső, ne süsse a nap - ha nem is egy kisházat építettem volna köré - biztosan valami védelmet kialakítottam volna, ha engem bíznának meg ilyennel.
kocsik elején is vannak villanyos ventillátorok pedig ott kapnak bőven vizet, szóval nem minden ventillátor dől a kardjába egy kis víztől......
Meg kell nezni milysn védelmi osztályba sorolták a berendezést.
Nem gondolnám hogy egy ilyen beruházást nem megfelelő eszközökkel szerelnék. Terveztetni, engedélyezni, felülvizsgálni kell. Ennyi ember nem fog elsiklani olyan dolgokon amiért felelősséget vállal.
A laikusok meg azt gondolnak amit akarnak.
Igy van.
Nem tudom, az mit foglal magaba, de a ventik a keszulekhaz hata mogotti levegot mozgatjak, ahol csak a hatul kilogo, kulso hutobordak vannak. A feszultseg alatt levo reszek egy rekesszel odebb vannak, jol becsomagolva. A ventik meg gondolom torpefeszultsegen uzemelnek.