A ktm egy nagyon jó példa hogy gyàrilag kb 2012 óta nem tudják összerakni jól, fellazul de annyira hogy nem tudsz vele autópálya tempót menni.
A másik példa a yamaha, az fz6 óta nem tudnak belerakni egy kúpgörgőset és a golyóssal rendszeresen beszitálnak…
A terhelés legalább akkora, a fordulat kevesebb csak - de nem is attól megy tönkre, hanem az ütődésektől. Cementált felület, a nyomást bírja, de az ütést nem.
..de nem győzködlek, mert szemmel láthatóan (a beírásaidból) nem értesz ehhez (sem) - itt jön majd az, hogy kezdjél el szidni 🤣
Azon közben meg gondolkozz el, hogy miért megy tönkre egy ilyen csapágy a lomodban, aminek a terhelhetősége 20 000 N (segítek, az 2 tonna)
A kormanycsapagy vagy adott nyomatekra huzott koronas anyaval van elofeszitve, vagy a gyarto megadja, hogy az also villahid hany N ellenallas elleneben kell elforogjon, ha jol van elofeszitve/hezagolva.
Szerintem. Illetve tudtommal.
Csak hogy lássatok ilyet: így néz ki egy görgős csapágy, ha nincs előfeszítve. Ez a boxerem hátsó agyában van, és olajban fut, külvilágtól elzárva.. mégis kiverődött, mert nem volt előfeszítve, sztem konstrukciós hiba.
Na most én betettem helyette egy golyóst meg egy spacert, és azóta hibátlan...
forgó csapágynál előfordul, de az is inkább a zsír hiányra vezethető vissza
pl ami olajban forog nem nagyon esik szét
de a kormánynál inkább szétverődik, a himbáknál is, perse csak ha nem ázik be
Nem értem, miért erőltetitek a görgős csapágyat... az nagyon érzékeny a hézagra, és axiális terhelésre van kitalálva. Annak mindig előfeszítve kéne lennie. Ha van hézag, kiverődik, ha nincs, akkor meg szorul - és itt századokról beszélünk. Nem csoda, hogy mindenkinek szétmegy 40 ekm alatt...
Én biztos, hogy normál mélyhornyú golyóst tennék bele - de nekem nem kell, mert a BMW-ben nincs 😃
Viszont öregapám Csepel bringájában az volt, és sose kellett cserélni, a kormány is csak akkor szitált, ha pityókás volt az öreg 😁
Meg ha a belső golyótávtartó széttörik, én gyárilag jórészt műanyagvezetőssel találkoztam és igazából azok kezdtek kikopni és előbb-utóbb eltörik valahol, de ha már kopik akkor is a golyók nem jó helyen lesznek, ennek kenéséhez kell a fehér szilikonzsír mert a normál zsír ezt eszi meg illetve kúpgörgősre cserélni és tényleg örök élet meg 1 nap.
Így van, a csapágy arra van tervezve hogy forogjon, ez meg csak mocorog. Ha lötyög az kuka. Én nem szedegetem szét, egyszer összerakom, viszonylag híg zsírral mert én azt vettem észre hogy kormánycsapágy nem szereti a túl sok és sűrű zsírt, aztán megy amíg megy. Most az enyémnek a boszniai sziklák adták meg a keresztet.
egy csapágy akkor lesz szar ha beázik és rozsdás lesz
homokok/sarat kap
ha megsérül(ütés, hő, szárazon futás)
a kormánycsapágy ugye nem forog sokat 100 év akatt se forog annyit mint egy kocsi kerék csapágy ellenben kb ugyamott vannak mindig a görgők és szétbasz mindent
de
ha x időnként mosod zsírozod akkor mindig más pozícióban teszed viszza emiatt borítékolható az öröklét
amúgy szét se nagyon kell szedni a felső könnyen kijön az alsót meg csak ki kell tolni
Ha a csapágy jó, nem lóghat. Ha rossz a csapágy és lóg, ki kell cserélni.
Az én motorom és én is érzékeny vagyok rà, ha kicsit laza akkor rossz úton könnyen beszitàl alacsonyabb tempónál, ha szoroz akkor magas tempónál kezd el hullámozni.
Ha magadnak csinálod akkor oké, de egy szerelő nem fogja szétszedni és újrazsírozni mert neki nem éri meg, ha bont akkor mindenhova új.
Megveszed jó drágán a speckó fehér zsírt amit pl a ktm gyárilag rak az első teló porvédő alá és azt kimosni sem tudod, szinte tökéletes vízvédelem a szimeringnél/porvédőnél aztán nem kell mosogatni
A másik példa a yamaha, az fz6 óta nem tudnak belerakni egy kúpgörgőset és a golyóssal rendszeresen beszitálnak…