4kW az 10 db 400Wp koruli panel, mondjuk 1 milla konzolokkal, kabelekkel, segedanyagokkal.
Az inverterek olcsobbak, 48V 5KVA/4000W-os mar akad 500 euroert. Az akksi... na, az tud jocskan varialni a vegeremenyen
Jah, amúgy mkndig röhögök az idiótákon az M7-en, amikor a teslával mennek 88-al a kamion mögött 4 lehúzott ablakkal mert a klíma ugye luxus. Ezeknek is szeretek odapörkölni az öreg dízellel 🤣🤣🤣
Az csak nekem tűnt fel hogy ennek az elektromos autózás hú de kurvajó dolognak mindig a fillérbaszás a vége,ennyi egy kw annyi forint a töltés.......stb,vesznek egy autót 20milláért és azt számolgatják hogy mennyiért mennek el 100km-t.Igazi idióták,azt már meg sem említem hogy 60al mennek 90 helyett,mert úgy még jobb a matek.
kéri tök hülye, engedd el.....mindenben kurva okosnak hiszi magát, arra amire ő használja jó a villanyautó. De legtöbbünk nem az agglomeráció egyik végéből a másikba közlekedik. de szerinte mindenki hülye megint, csak ö helikopter.
Ini nem irta, mekkora es milyen HKME-re gondolt 4 millerert :)
Egy 5kW-os Solar Edge inverter 750-800 ezer. Panelenkent kel egy-egy optimalizalo 30 rugoert. Egy 400Wp koruli panel 70-80 ezer, ebbol kell 5kWp-hez 12-13 db. Ez onmagaban 3.2 millio. Plusz segedanyagok es meg is van a 3.5-3.6 MFt. Plusz papirmunka, stb...
a betáplálós inverter drágább mint a noname offgrid, de ha offgrid és mondjuk victron sz is egy milla feletti a nagyobb
20db 400wp panel meg csak jobbban tölt mint a 10
plusz a mindenféle védelmi szarok is viszik a 100 ezreket gazdagon
a 4 milla meg tuti betakarja egy nagyobb rendszert
Amúgy tényleg, egy napelem cucc mitől 4 milla? 40e kb 1 tábla most, abból kell 10. Meg egy inverter 3-4-500e. A kampók, sínek vezetékek sem olcsók, legy en 100e. Hol a maradék 3 misi?
Jo, en azt lattam, hogy Keri ur erre a mondatodra reagalt, tehat az otthoni toltessel kapcsolatban. Hogy a toltoallomasok fajlagosan dragak (gyors fejszamolassal es 280 Ft/kWh-javal kalkulalva kozel 8 literes fogyasztasu benzinessel ekvivalens a toltes ara) az tiszta sor.
"itthon is tölthetem, csak akkor többe lesz egy km költsége, mint egy modern belsőégésűvel."
Dehogy tudsz. Ott az ABRP mindent kiszámol helyetted, baromi pontosan és nem az optimális esetet számolva, sőt kifejezetten pesszimistán, mégis jobban tudod, ahogy azt is hogy nekem mekkora kerülőket kell tennem a töltő miatt csak azt nem vetted észre hogy ezek a töltők az autópályák mellett vannak, és ezen közlekedik az ember ha messzire megy. Pedig azt hiszed magadról okos vagy, csak hát nincs gyakorlati tapasztalatod, és annyi önkritikád sem, hogy belásd ezt a hiányosságodat, ami önmagában nem lenne bűn, csak ha ragaszkodsz a sok ostobaságodhoz.
Tesla árában és megérésben. Mihez képest? Az hogy neked mi éri meg magán ügy ahogy mondtad. De konkrétan egy BKV bérlet tény hogy sokkal jobban megéri.
Ezt én is elmondhatom rólad. Ostoba kötekedés, valódi érvek gondolkodás és belátás képessége nélkül. Tényleg idegesítő.
számold ki hogy egy új opel astra ami 10 milla és egy 16 millás tesla+mellé egy 4 millás napelemcucc közti különbség mennyi km után lesz nulla ha napi 120 km ingázik
meg ha 200km ingázik
nekem anno 200 ezer körül volt nulla különbség 50 forintos árammal
Nem csak. Korábban írtam, hogy ez lehet ingyen is, mert akinek van akkora napelem kapacitása, annak akár mondhatni ingyen is lehet az autózás.
Én a villanykútról történőről beszélek.
Az autó ára, a (-z esetleges) napelem ára, a kiépítés ára, még bele sem mentem.
De leírtam neki, hogy hogy nem egyenesen a cél felé, hanem össze-vissza, meg mindenhol kötelező cigi-pisiszünet, meg esetleg kivárni, amíg a jóérzésű kolléga a legalacsonyabb sebességgel tölti, hogy nyugodtan beszélgethetve igya a kávéját meg, ez az, ami miatt az emberek még akkor is huzakodnának, ha az autó ára nem lenne több, mint amennyi.
Aztán, hogy a kéri úr személyeskedik, ez csak bizonyság, hogy igazam van.
Bar igy utolag olvasva, hogy hibrid/szigetuzem kell, mindegy is.