Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ez is igaz lehet vagy csak megint irigy vagyok. 🙄
Feletek az infrastruktura is mas azert. Eroltetik? Haaat, nem mondanam. Errefele egesz sokan veszik onkent, sokaknak a zold rendszam az uj penzesproli-kituzo :)
Gondolom van másik autó is ami fosszilis bár ha nem jársz messzire melózni.
Nem hiszem hogy erőltetik. Rám se erőltette senki. Ez egy lehetőség. Én imádom vezetni. Persze tudom nem mindenkinek jó vagy töltés miatt vagy az ára miatt.
Akkor a vidék kihalna mert legalább a fele kocsival jár valami nagyobb településre melózni kocsival mert máshogy nem oldható meg és a melóhelyekhez költöznének méginkább mint most ahogy ez történik a történelem kezdetétől.
amúgy én is azt mondom ez a villanyos kocsi túl van tolva, nagyon erőltetik az átállást, emiatt nem tud az őt kiszolgáló rész olyan gyorsan fejlődni
első körben kivinnék forgalomból minden euro 4 alatti kocsit utána 3-5 évente mehet a levesbe a 4-5-6-stb
így már nem volna akternatíva se az f astra se a makac orrú passat se a többi foshalom olcsó kocsi
egyből más stemmel nézne a nép az autózásra
legalább fele nem is venne mert rájönne hogy eddig se volt rá annyira szüksége
Nálunk is van lakótelep nem is kicsi, szólok nekik, hogy ezt üzened. 😁
Még az 5perc is kevés ehhez,ha azt nézzük hogy az elektromos autók Nem mennek el annyit egy töltéssel,tehát sűrűbben kell meglátogatni a töltőállomásokat.marhára nem mindegy hogy mondjuk 1000 benzines autóra jut 500tankolás egy héten,míg 1000 elektromosra 2000 tankolás.
lakótelepen élőknek(főleg pesten) semmi szükségük kocsira, csak azért van mert geci lusták
😂
Megértelek. 🦵
Egy lakótelepen? Még egy lakóparkban sem tudnak kiszolgálni minden lakást elegendő töltővel. Ha megoldódik az 5 perces töltés akkor semmi gond, hogy kúton tankoljon a nép, de ameddig a mostani van addig autónként kell töltő amin órákon át lóghat és nem kell órákat gyalogolni a lakásig.
Csak gondold végig,ha a most használatban lévő összes autót elektromosra cserélnék(amire mondjuk eleve mondták hogy lehetetlen,mert egész egyszerűen nincs annyi alapanyag hozzá)hogy ahhoz mennyi töltőre volna szükség.
Impulzusvasarlas. 😆
5km?
a szembe szomszéd hozza viszi a gyereket pedig a suli nincs 1 km
ovodába még mi us vittük én többnyire kocsival mert a gyereküléses bicikli nekem kicsi volt
elsőben hol vottük hol nem de többnyire nem ha eső volt meg más szar idő
amikor másodikos lett kapott egy nagyobb biciklit aztán avval kente 5.-ig onnantól bmx lett a suliba járós bicikli
másodikos kora óta sosem vittük
gimiből egy évig hordtam haza 3 hetente pár napit mert kettőkor végeztem én is ő is azrán nyert egy fél órát, aztán megraktuk a kocsit gyekekkel mert jött mind aki befért
a szomszéd puja meg vagy 5.-es vagy 6.-os nem tudom pontosan de a mai napig hozzák viszik minden nap
Pont a hulye kornyezetvedelmi kvotak nyirtak ki a kicsi,konnyu kompakt jarmuveket.
Mar csak kettonnas tankokban gondolkodik az is aki egy gyereket visz a suliba.
Bar amikor gyerek voltam ciki volt ha a muter vitt,mentunk gyalog.
Most nem talalsz parkolot mert egy suv kell ahhoz is hogy letegyek a porontyot az iskola elott,ami 5 km-re van.
ha levennék a hasznodat 0,5%-ra a bútoripari melós fizetését felére, akkor olcsóbb lenne a bútor
ez jó cél ?
a kocsiknál is ez a helyzet, mindenki keresni akar sokat szóval nem adják olcsóbban, bár a tesla azért vágott az áron....
ha nem 20 milla lenne a kocsi hanem 15 mennyivel vennék többen? 25% biztos nem aztán akkor még tuti nem lenne egálban az egyenleg...
Aszondtak hogy ha sok villanyauto lesz majd olcsobbak lesznek.
Nem ez tortent.
