Az árnyékolt táblákra rá kell tenni egy Tigo optimalizálót, és akkor megoldja. Sajnos nem olcsó, de ha csak 2-3 tábla az érintett akkor megérheti, de ezt ki kell számolni.
A napelemek termelése csökken a melegtől, reggel még hideg, így többet termel a keleti eltérés mint a nyugati.
Plusz ha akkus rendszer, akkor az éjszaka lemerült akkut is előbb kezdi tölteni.
Télen jobb lenne a meredekebb, de igazából a laposabb szög miatt pedig tovább termel, ami megint csak hasznosabb az akkuhoz.
Saját tapasztalatom, (persze Freelac nyilván ezt is jobban fogja tudni 😆) hogy egy átlagos dugó és abban hűtés/fűtés pont nem sokat befolyásol. Ha lassabba mész, akkor kevesebbet fogyaszt jelentősen.
Aztán ha már úgy is megy a matek, akkor villanyautóval sincs ez másként, csak itt már jobban optimalizálnak a navigációk.
Ha nagy gond lenne, ilyen dugó miatt akkor meg 80km-enként van töltő a főutak mentén. Rátöltesz 15percet, ez egy 50-es töltőn is 12kWh azzal meg 6 órát lehet fűteni az én kocsimmal -10fokban is. De gyanítom ha olyan nagy gond lenne, akkor tök mindegy mivel vagy, mert otthagynád a picsába a kocsidat, és elmennél a melegedőbe, ahogy erre már volt példa Magyarországon is.
Nem igazán találtam a hahun, de igazából a kocsi meg napelem pakk 6-7 milla ami szintén öregszik és ha a villanyár csak 50%-al megy fel azalatt akkor is sokára jönne be na meg az első kérdés, termelne annyit a pakk, hogy minden nap bármilyen időben feltöltse a kocsit?
Pipinek mindegy, csak krumpliból legyen 🤣
Szerintem életében nem ivott még rendes piát, mert sajnálja a pénzt rá, hiszen "az is ugyan olyan" de a haverok meg nem hívják mg, mert kár belé a drága alkohol, hiszen nem tudja megkülönböztetni 😆
Visszatérve a parkside kerékkulcsos ütvecsavarozóra, nekünk van kettő is és legritkább esetben használom kerékszerelésre, tavaly egy halom helyen kellett betonba fémdübel és ahhoz használtuk, nagyon jó volt, na meg autószereléshez is mert abból is kijutott az ünnepek alatt és amit az nem hozott le oda légkulcs, de nagyrészt elég volt, jelentősen meggyorsítja a munkát.
Kiszámultuk 1000x itthpn és a vége, hogy a befektetés az én életemben nem térülne meg főleg nem új autóval a használt meg szart nem ér, épp az új pályázat miatt a napokban nézegettem melóbajárós vellanyokat 4 milláig, háááát nem találtam olyat ami biztonsággal elmegy 120km-t mert ennyiért 12 évesek, de inkább idősebb 4-5 pálcásnak mondott leaf-ek vannak amiknek 50-70km már csak a hatótávja a többi típus meg felejtős mert a szomszéd faluból nem érnék haza a hibridek meg ennél is öregebbek és saját akkuval már legfeljebb 10-15km-t tudnak utána meg a millió ccm-es nagyfogyasztású benzin motor marad. Hidd el számolunk állandóan pl az új pályázatnak ha minden sikerül (amúgy a támogatás csak adható még a mértéke is és csak a már megkötött szerződéssel döntik el mit adnak tehát olyan kutya vacsorája) akkor is minimum 2.5 m-ba kerülne nekünk a helykialakításokkal és egyszerűen a kis pakk alig termelne vissza a fogyasztásunkból ami éves szinten kb. a h tarifával tavaly olyan 250000ft volt igaz idén van a főpróba mert először fűtünk 90%-ban klímákkal így majd áprilisban derül ki mennyi lesz. Tehát számolunk mindannyian, ha fullosan új autó, nagy pakk meg minden akkor az jóval több mint 20 milla ami a büdös életben nem jön vissza. Mondjuk a kis pakk képes lenne minden nap télen-nyáron feltölteni az autót vagy kéne hozzá hálózati is?
miért 10 év? Statisztika szerint még 14(óranézegetős) az úgy meg már egy használt passzát ára 😅
Egyébként nem kuporgatok(kezeit széttáró) szerintem pénzért hiába jönne a betörő, mert amint hozzájutok mindig elhordom a tüzépre 😅
De hát hülye vagy,10 év múlva eldobod a kanalat,nem kurvára mindegy hogy 11 millióval kevesebb van számládon?Hova a tökömbe kuporgatsz?Legalább az asszony új faszija annyival kevesebbet fog elherdálni.
