Amúgy meg senkit nem akarok a Tesla mellett meggyőzni, de tény hogy ez az autó éri meg legjobban jelenleg, még akkor is ha nem fogod fel ezt.
Esetleg a kínai BYD még megütheti a lécet, de azért én megvárom amíg más kipróbálja.
Ha valakinek nincs annyi pénze amibe a Tesla kerül akkor lehet kevesebbet is venni. Hyundai, KIA, VW villanyautói viszonylag még megérősök és az kisebb összegtől indulnak.
A teslás nem keveredhet forgalmi helyzetbe?
Én okosabbnak hittelek eddig, mintsem a benzines (esetleges) forgalmi helyzetét vesd össze a teslás töltési idejével.
Vagy azt akartad írni, hogy amíg forgalmi helyzet van, addig te az éppen akkor és ott levő töltővel pont tudod tölteni a villanyautót?
Aki 60ezret kiad egy DeWalt csavarbehajtóra az is teli van pénzzel és dolgoznia sem kell. 🤣
De lehet azért vesz valaki mégis ilyet mert hatékonyabban lehet vele dolgozni, és tartós.
Na ezért vettem én is Teslát annyi pénzért amennyiért se (benzines) Mercit, se BMW-t soha nem vettem volna, mert a luxus az hidegen hagy. Ellenben a jó szerszámot azt szeretem.
Tehát ne álljak 5 percig és menjek kávézni ameddig akarok, inkább kérjem mondjuk 30 percesre, hogy ne kelljen futnom lehúzni a töltőről, igaz, közben kibaszok négy sötétzöld másik teslással, aki ott áll és töltene ő is?
Értem.
Bocs, de az eGolf az 10éves technológia. Ugyan az mint a Leaf.
Próbálj ki egy ID3 vagy 4-et. BMW i4-et, Audi e-Tront, Hyundai Ioniq 5/6-ot, vagy egy Teslát. Ezek nagyon más világ már.
De hát ezt tesszük. Pont ezért csalogatjuk ide az akku gyárakat, meg villanyautó gyártókat, hogy a gazdaságunk nyerjen az elkerülhetetlen átállásból.
Szerintem ezt baromi jól csinálja Magyarország, akkor is ha utálja valaki a zOrbánt.
Viszont mi a német autógyártóktól függünk, szóval én drukkolok nekik, hogy ne aludjanak be.
Ja, a eGolf helyett én is benzinessel mentem volna. Az nem erre való. Ahogy a feleségem Zoe-ja sem. Nem azért mert sokat fogyaszt autópályán, vagy mert kicsi az akku, hanem mert iszonyat lassan tölt. Ha 250km hatótáv elég a célig, és ott tudsz tölteni, akkor nyugodtan neki indulhatsz, de felette már nem jó.
Haver mindig csak annyit tölt bele villámon, ami hazáig elég. Van péze, de nem hülye 😅 szóval ha 5 perc alatt bele menne 200 km, azt használná... így is volt már, hogy debreceni kiruccanáshoz negyed órányit tett bele valahol, ahol épp volt csonk.
A térképeden ideális körülmények vannak... és ha azok vannak, akkor nekem ez nem 5:21, hanem 4:21 😃 és különben meg tudom, okos a Tekla, de azt honnan tudja, hogy nekem mikor kell hugyozni? 🤣
Miért? Neked nincs Teslás ismerősöd? 🤣
Autópályán nem egy el egy Tesla sem 600-at. Országúton, meg városban még többet is. Esetleg ha kamionok mögött mennék 90-el, akkor a pályán is, csak nem akarom kitúrni a dízel Passzátosokat onnan 😆
Genf? Azt mondod 16 óra? El is hiszem, de ugye te is érzed hogy a forgalmi viszonyok miatt több órát veszítesz, akkor lehet nem a töltési idő okozza a problémát. Prága oda vissza kb. ez a táv. Éjjel indultam hogy a bolt 9 órás nyitására érjek oda, illetve hogy éjjel kisebb a forgalom, így jól tudtam haladni. Oda felé hoztam a tervezt, visszafelé meg 5 nagyobb torlódásba futottam bele, ami lassított. Nem az amikor megálltunk kajálni, vagy pihenni kicsit és közben töltött az autó. https://abetterrouteplanner.co...
Megjegyzem elég óvatos ez a terv. Én egy töltést ki tudnék hagyni.
Ha elkezded gyakorlatban használni, rájössz hogy semmi értelme az 5perces töltésnek. A kávét nem tudod ennyi idő alatt kikérni, aztán rohanhatsz lehúzni a töltőről. Az meg hogy ott álljak amíg töltődik, mint egy belsőégésű töltése közben az meg elég ciki manapság 🤣
Tesla töltőt kell használni, azt minimum hatosával rakják le és egész Európában hasonlóak az árai. Mellesleg Magyarország legolcsóbb töltője a Tesláé. De az Ionity sem rossz hálózat, csak a Dunától keletre egy darab sincs belőle, de az is EU szintű hálózat.
Szlovákoknál a ZSE hálózatát használnám https://zsedrive.sk
Mondjuk az valóban geciség amikor valaki ott hagyja a töltőn a kocsit órákra.
Jobb helyen büntetés van erre. Teslánál 400forint/perc ha feltöltés után ott hagyod, meg akkor is ha terhelt a töltő, és 90% fölé töltöd. A Mobilit hálózatán fix 5forint/perc a töltés elejétől, de ha egy órát töltött a köcsög akkor is csak 300 forint.
Nem kell nagyon gondolkodni. A kocsi navigációja is megteszi, meg van a https://abetterrouteplanner.com/
Természetesen amikor a Vályi tök tudatlanul direkt oda megy szopni, akkor nyilván megszopja, de minimális tájékozódással meg némi tapasztalattal, semmivel nem rosszabb mint benzinkutat keresgélni amikor kigyullad a kolduslámpa.
Én úgy gondolom, hogy aki csak autóra 20 millió körül tud szánni forintot, az kb. pont leszar minden érvet, amivel a megvásárlását erőltetik - vagy éppen ellene érvelnek. A Teslát vásárló olyan indok mentén veszi ezt, ami lehet bármi, csak nem észérv, ami nem baj, csak ne ugyanazzal az érvvel próbáljuk a másikat a Tesla mellett meggyőzni.
Az, hogy valaki tud akkora napelembe befektetni, hogy még a sok egyéb mellett marad 20 misije csak az autóra, az a vásárlók kb. 0,01%-t érinti, tehát nem lehet érv, esetleg egy példa, hogy van ilyen is.
Esetleg a kínai BYD még megütheti a lécet, de azért én megvárom amíg más kipróbálja.
Ha valakinek nincs annyi pénze amibe a Tesla kerül akkor lehet kevesebbet is venni. Hyundai, KIA, VW villanyautói viszonylag még megérősök és az kisebb összegtől indulnak.