Mastercard az mastercard, mindegy hogy épp melyik bank adja ki... egyébként meg prémium mastercard, mégis két helyen se tudtam vele fizetni a múlt hónapba olaszoknál és nem falun hanem egy felkapott idegenforgalmi helyen...
Amúgy bankot is érdemes lenne másikat választani, aztán nem szopnál. Mastercardot amúgy elfogadják ezen a kontinensen, csak az OTP szarakodik. Én K&H-nál vagyok, feleségem CIB-nél, a telefonom meg GooglePay-t használ. Valamelyik csak működik, de soha nem volt gondom még olaszoknál sem. Ahol meg nincs terminál, ott meg marad a KP
Udvozlet transzfogatasrol, a harom medvet az ut szelen lebubiztam.
Tenyleg volt harom medve, a sok banga autos meg motoros csak allt es nezett, nem mertek vagy nem akartak atmenni elottuk.
2x annyi, vagy nem, mindegy, ha valahol külföldön a halál faxán kell tölteni... én csak azt látom, hogy ELVETTEK valamit. nyilván van és lesz is mód áthidalni ezt. Elvileg mindenki használhatja a Tekláét is (?), nem tom, hogy van épp MOST ez.
....de valahogy nincs kedvem del-Szerbiában egy nem futó szerb app-al vesződni, meg ugye a bankkártyát se minden fogadja el... abból is kétféle kell legalább. Az OTP-s masterkárddal is szoptunk még olaszban is, akkor "civilizálatlanabb" helyen mit reméljek?
van egy 70es karácsonyfa talpam az valami geci kemény anyagból van, a vídiás gyorsdaraboló alig vitte a cégnél
itthon mire 3 lyukat fúrtam rajta a csavarnak vagy 10x éleztem a hss fúrót
abból szerintem lehetne gyűrűt reszelni, a régi pannónia színvonalat tuti hozná
na
beszeretem fagyiport, pár kisérlet után sikerült összeállíani az átlag cukrászdai fagyi minőséget
1l tej, 0,3kg fagyipor, 0,1kg cukor
400ft+970ft+30ft, összesen 1400ft az 1,4 kg fagyi massza
nálunk az 5 dekás fagyi 450ft, szóval az 1400 forintból kiárulnék több mint 10 ezer "hasznot" még ha a gagyi 25 forintos tölcséreket gombóconként számolom akkor is
és ez a drága puncs por amihez jobb a tej mint a víz, de pl a gyümölcsös ízekhez (citromot teszteltük) ahhoz jobb a víz ettől sokkal olcsóbb mert az még 1000 sincs alapanyag árban
ebben persze nincs áram, fagyigép, munkaerő, adó meg a fasz tudja mi van még
csak érdekességképp hogy kb 10x annyi a cukrászdában mint otthon elkészítve
Én nem is gondoltam hogy ez egy népszerű dolog 😆
Mocsok lehúzós cég. Kétszer annyit számol fel eleve, aztán még arra van egy 500forint egyszeri "kényelmi díj" ami akkor fáj ha csak 5-10percet rá akarnál tölteni.
Persze egyszerű volt, mert kértél egy RFID kártyát, és tényleg baromi sok cég töltőjén működött hogy bedugtad a csatit, kártyát lehúztad és töltött, de én sokkal skótabb vagyok ennél.
Megláttam az árkülönbözetet és inkább letöltöttem minden cégnek a saját applikációját, ami esetleg kelhetett.
Másik hogy van még 2-3 nagyobb roaming cég ha valaki nagyon rá van kattanva erre. De ha veszel egy új autót akkor ahhoz szoktak is adni, valami jelképes előfizetési díjért és egész baráti kWh árakért.
Amúgy meg igen. Tesla töltőkön kívül nem is tudom hogy mikor használtam utoljára mást.
Ionity applikáció az készenlétben van, mert az is tud hasznos lenni és képes etetni a Teslát, azon kívül a "TEA töltő" kis magyar hálózat, meg a MOL Plugee amivel szoktam számolni. A többi csak megszokásból, hogy ha esetleg rászorulok ne az oszlop mellett keljen regisztrálgatni.
De pl. az OMW-nél már nincs is APP, náluk simán kártyával lehet fizetni. Úgy tudom az EU által pénzelt európai átjárhatóságot célzó hálózaton ez már kötelező, csak ugye még 1-2 év mire kiépül.
Itthoni mobility előfizetéssel használhattad a külföldi töltőállomásokat egy kis felárért na most ezt megszüntették minden kinti kúthoz kell a houzávaló app.
Engem nem érint még, haverom panaszkodott rá
Origó? Soha nem volt villanyautó párti, mindig ellene agitált, többnyire a szokásos buta, tudatlan tévhitekkel riogatva a népet, mint minden más témában. Nagyon lecsúszott szenny lap lett. Ahogy itt is a címadás már meghatározza mit gondolj, holott a felmérés nem ezt tartalmazza.
