Főleg a régi Leafen volt szopás a hideg, mert az nem tudta fűteni az akkut, aztán annak tényleg lecsökkent az amúgy sem acélos töltési teljesítménye 0 fok alatt, valamint a fűtést is az akkunak szánt töltőenergiából vonta le. De mostani villanyautók már nem így működnek.
Nem csak a Tesla a több sem.
Tesla felfűti az akkut 40fokra ha be van állítva hogy töltőhöz mész. Ha nincs beállítva és feldugod akkor valóban lassan indul a töltés, de akkori is elkezdi felfűteni így begyorsul pár perc alatt. A többi autón nem tudom hogy van, de vannak olyanok amik csak a töltés megkezdésekor kezdik fűteni az akkut, nem melegítik elő a töltéshez.
Illetve az LFP akku 0 fok alatt egyáltalán nem tölthető, ezeknél el sem indul, vagy nagyon minimális a töltési teljesítmény amíg fel nem melegíti.
Kamu.
-24 fok van Chicagóban. Az ottani Teslás ismerős meg azon örömködik hogy mennyivel jobb a Tesla ilyen hidegben mint a régi SUV-ja.
Ja, van egy csomó baleset, meg árokba csúszott autó, meg csomó nem indul, aki teheti ki sem dugja az orrát a lakásból, iskolaszünetet rendeltek el, és nyilván a Tesla 12V-os ólom akkuja is meg tud dögleni, ahogy minden autóban is, főleg ahol önindítót is kellene forgani -24 fokos indító akkuval, de alapból a Tesla fűti az akkuját, ezért semmilyen szinten nem érinti a töltési sebességet a hideg.
Az akku kapacitás nem csökken annyira feltűnően, akkor sem ha épp lehűlt az akku.
Hatótáv is úgy tud felére csökkenni, hogy nekem városban 5-10km-en a felfűtések sokat fogyasztanak. Emiatt nem 700km-et ír ki, hanem csak 350-et, de hol izgat ez, amikor 80km-nél többet nem megyek egy nap?
Hosszútávon autópályán olyan 20%-al csökken a hideg miatt. Ugye ha egyszer felfűtött akkor elég kevés energia kell a tartáshoz.
A hó, meg eső jobban rontja a fogyasztást, de ez sem gond jellemzően, csak 40% helyett 30-al érek oda anyóshoz.
Szóval nem kell aggódni. Anyuka lefagyott lábával időben beérsz az elfekvőbe.
Na akkor most a vellanyautó megvolt (meghajlós) persze mindig csak annak akinek nincs rá gempája 😅
Szóval napelemes cikk belefér még ma vagy azt már csak holnap raksz be?
ezeket a teszteket sosem értettem ez miért elfogadható(kezeit széttáró)
Letesztelik az alanyt. megállapítják, hogy nem fertőzött, aztán azzal az igazolással mehet 3-15 napig amerre szeretne(gondolkodós)
De a teszt után 5 perc múlva felszedi valahonnan a nyavaját akkor van egy fertőzöttnek egy negatív tesztje amivel császkálhat 😅
Tulajdonképen az egész kovid körüli mizéria és a józan észnek ellentmondó intézkedések sorozata elég szánalmassá tette ezt az egészet(gondolkodós)
A végén akkor nyílt már ki mindenki zsebében a bicska, hogy a védettség/tehát ha átestél a betegségen/ az nem volt jó csak ha be voltál oltva csak az volt a jó 😅 Na aztán mire ezt bevezették volna addigra végül is eltörölték az egészet a picsába mert kitört az orosz -ukrán különleges művelet 😅
Nem csak a Tesla a több sem.
Tesla felfűti az akkut 40fokra ha be van állítva hogy töltőhöz mész. Ha nincs beállítva és feldugod akkor valóban lassan indul a töltés, de akkori is elkezdi felfűteni így begyorsul pár perc alatt. A többi autón nem tudom hogy van, de vannak olyanok amik csak a töltés megkezdésekor kezdik fűteni az akkut, nem melegítik elő a töltéshez.
Illetve az LFP akku 0 fok alatt egyáltalán nem tölthető, ezeknél el sem indul, vagy nagyon minimális a töltési teljesítmény amíg fel nem melegíti.