Inkább azt kéne megérteni hogy valakinek nem jó,az általam felsoroltak miatt.Én mindig azt hangoztattam,nincs baj az elektromossal,csak jelenleg az én igényeimnek nem felel meg.Igazából itt mindig ebből van a vita,te elmondod miért jó a másik oldal elmondja miért nem jó.Majd ha tudja hatótávban és töltési időben azt vagy közel azt mint egy dizel,akkor talán de csak talán én is elgondolkozok rajta.de ilyen 300km-ekkel meg órás töltésekkel ,útvonalat és kényszer pisiszünetet tervezgetésekkel,nem kell.A másik oldal,hogy ha valaki keveset megy?Ha valaki keveset megy arra meg megint pont jó egy 300ezres punto is,egy városi rohangálásért megint kár több millióért autót venni hogy öszebasszák.
Nekem pl. jó volna a vellanyos ha személyautót használnék(kezeit széttáró) Csak nekem a személyautó kb. semmire sem jó(szemeit forgató) Azt az éves 10 alkalmat amit meg hatótávon kívülre esik idegenbe tölteném(kezeit széttáró) lehet, hogy az a 10 alkalom minimálisan kényelmetlenebb lenne egy benzin/dízelhez képest de ennyit tudnék vállalni az egész éves ingyen autózásért cserébe(kezeit széttáró) Ez 10* 45 perc évente( kezeit széttáró) Amíg a 12-es csatornán ment a kalambó 5 órától 8-ig minden nap megnéztem a duplarészt 😅 Tulajdon képen ha egész évben 5 részt kihagyok mert autót töltök nekem megéri mint bepengetek évente 1,1 misit bengára 😅
csak azt kéne már megérteni, hogy van olyan akinek meg jó 😅
pl té sanyinak nem tudtam megaszondani, hogy napi 60 vagy 120 km ingájához megfelelő választás. Főleg ha lenne otthon ingyen áram napelemről. Aztán a munkáltatótól még a 15 ft-os km pénzeket is be lehetne kaszírozni (kezeit széttáró) már elfelejtettem, hogy összesen 60 az ingája vagy 120 km(kezeit széttáró) De mind1 is naponta 900 vagy 1800 ft-ot kapna a semmire. az 22*900= 19800 vagy 39600 ft/ hó az szűk 500-as egy évre ez épen egy 13-ik fizu(gondolkodós)
Plusz ha akkus rendszer, akkor az éjszaka lemerült akkut is előbb kezdi tölteni.
Télen jobb lenne a meredekebb, de igazából a laposabb szög miatt pedig tovább termel, ami megint csak hasznosabb az akkuhoz.
Aztán ha már úgy is megy a matek, akkor villanyautóval sincs ez másként, csak itt már jobban optimalizálnak a navigációk.
Ha nagy gond lenne, ilyen dugó miatt akkor meg 80km-enként van töltő a főutak mentén. Rátöltesz 15percet, ez egy 50-es töltőn is 12kWh azzal meg 6 órát lehet fűteni az én kocsimmal -10fokban is. De gyanítom ha olyan nagy gond lenne, akkor tök mindegy mivel vagy, mert otthagynád a picsába a kocsidat, és elmennél a melegedőbe, ahogy erre már volt példa Magyarországon is.
https://villanyautosok.hu/2022...
Szerintem életében nem ivott még rendes piát, mert sajnálja a pénzt rá, hiszen "az is ugyan olyan" de a haverok meg nem hívják mg, mert kár belé a drága alkohol, hiszen nem tudja megkülönböztetni 😆
Egyébként nem kuporgatok(kezeit széttáró) szerintem pénzért hiába jönne a betörő, mert amint hozzájutok mindig elhordom a tüzépre 😅
http://youtu.be/CS9OO0S5w2k
pl té sanyinak nem tudtam megaszondani, hogy napi 60 vagy 120 km ingájához megfelelő választás. Főleg ha lenne otthon ingyen áram napelemről. Aztán a munkáltatótól még a 15 ft-os km pénzeket is be lehetne kaszírozni (kezeit széttáró) már elfelejtettem, hogy összesen 60 az ingája vagy 120 km(kezeit széttáró) De mind1 is naponta 900 vagy 1800 ft-ot kapna a semmire. az 22*900= 19800 vagy 39600 ft/ hó az szűk 500-as egy évre ez épen egy 13-ik fizu(gondolkodós)