Először is itt az eredeti TC-s cikk, bár ez is egy villanyautót nem kedvelő író tollából, de a TC legalább rendes újságírást csinál, megérdemlik hogy ne az Origon olvasd el a cikket, hanem náluk. https://totalcar.hu/magazin/hi...
Aztán itt meg az eredeti Autobiltes: https://www.autobild.de/artike...
Bár németül nem tudok, de az
A németek negyede (25%) térne csak vissza. Azaz 75%-a elégedett. Ez nem azt mutatja hogy annyira megbánnák az emberek.
Az amerikaiak esetén egy éve még szintén 75% volt. Nem hiszem hogy ilyen gyorsan változna a vélemény, főleg hogy ott a Tesla az elektromos autó, aminek a legnagyobb a márkahűsége, egész egyszerűen azért mert jó. https://villanyautosok.hu/2023...
Ausztrália érthető. Ott nincs összefüggő töltőhálózat.
Egy-két érv értelmezhetetlen. Van egy érzésem hogy irányított kérdések voltak, vagy nem villanyautósok válaszoltak.
-Aki megveszi a villanyautót, annak nem magas az ára. Ezen az alapon eleve nem veszünk villanyautót.
-Üzemeltetési költségek nem magasak.
-Hatótáv para, kicsi hatótáv. Ez is csak a nem villanyautósoknál merül fel. Az aki használja egy ideje annak elég kb. minden most kapható villanyautó hatótávolsága. 40kWh felett. De ha rásóztak egy kis akkus autót, esetleg használtat, vagy nem nézett utána akkor ezen a téren valóban érheti csalódás, és mivel egyre több laikus lép be ez egyre gyakrabban előfordulhat. De gyakorlatban 250-300km autópályás hatótáv elegendő. Ezt már sok autó tudja, nem is drágán. Pl. feleségem, új áron 8milliós Zoe-ja 52kWh-s akkuval is.
-Nincs otthoni töltési lehetőség. Na ez jó érv. Kizárólag a nyilvános töltésre támaszkodni a legtöbb országban megoldható, de nem egy élmény. Mondjuk aki így vett autót hogy nem volt megoldva a töltése, ott megértem a visszatáncolók magas arányát.
Hozzá kell tenni, hogy amcsiknál most kb. annyiba kerül egy Tesla mint egy Toyota Corolla, szóval könnyen lehet hogy sokan megvették átgondolatlanul, de tavalyig növekvő tendenciát mutatott az EV lojalitás (villanyautós cikkben), szóval szerintem ez csak átmeneti a sok laikus belépő miatt, akik meglepődtek hogy a villanyautót máshogy kell használni.
ez az agyatlan réteg aki abban hitt hogy az idők végezetéig ingyen töltés lesz.....
amúgy ez nem gondolnám hogy teljesen igaz
mert
ha neki benzines a fasza(vagy dízel tökmindegy) akkor eladja a villanyost aztán vesz egy másikat, mert azért nem áll a piac
inkább csak úgy vannak vele hogya "másik jobb volt" nagyjából mint amikor mi azon elmélkedünk hogy bezzeg a régi motorok mennyivel jobbak voltak nem volt egérmozi meg ilyenek mégis sokan túléltük.......
Most olvastam, hogy a kutatók megdöbbentek azon, hogy lassul a föld forgása és ez miatt a napjaink hosszabbak lesznek, mindenesetre nem nagy lumenek én ezt már régóta mondom mert többször is éreztem a lassulást meg megtántorodva néha meg is kellett kapaszkodni azt meg főleg, hogy a munkaidőm egyre hosszabb. 😒
http://youtu.be/gY2bLGR41tU?si=VpQ6FwRqmCYIQIdl
https://villanyautosok.hu/vill...
Tessék. Itt van ez. Ez sokkal jobb és olcsóbb is.
https://chargemap.com/map
Tenyleg volt harom medve, a sok banga autos meg motoros csak allt es nezett, nem mertek vagy nem akartak atmenni elottuk.
....de valahogy nincs kedvem del-Szerbiában egy nem futó szerb app-al vesződni, meg ugye a bankkártyát se minden fogadja el... abból is kétféle kell legalább. Az OTP-s masterkárddal is szoptunk még olaszban is, akkor "civilizálatlanabb" helyen mit reméljek?
itthon mire 3 lyukat fúrtam rajta a csavarnak vagy 10x éleztem a hss fúrót
abból szerintem lehetne gyűrűt reszelni, a régi pannónia színvonalat tuti hozná
beszeretem fagyiport, pár kisérlet után sikerült összeállíani az átlag cukrászdai fagyi minőséget
1l tej, 0,3kg fagyipor, 0,1kg cukor
400ft+970ft+30ft, összesen 1400ft az 1,4 kg fagyi massza
nálunk az 5 dekás fagyi 450ft, szóval az 1400 forintból kiárulnék több mint 10 ezer "hasznot" még ha a gagyi 25 forintos tölcséreket gombóconként számolom akkor is
és ez a drága puncs por amihez jobb a tej mint a víz, de pl a gyümölcsös ízekhez (citromot teszteltük) ahhoz jobb a víz ettől sokkal olcsóbb mert az még 1000 sincs alapanyag árban
ebben persze nincs áram, fagyigép, munkaerő, adó meg a fasz tudja mi van még
csak érdekességképp hogy kb 10x annyi a cukrászdában mint otthon elkészítve
Mocsok lehúzós cég. Kétszer annyit számol fel eleve, aztán még arra van egy 500forint egyszeri "kényelmi díj" ami akkor fáj ha csak 5-10percet rá akarnál tölteni.
