Nem KELL cserélgetni. Van egy fasza összefüggés a hőkapacitás (tehát hogy mennyi hőt visz el) és a keverési arány közt.
Fele-fele keverési arány esetén -35C°, de max -40C° a fagyáspontja a kész hűtőfolyadéknak. Nem mostanában voltak/lesznek ilyen telek nálunk, így szabad a víztartalommal feljebb menni, pláne akkor, ha télen nem jársz vele és olyan garázsban áll, ahol nincs fagyveszély.
30% glikol + 70% víz aránynál is -16-17C°-ig fagyálló lesz a keverék. Cserébe persze a több víz miatt lassabban melegszik át, mert egységnyi folyadék több hőt tud elszállítani.
Nekem autopályázás után szokott igy. Az alpokban megy az oldala is.
A ducatin az elsöt az oldala miatt kell cserélni mert ott már a kopásjelzö is lement, hátsó nagyjából egyformán
ha fontos a jó hűtés érdemes megtenni
a víz nem drága a hűtőfolyadékot meg úgy is cserélni kellene pár évente
az hogy 3 évente 1x csere vagy évente 2x majdnem mindegy 😆
Fele-fele keverési arány esetén -35C°, de max -40C° a fagyáspontja a kész hűtőfolyadéknak. Nem mostanában voltak/lesznek ilyen telek nálunk, így szabad a víztartalommal feljebb menni, pláne akkor, ha télen nem jársz vele és olyan garázsban áll, ahol nincs fagyveszély.
30% glikol + 70% víz aránynál is -16-17C°-ig fagyálló lesz a keverék. Cserébe persze a több víz miatt lassabban melegszik át, mert egységnyi folyadék több hőt tud elszállítani.
A ducatin az elsöt az oldala miatt kell cserélni mert ott már a kopásjelzö is lement, hátsó nagyjából egyformán
a víz nem drága a hűtőfolyadékot meg úgy is cserélni kellene pár évente
az hogy 3 évente 1x csere vagy évente 2x majdnem mindegy 😆
https://www.sportmotor.hu/foto...
Eddig azt gondoltam, hogy nem csak hűtés a szerepe a fagyállónak 🙁
Mindig tanul valamit az ember