A lom ducatoban egy gyertyat ki tudtam venni,a tobbit ki kellett faragni embernek,mind szar volt 5 fok alatt ha beindult gyertya nelkul akkoris ugy ment mint egy rossz betonkevero,szoval csere.Eredeti gyari gyertya 5e,a kiszedes 90.
A korrekcios ertekei 0,7 koruliek.EGR ben minden uj,de szar ugyis,lehuzva jobban megy,kevesebbet fogyaszt.
ECU 700e kornyeke,oraban 290e kornyeke.
Es megy.
Dehogyis, simán csak nem cserélik le vagy újítják fel 250-300000 körül hanem az olcsóbb kiütést csinálják na meg a kereskedők aljaskodnak ezzel, eladják a dpf belét és kiírják több kevesebb sikerrel az ecu-ból persze ez csak az első javításnál derül ki mivel senki nem olvastatja ki vételkor.
Beállok, fékpad, lengéscsillapító vizsgálat, körbejár, alánéz (hogy van-e alja), számok egyeztetése, fényképez, kiáll, papírok kiadása, fizetés (a normál vizsgadíjat, legutóbb asszem 24e Ft volt) elköszönés. Nem hagytam ki semmit. (és nem kis állomás, mezőgazd. gépet, kamiont is vizsgáztatnak, és mindig baromi sokan vannak)
Motoron eddig fékpadon féket sem mértek, jövőre más sajnos nekik is kell.
Hát gyanú az lesz, mert ugye öreg a verda, meg ha már csak úgy bírták üzemben tartani, hogy kiverték belőle a DPF-t meg lezárták az egeret, akkor az a motor már biztos oda is van, ill. füstöl.
Még -20-ban is beindul ha az összes is rossz, renault kamionomban 1 sem működött és sosem volt baj egyik télen sem, most a javításnál kicserélték az összeset mert 2 nem működött már tavaly sem, de észre sem vettem.
A régebbi adagolós az más tészta. (volt régen Mitsubishi Galant 1,8TD-m, annál észre lehetett venni télen, ha kiégett egy-két gyertya, sokkal többet kellett köszörülni)
A nagynyomású dízeleknek (tdi,hdi,cdi és ezek mindenféle betűkombinációja) nem igazán kell izzítás 0°C-ig, utána is csak pár mp-re villan fel a sárga spirál a műszerfalon. (míg a régi Fiat Ritmo 1,7D 0°C körül már 12mp-ig izzított, aztán indult a traktorblokk)
A hagyományos kipufszondázás ha amúgy nem olajzabáló a motor és nem kormol akkor nem feltétlen mutatja ki a dpf hiányát, azt biztosan csak akkor látják ha kiolvassák azt meg még nyugaton sem csinálják csak ha gyanú van.
Azt nem tudom, hogy csinálják, nekem mindig mértek minden autót. Elvileg a gép online rögzíti is, szóval ha szar, nincs varia... szoktak trükközni, hogy nem dugják be annyira a szondát, vagy bő a cső, amit rádugnak a kipura (akkor ugye a levegő-füst arány javul)
Nekem mindig 2x megy végis a soron minden, mert ha élesben csinálják elsőre, ha nem jó valami érték, akkor automatikusan buktat a gép, no kveszcsönsz.
Mondjuk a külföld az igaz, ott nem ilyen megértőek a vizsgálatot végzők, főleg ha kelet-európai rendszám virít a járművön. (ha hosszabb távra terveznék, akkor akár dobnék rá egy dpf-et is külföld kompatibilitás miatt....bár ezen nem volt gyárilag de a helye megvan, és csak mondani kell a vezérlőnek hogy innentől kezelje)
nekem 2 évig volt dízel astra, a 4 izzitógyertyából 3 szar volt, az már nyáron se indult túl jól, igaz az egész opel dízel motor egy rakás fos, ha rátekertem az előtöltést füstölt mint a szar ha meg nem akkor alig gyorsult
pedig az adagolója jó volt, a kompresszió elégséges, de valamiért mégsem volt az igazi pedig turbós intercooleres kivitel volt, de az 1.4 benzin sokkal jobb volt utána
az isuzu dízel blokkos astrák sokkal faszábbak voltak.....állítólag
Nekem ilyet nem szoktak csinálni, és vizsgán az alapdíjat fizetem. (egyszer volt cinkelt műszakim, mikor volt egy repedés a szélvédőn és még nem cserélték ki, az +5e volt utólag a vizsga végén)
Mondjuk látványos füstölés (még így, hogy kicsit írva is van) nincs. Szégyellném is, ha egy menekülő tintahallal járnék. 🙀
Én mikor megvettem, két telet úgy használtam hogy -mint utólag kiderült- már egyik sem működött. Annyi volt a jelenség, hogy reggel a parkolóban -5-6°C körül már kétszer kellett indítózni. 0°C körül indult könnyen, mint nyáron. (itt kb. 2-3mp-et izzít)
Új gyertyákkal meg indult egyből hidegben is.
Elvileg a környezeti értékek mérésénél megbukik... persze van az a péééz, hogy átmenjen, ezért vannak tele az utak füstölő szarokkal.
Viszont ilyennel nyugatra nem kell mennni, mert sok mozgó mérő állomás van, és akkor ugye onnantól csak tréleren hazáig 😄
nem ment/megy tönkre csak többet eszik ahol sok a plusz, nem porlaszt rendesen emiatt nem ég el az összes cucc emiatt még többet tol be mert így több ég el
Vannak olyan helyek ahol nem kérdeznek, van ahol meg az is baj ha a hátsó ablaktörlő csíkosan töröl.
Szerintem egy átlagos helyen nem fognak ezzel foglalkozni....még. Szóval ez miatt én nem aggódnék.
Nekem a 90Le-sben dpf még szerencsére nincs (a két évvel későbbiekben már van) de az egr nekem működik. Volt egy időszak mikor le volt húzva az egr csatlakozója, de műszakin nem foglalkoztak vele. (hibajelet nekem nem dob, csak a diagnosztikán lehet látni, hogy a kip.gáz érték durván visszaesik)
A korrekcios ertekei 0,7 koruliek.EGR ben minden uj,de szar ugyis,lehuzva jobban megy,kevesebbet fogyaszt.
ECU 700e kornyeke,oraban 290e kornyeke.
Es megy.