Persze egyszerű volt, mert kértél egy RFID kártyát, és tényleg baromi sok cég töltőjén működött hogy bedugtad a csatit, kártyát lehúztad és töltött, de én sokkal skótabb vagyok ennél.
Megláttam az árkülönbözetet és inkább letöltöttem minden cégnek a saját applikációját, ami esetleg kelhetett.
Másik hogy van még 2-3 nagyobb roaming cég ha valaki nagyon rá van kattanva erre. De ha veszel egy új autót akkor ahhoz szoktak is adni, valami jelképes előfizetési díjért és egész baráti kWh árakért.
Amúgy meg igen. Tesla töltőkön kívül nem is tudom hogy mikor használtam utoljára mást.
Ionity applikáció az készenlétben van, mert az is tud hasznos lenni és képes etetni a Teslát, azon kívül a "TEA töltő" kis magyar hálózat, meg a MOL Plugee amivel szoktam számolni. A többi csak megszokásból, hogy ha esetleg rászorulok ne az oszlop mellett keljen regisztrálgatni.
De pl. az OMW-nél már nincs is APP, náluk simán kártyával lehet fizetni. Úgy tudom az EU által pénzelt európai átjárhatóságot célzó hálózaton ez már kötelező, csak ugye még 1-2 év mire kiépül.
Engem nem érint még, haverom panaszkodott rá
Pedig dedikalt szendvics-hugyozast kell tartani.
Először is itt az eredeti TC-s cikk, bár ez is egy villanyautót nem kedvelő író tollából, de a TC legalább rendes újságírást csinál, megérdemlik hogy ne az Origon olvasd el a cikket, hanem náluk. https://totalcar.hu/magazin/hi...
Aztán itt meg az eredeti Autobiltes: https://www.autobild.de/artike...
Bár németül nem tudok, de az
A németek negyede (25%) térne csak vissza. Azaz 75%-a elégedett. Ez nem azt mutatja hogy annyira megbánnák az emberek.
Az amerikaiak esetén egy éve még szintén 75% volt. Nem hiszem hogy ilyen gyorsan változna a vélemény, főleg hogy ott a Tesla az elektromos autó, aminek a legnagyobb a márkahűsége, egész egyszerűen azért mert jó.
https://villanyautosok.hu/2023...
Ausztrália érthető. Ott nincs összefüggő töltőhálózat.
Egy-két érv értelmezhetetlen. Van egy érzésem hogy irányított kérdések voltak, vagy nem villanyautósok válaszoltak.
-Aki megveszi a villanyautót, annak nem magas az ára. Ezen az alapon eleve nem veszünk villanyautót.
-Üzemeltetési költségek nem magasak.
-Hatótáv para, kicsi hatótáv. Ez is csak a nem villanyautósoknál merül fel. Az aki használja egy ideje annak elég kb. minden most kapható villanyautó hatótávolsága. 40kWh felett. De ha rásóztak egy kis akkus autót, esetleg használtat, vagy nem nézett utána akkor ezen a téren valóban érheti csalódás, és mivel egyre több laikus lép be ez egyre gyakrabban előfordulhat. De gyakorlatban 250-300km autópályás hatótáv elegendő. Ezt már sok autó tudja, nem is drágán. Pl. feleségem, új áron 8milliós Zoe-ja 52kWh-s akkuval is.
-Nincs otthoni töltési lehetőség. Na ez jó érv. Kizárólag a nyilvános töltésre támaszkodni a legtöbb országban megoldható, de nem egy élmény. Mondjuk aki így vett autót hogy nem volt megoldva a töltése, ott megértem a visszatáncolók magas arányát.
Hozzá kell tenni, hogy amcsiknál most kb. annyiba kerül egy Tesla mint egy Toyota Corolla, szóval könnyen lehet hogy sokan megvették átgondolatlanul, de tavalyig növekvő tendenciát mutatott az EV lojalitás (villanyautós cikkben), szóval szerintem ez csak átmeneti a sok laikus belépő miatt, akik meglepődtek hogy a villanyautót máshogy kell használni.
amúgy ez nem gondolnám hogy teljesen igaz
mert
ha neki benzines a fasza(vagy dízel tökmindegy) akkor eladja a villanyost aztán vesz egy másikat, mert azért nem áll a piac
inkább csak úgy vannak vele hogya "másik jobb volt" nagyjából mint amikor mi azon elmélkedünk hogy bezzeg a régi motorok mennyivel jobbak voltak nem volt egérmozi meg ilyenek mégis sokan túléltük.......