Jaja, a reed kapcsolo az ez, magneses mezoben nyit vagy zar.
Mindketto ugyanarrol kapta a nevet: a mukodeseert felelos vekony, elmozdulo lemezkerol. A "reed" angol szo arra a kis, eredetileg nadbol keszult hajlekony lemezkere utal, ami a fuvos hangszerekben rezeg, amikor fujjak.
ahogy folyik befelé a pénz jön a fejlesztés, és végül mindenki tőlem veszi a villanyt, villany nagyhatalom leszek, a mások portám is bevetem napelemmel, 20x60 méterben elfér sok tábla
amúgy egy csomó ismerős automata relét használ(elfelejtettem mia rendes neve) csak ők a kapcsolt/rendes áram váltásra használják, igazándiból tökmindegy milyen bemeneteket adsz neki
nincs itt tákolás minden szabványszerű, lehet kínai meg pakisztáni szabvány de akkor is az 😂
Ki jár el külön benzinkútra? Biztosan van ilyen de szerintem nem ez a jellemző.
Az már valóban mellébeszélés, hogy a csend miatt még inkább kényelmetlenül is közlekedel vele.
Amit felsorolsz kényelmi funkciók az meg csak értelmezés kérdése. Ha van lóvé, lesz fűtött garage, lesz aki elhordja szervizre - mert a teslát nem kell soha? - az összes többivel meg csak saját magadat akarod meggyőzni, hogy jól döntöttél.
"Megvárni, amíg a DCT hajlandó váltani."
Igen, eddig ez volt a legnyomósabb érv a tesla mellett.
Na, így kb. már egy benzines/dízel költségével tankolhatsz a korábbi ingyenesség helyett.
Azért ez nem rossz, be kell vallanom. Megérte az akkori átlagár közel duplájáért venni a járművet.
Egy hulyeseg a ketto, egy vekony femlemezzel megvalositott egyiranyu szelep. A ketutemun a karterba beszivott benzin-levego kevereket nemengedi visszafujodni a szivotorokba, a negyutemun meg a szekunder levegorendszer altal a kipufogo szelep moge betolt extra levego mogott csukja be az ajtot, hogy a kipufogogaz ne menjen arra.
úgy látom hamarosan a tévébe lesztek a híradóba........magadnak is elég vegyes érzelmű ez a napelemes tákolás, de ha már más területeket is belevonsz eléggé orosz rulett kezd lenni....
Ez amúgy a félre értés. Én mindig mondom hogy nem kell jelenleg mindenkinek villanyautó. Aki nem tudja otthon tölteni, vagy szinte kizárólag hatótávon túli távolságokra használná, azoknak nem javaslom soha. Illetve jó érv még ellene hogy nincs rá pénz.
Meg aztán ott van az is hogy azért nem vesz valaki villanyt mert a benzinest szereti. Izléssel meg nem vitatkozunk.
Csak a hülye kifogások tévedéseit szeretem helyre tenni. Te tisztában vagy elég jól a dolgokkal. Teljesen korrektek az érveid, hogy miért nincs villanyautód.
Igazából Zolinak is, csak őt jó szívatni 😆
Szerintem mindenki el tudja dönteni hogy kell e neki. Csak azt nem bírom amikor valaki a véleményről azt hiszi hogy tények 😆
Passz. A hosszútávú átlag fogyasztásom 15kWh/100km. Ez kb. megfelel a nem spórolós városi fogyasztásnak. Spórolósan 10-12kWh. Autópályán azért tudok 18-at is fogyasztani. Országúton 12-14.
Az akku nettó 75kWh ennyit ki is lehet autózni, és még van pár km. tartalék amikor azt mondja hogy nulla a hatótáv.
Most van a kocsiban 38100km
A statisztikája alapjául mindig az aktuális budapesti benzin és lakossági villany átlagárakat veszi. Superchargert tudja pontosan mennyit fizettem, Egyéb és munkahelyi töltésre én állítottam be az árakat 180forintot, ami kb. a valóság, de az egyéb töltésnél azért főleg anyósomnál szoktam tölteni lakossági áron.
Na már megy a mellébeszélés, előbb még szendvicset majszolgattam órákig töltés közben drágábban mint a benzines. 🤣
Egyrészt Teslával igen, jóval kényelmesebb. Hazaérek, bedugom kb. 2 másodperc időráfordítással és le is van tudva a tankolás. Nem kell eljárnom külön benzinkútra.
Évente azon pár alkalommal amikor meg messzire kell menni és útközben tölteni, ha netán van is PICI kényelmetlenség egy benzineshez képest, bőven megéri. De legutóbbi horvát utamon még pici kényelmetlenség sem volt. Az autó töltése miatt sehol nem kellett külön megállnunk. Ott álltunk meg ahol jól esett nekünk (nem hallgattam a manókra), és közben töltődött az autó többet is, mint ami kellett, amíg elvégeztük a dolgainkat. Nem kellett se spórolni, se parázni. Ellenben rohadt nagy csend és kényelem van az autóban, nem fájdul meg a fejem a zúgástól (pedig a Tesla elég zajosnak számít)
Amióta megvan, nagyjából 3 alkalom volt hogy belsőégésű autóval egyszerűbb lett volna, de ezek is megoldhatóak voltak egyszerűen.
Belsőégésűvel több negatívum volt (pedig a Prius is igénytelen jószág volt), csak azt már megszoktad. Az fel sem tűnik, hogy állandóan olajat kell cserélgetni, eljárni tankolgatni, melegíteni a motort, nincs fűtés addig, felforrósodik az utastér vagy járathatod a motort a klíma miatt, meg hogy kurva lassan reagálnak a dugattyús motorok, meg váltogatni kell, vagy megvárni amíg a DCT hajlandó váltani. Nem hiányzik ez nekem egy cseppet sem.
inkább 15-20kw/100km ezt tudja hozni egy 5 kw-os napelem 8-9 hónapig, szaldóban szinte egész évben ellátna napi 100km hatótávval egy ilyen rendszer
nekem a 3kwp napelen tud hozni napi 15 kwh ha minden optimális, ellenben tegnap+ma nem volt 4 kwh se összesen mert az akkut nem töltötte fel teljesen
engem nem zavarna ha lenne, még az egyik beállómat fel is tudom ajánlani a cél érdekében, így is kurva sokat parkolnak ott a szomszéd vendégei
mivel én nem adhatok el áramot így csak a helyet tudom biztosítani ami amúgy is közterület szóval leszarom ki mikor áll ott......
persze ez csak vicc hogy nem adhatok el áramot tavaszig kiássul a földkábelt a szomszédhoz és dől a pénz, van automa relé ami érzi hogy nem kap áramot és átkapcsol a másik hálózatra mert akku töltöttségi szinttől függő betáplálás lesz, még mérő óra is lesz a rendszeren igaz nem hiteles de jó lesz nekünk hiteltelenül is 😁
úgy néz ki hamarosan bővítenem kell a napelemeket is kell egy full nyugati string hogy estig legyen ingyen áram
Mindketto ugyanarrol kapta a nevet: a mukodeseert felelos vekony, elmozdulo lemezkerol. A "reed" angol szo arra a kis, eredetileg nadbol keszult hajlekony lemezkere utal, ami a fuvos hangszerekben rezeg, amikor fujjak.