nem ismerem, de tuti nem egy extra jószág
pl vannak olyan apróságok hogy az inverter önfogyasztása lehet akár 50-100w is mérettől függően egy victronnak meg 8-10w
ami nem tűnik soknak de ha du 4-től nem süt a nap a paneljaidra délelőtt 10 ig akkor buksz minden nap 0,8-1,6kwh ami még mindig nem tűnik soknak de ennyivel nagyobb akku kell egy offgrid rendszerben, ami azért már költséges
azért ez erős túlzás hogy az egész string nem termel
az a szopó hogy ha egy panelen ki van takarva x százalék akkor bukó az a terület összesen ami sorba van vele kötve
de ugye pont ezért felezett cellás meg függőlegesen vannak az egységek szóval nem az egész veszik oda
de ha mondjuk az aljából kimegy komplettem 20 centi(pl hó miatt) akkor a fele teljesítmény odavész, de itt az optimalizáló se segítene
de ahol van egy villanyoszlop és egész nap halad az árnyék a panelokon oda esetleg megéri
Ám iPhone-t vennék. Drága, de igazából abban is van annyi okosság ami miatt ár érték arányban még megérné.
Amiért nem veszek mert baromi zárt a rendszer, és rámentek a lehúzásra. Ezt meg nem szeretem. Teslánál pont fordítva. Kifizetted egyszer és nincs több felesleges lehúzás.
A felsoroltakkal nagyon nem lehet mellélőni. Mindegyik elég jó. Bár én i4-et nem vennék....BMW érintésétől mindig kiütéses lesz a kezem 🤣
"Akkor már pihensz egyet, amíg tölt a kocsi, megmozgatod a lábat, hugyozol, iszol kávét és máris elment minimum 30perc pedig csak 15percet akartál tölteni. "Ez ismét a röhejes próbálkozás a megmagyarázásra,miközben pont az ellenkezője történik,tehát nem akkor pihensz amikor te szeretnél hanem amikor az autód rákényszerít.
Nem ismerem, de speciel ha valami, az inverter az, amit olyan helyrol vennek, ahova vissza lehet vinni, ha baja van.
Egy komam kikoltozott a spanyolokhoz, valami ottani anomalia miatt az elhagyott ingatlanok eseteben a lakasfoglalas tok oke, be is koltozott egy kisebb villaba csaladostol. Kozmu ugye nista, viz ciszternabol van, napelemes rendszer termei a delejt.
Ok mar elfogyasztottak egy olcso Amazonos kinai hibridet. Eleg volt 3-4 alkalommal elfeledkezniuk arrol, hogy megy a mosogep meg a tuzhely es rainditottak a mikrot. Aztan egyszercsak nem vette a Reset-et..
Az egészet a Vályi féle műsorral indítottam, de a lényeget nem írtam az meg az, hogy a németek azért állították le soron kívül a támogatást mert nem vált be mivel az előirányzott cél az, hogy 2030-ra 15 milla villanyautó legyen a 40 millából és ebből jelenleg mindössze 1.5 milla teljesült 2016 óta és a vásárlások száma erösen visszaesett illetve csak annyi amennyi el is tűnik az avulással így esélytelennek látják, hogy a célt elérjék nem beszélve a környezetvédelmi gondokkal ami aztán végképp nem jött össze a szénerőművek miatt és a számok amúgy is azt mutatják, hogy a lakosságot igazából hidegen hagyja az egész így aki akart az már vett több meg nyögvenyelősen fogy, az olcsó kínaiból fogyhat még valamennyi, de az sem amennyinek értelme lenne a töltő hálózat kiépítése a városokban a lakosságnak szintén meghaladják a lehetőségeket határidőre így belassítanak.
Mert en speciel pont jol vagyok tajolva, sehol egy fa, szomszed kemeny, stb. Nekem alapvetoen mindegy lenne. De nem mindenki ilyen szerencses. Sokszor egesz kis arnyek eleg ahhoz, hogy a komplett sztringet terdre kenyszeritse. Na, olyankor nagyon jo, ha van.
Itt kicsit csúsztacc 😃 ne az otthoni vellanyt számold, hanem a villám tarifáját... azt nem vitatta senki, hogy éccakai vagy saját napelemes áramról jobb mindennél... de ha 300 km-nél messzebb kell menni, akkor durvul.
Irreleváns, de ugye megy a hiszti, persze csak a fotelből, hogy úr isten 60percet veszítek a töltéssel, 1300km-en, elviselhetetlen késlekedés hogy 12 óra helyett 13 óra alatt érek oda, aztán meg a valóságban kiderül hogy 16 óra az út akkor is ha nem áll meg soha.
