Meg hát nincs is értelme ezzel foglalkozni,megveszed 18ér,3 év múlva meg ér 8at,de legalább évente pár száz ezret fogsz az üzemanyagon.Úgy látszik mégiscsak szar az a benzines Bmw ha így átpártolsz.
Nem,csak az üzemelési koltsegekkel villogsz.Ami draga,ertem hogy nem koltesz aramra a napelemmel.
Meg szervizre,de ha az amcsi nem tud legyartani egy motort ami kibirja az akku elettartalmat akkor a matek szarul jon ki.
De majd a kinaiak megoldjak. 🤣
Ok se teszlat arulnak ezutan. 🤣
Aki mai áron 15-18 milláért vesz egy villanyos autót, az nem fog öt évig járni vele
Havernnak négy éves volt a legöregebb az is tudta még a kilencven valahány százalékát, pedig az leaf volt a legszarabb
Okos vagy, de ez mennyiben befolyásolja a töltési időt? Ugye tudod hogy nem kell kilincset cserélni Korfura menet? 🤣
Persze értem hogy kötekedni próbálsz, de ez nagyon béna.
Persze, mutatnál nekem egy útvonalat, ahol Kaposvár és Korfu szigete útvonalon csak 2*30 perc a plusz időveszteség?
(De úgy ám, nehogy olyan töltőn legyek, ahol egy büdös faszkalap nem úgy tölti az autóját, hogy amíg ebédel, alszik, kávézik, addigra végez a töltéssel is, nehogy le kelljen csatlakozni a töltőről, hogy a következő is odaférjen.)
Nekem is úgy volt, hogy 250km a legnagyobb táv amit rendszeresen megteszek.
Az autó WLTP-je 626km, csak ugye senki nem a WLTP szerint autózik.
Szóval megnéztem a tesztet hogy 400-at elmegy 130-al egy töltéssel, akkor 20% akku degradáció, meg hidegben 20%-al kisebb hatótáv, még úgy is kényelmesen tudni fogja.
Őszintén ezzel kicsit túllőttem a célon, felesleges volt ennyire túlszámolni. A kisebb akkus Tesla is kényelemesen tudja az elvártakat. Mondjuk a 4 kerék hajtás, gyorsabb töltés, nagyobb teljesítmény nem rossz dolog, de mai fejjel már tudom, hogy elég lenne a kisebb akkus is.
Persze ha nem próbálom ki a nagy akkusat akkor erre nem jövök rá.
A 430km-re eljárás is simán vállalható. Sőt ilyen távon jön ki a villanyautó gazdaságosságának, és karbantartás mentességének. Igaz hogy egy töltés mindenképpen kell ehhez, ami időveszteség, és amíg a belsőégés olcsóbb mint az erre alkalmas villany, addig lehet ezen vitatkozni, de majd azért kíváncsi leszek, hogy hány embert érdekel a 30perc időveszteség 430km-en, amikor ez a minimális kényelmi többlet, szó szerint milliókban mérhető költségű lesz.
valahol volt egy fasza ábrám hogy ilyen töltési szintek mellett mennyi ciklust bír, és ez élettartamán át mennyi áramot jelent de nem találom
nagy akkunál megoldható a 20-80% töltés-használat akkor kitart jó sok évig
Az akku az évekkel nem degradálódik ennyit. ami nagyon leveszi a hatótávot az a sebesség és a hideg
Szerencsére már van egy csomó olyan teszt ahol valós 130-al nézik a hatótávot.
A 600 is inkább csak 500 valós körülmények között,és akkor még nem számoljuk a hideg miatti csökkenést....aztán ha van valami gebasz útközben és kerülni kell.....
aki 430-ra jár annak kell a 600as hatótávú kocsi, akkor még 5 év múlva is belefér a 430
bár aki 2 hetente megy ennyit és villanyautót vesz az tényleg idióta
Meg szervizre,de ha az amcsi nem tud legyartani egy motort ami kibirja az akku elettartalmat akkor a matek szarul jon ki.
De majd a kinaiak megoldjak. 🤣
Ok se teszlat arulnak ezutan. 🤣
https://24.hu/belfold/2024/02/...
Havernnak négy éves volt a legöregebb az is tudta még a kilencven valahány százalékát, pedig az leaf volt a legszarabb
Persze értem hogy kötekedni próbálsz, de ez nagyon béna.
Mennyi egy kilincs a teszlahoz?
H100 kilincs tort ennyi,de azt egy ezresert vettem.
Terjunk vissza akkor amikor 10 alatt lesz az uj ara mert annyi lesz belole. 🤣
(De úgy ám, nehogy olyan töltőn legyek, ahol egy büdös faszkalap nem úgy tölti az autóját, hogy amíg ebédel, alszik, kávézik, addigra végez a töltéssel is, nehogy le kelljen csatlakozni a töltőről, hogy a következő is odaférjen.)
Az autó WLTP-je 626km, csak ugye senki nem a WLTP szerint autózik.
Szóval megnéztem a tesztet hogy 400-at elmegy 130-al egy töltéssel, akkor 20% akku degradáció, meg hidegben 20%-al kisebb hatótáv, még úgy is kényelmesen tudni fogja.
Őszintén ezzel kicsit túllőttem a célon, felesleges volt ennyire túlszámolni. A kisebb akkus Tesla is kényelemesen tudja az elvártakat. Mondjuk a 4 kerék hajtás, gyorsabb töltés, nagyobb teljesítmény nem rossz dolog, de mai fejjel már tudom, hogy elég lenne a kisebb akkus is.
Persze ha nem próbálom ki a nagy akkusat akkor erre nem jövök rá.
A 430km-re eljárás is simán vállalható. Sőt ilyen távon jön ki a villanyautó gazdaságosságának, és karbantartás mentességének. Igaz hogy egy töltés mindenképpen kell ehhez, ami időveszteség, és amíg a belsőégés olcsóbb mint az erre alkalmas villany, addig lehet ezen vitatkozni, de majd azért kíváncsi leszek, hogy hány embert érdekel a 30perc időveszteség 430km-en, amikor ez a minimális kényelmi többlet, szó szerint milliókban mérhető költségű lesz.
https://abetterrouteplanner.co...
nagy akkunál megoldható a 20-80% töltés-használat akkor kitart jó sok évig
Szerencsére már van egy csomó olyan teszt ahol valós 130-al nézik a hatótávot.
bár aki 2 hetente megy ennyit és villanyautót vesz az tényleg idióta