Akkor már pihensz egyet, amíg tölt a kocsi, megmozgatod a lábat, hugyozol, iszol kávét és máris elment minimum 30perc pedig csak 15percet akartál tölteni. Aztán rájössz egy ilyen úton hogy a villanyautó töltése a legkisebb nyűg, sőt igazából örülsz neki hogy végre megint ki lehet állni pihenni.
Ha 180-200-al megyek akkor kell a 4-5 töltés valóban 😁
eGolfal mint mondtam én sem mentem volna, legfeljebb önszopatásból. Ahogy egyszer a Leaf-el is mentem. Ezt mondjuk senkinek nem is ajánlgatom hogy milyen jó dolog, mert annál gyakorlatilag a menetidő és a töltési idő megegyezik 😁
Csakxólok, a KIA Niro annyi, mit egy Tekla 3, az újabb KIA-k meg drágábbak... EV6 22, GT 32 😃 Legócóbb a Kona, de az elég vacak is - nem hatótávra, hanem gagyi.
optimalizáló minek? villanyoszlop hegyek vannak a napelem előtt?
az optimalizáló helyett lehet venni majd dupla annyi napelemet
rútul lementek a panel árak múltkor láttam 540es sharp panelt ötven párezerért számlával nem isértem hogy adhatták ennyiért
de pl tirina 420as panel 25 ezer+ áfa áron van raklaposan
jinko 425: 62euro+áfa raklaposan
risen 545: 59 ezer/darab bruttó árban
stbstb
3 ember összefog vesz 2 raklappal és öröm és boldogság általában 36 db van egy raklapon, ez nem feltétlen fér el minden házon
Ja értem,direkt felajánlja hogy ugorjunk be meghívlak titeket egy kávéra,aztán jön hogy "ó,itt egy töltő.Hát ha már úgyis meghívtalak titek,akkor rádugom"
Nem mert olyankor Laci fizet mindent, kávé üdítő, hotdog, csak hogy kuss legyen amíg tölt az autó 🤣 Mondjuk ezt a költséget nem láttam sehol a km kalkulációban 🤣
19-ben e-Golfunk volt... meg van a helyi Teklás komám, de az se megy 600-at 😅 (3 motoros S)
Most KIA Niroval megyünk sokxor, az országúton nem felizgatva 450, de a végén már elvesz mindent 😅 se klíma, se gyorsulás 😄
Amúgy Teklát sosem vennék, azért, amiért ájfónt se 😃 a felsoroltakból nyilván az i4-et nézegettem, mint legolcsóbb e-BMW. Ioniq is teccett, az ID-k nem, meg az hülyedrága is (ahogy az Audi is)
Húha,jól megmutatod mit tud az autód?Tök menő,nekem is vannak ilyen emlékeim,igaz 18éves voltam és kinőttem belőle.Aztán -100km egyből?Akkor is emlegetik a mamit mikor fél órát kell álldogálni a töltő mellett.
5Ft-ért nem fogok visszatáplálni az biztos, csökkentse a fogyasztást amennyire lehet, ennyi a lényeg. Nem tudom melyik panel milyen, a Risen-t néztem, nvsolar-os haver már régen is azt emlegette hogy szerelik, akkor volt 75e, most meg 40 alatt.
Meg is érdemlik,lefényképeztem és ide is feltettem pár hónapja mikor mentem Győrbe és a gyökér teslás 67el ment,folyamatosan jöttek szembe ,mögöttem akkora sor hogy már a végét sem láttam.....az meg játszotta a fillérbaszót.
Na jó, de a forgalom irreleváns az összehasonlítás szempontjából, mert az mind2 autót egyformán sújthatja. A töltési idő meg a kisebb sebesség miatti idő viszont tisztán plusz az e esetében.
16 óra úgy volt, hogy bexoptuk a svájci kora esti csúcsot (18-20 közt) ráadásul esett is, és ott pályán csak 120 lehet. Németeknél viszont haladtunk, ahol lehetett, 180-200-al 😃
Akkor Golfra terveztünk, az rövidet megy, meg nem is tölt 40 kW felett asszem - de számok mai autókra is kb... te se mennél el 3 töltés alatt, és akkor úgy, hogy üresen érsz oda. Útközben nem tucc 100%-ra tölteni te se, a Tekla is meglassul a végén.
pl vannak olyan apróságok hogy az inverter önfogyasztása lehet akár 50-100w is mérettől függően egy victronnak meg 8-10w
ami nem tűnik soknak de ha du 4-től nem süt a nap a paneljaidra délelőtt 10 ig akkor buksz minden nap 0,8-1,6kwh ami még mindig nem tűnik soknak de ennyivel nagyobb akku kell egy offgrid rendszerben, ami azért már költséges