A kornyezetvedelmi baszogatas miatt a tobbinek az ara emelkedett fel a villany arahoz.
most oldják meg a gondot
pl tesla töltő számot nézd meg 5 éve meg most
arra senki sem bővít hogy majd 5-10-20 év múlva lehet igény lesz rá
sorra épülnek a mapelemek sorra épülnek a bazi nagy akkuk
majd amikor kurva sok lesz elkezdenek agyalni hogy lehet ezt teljesen működőképesre is megcsinálni
a benzinkút hálózat se úgy épükt ki hogy volt párezer kocsi európában és minden faluban lett egy benzinkút
de ugyanez volt az lpg kutakkal is
A rendszernek vannak problémái, de azok azért vannak, hogy megoldják, a villany fő gondját még most sem oldották meg csak a villanyhívők fel sem fogják a problémát, de nem is az ő dolguk erre tartjuk a mérnököket. Az pedig, hogy mi a jó ötlet akkor derül ki mikor a nép választásától dől el mert jelenleg a villanyt csak a pilitikusok erőltetik magától sehol nem akar terjedni. 🙃
A realitas meg az hogy ujra gyartani kezdtek a T-80BVM-et.
Gázturbinaval.

http://youtu.be/EfNEVi3KzQU?si=Mlcy4tMc7N8pJkBJ
jó a hit csak ugye a hit a tudás ellentéte, ezért lehet hinni a hidrogénben...
pl hajókon jó dolog de akár a mozdonyokon is de millió kocsiban már necces
de lépjünk ezen túl meg azon hogy mi zöld mi nem
csak szt nézd meg hogy az előállítása, tárolása, szállítása, gépjárműbe betöltése megoldható-e egyénileg otthon
gondolom belátod hogy ezt otthoni körülménxek között senki sem fogja tudni megcsinálni, csak a nagy cégek képesek ezt megtenni gazdaságosan
szóval ugyanolyan függő lesz a felhasználó mint most a benzinnel
és ez a cél a függőség
a technikai dolgokról meg kár beszélni egy hidrogén hívővel fel sem fogja a rendszer problémáit ami miatt halott ölet az akkuval szemben
és tudom az akkunak is vannak gyenge pontjai de jelenleg ettől jobb ötlet nincs
Hidrogénnek egyértelműen lesz szerepe a jövő, megújulókra alapozó, energetikai rendszereiben, de nem úgy ahogy sokan elképzelik...és legfőképpen nem dugattyús motorban. Pipi által linkelt cikk csak a szokásos bulvár marhaság. Ilyen motorok már régóta vannak, főleg a Toyota játszik ezzel, és tudjuk hogy igazából semmi értelme. Egyetlen lényegi újdonság az hogy megoldották azt hogy olcsóbban gyártható legyen. Bogyó Clio-jában soha nem lesz ilyen a TSI motor helyett, de arra jó hogy lehessen venni mondjuk hidrogénes Mazda MX5-öst hobbi autónak, és boldog legyen a tulaj hogy ez még berreg. Bár ezekre is inkább a szintetikus üzemanyagot használnám, mert bár drágább jóval, de hobbira tök mindegy és a hidrogénnel sok a macera.

Amúgy nem értem miért vagytok oda a hidrogénért.
Jelenleg a hidrogénes személyautó simán túlhaladott elképzelés. Ez már évek óta eldőlt dolog, csak nem mindenki fogta még fel.
Amikor ólom akkus villanyautók voltak 60km hatótávval, 80km végsebességgel és 20LE-vel, 12 órás "gyorstöltéssel", ténylegesen 2 évente cserélendő akkuval. A hidrogénben akkor volt csak több lehetőség. Mostanra már konkrétan lemaradt a lítium akku képességei mögött. 700BAR nyomású karbon kompozit tartályokkal kell kitömni a hidrogénes autókat, ezért nincs normális csomagtartó, meg utastér, miközben a Teslámban mindenki azt nézi hogy "jó jó hogy ennyi hely van a kocsiban, de hova tették a motorokat?" , mindezt úgy hogy kisebb hatótávot produkál egy Toyota Mirai mint egy kommersz középkategóriás kínai villanyautó (vagy Tesla) mindezt jóval drágábban. A hidrogén tüzelőanyag cella élettartama is korlátozottabb mint egy modern akkué, és még drágább is. Mivel a teljesítménye is korlátozott kell egy kisebb puffer akku, hogy tudjon gyorsítani, de a teljesítménye ezeknek az autóknak is korlátozott, bár most már talál elérték egy Prius dinamikáját is. 🤣
És ugye a hidrogénes autók is csak elektromos autók. Már azok amelyek értelmezhető hatótávra képesek. Nincs itt 1000km hatótáv, meg 5perc tölthetőség....Jó a korrektség kedvéért leírom hogy megy ez. Egy-két autó tud 5perc alatt tölteni, utána 15-30 perc amíg újra felpumpálja a töltőállomást 700BAR nyomásra... a vicc hogy egy hidrogén töltőállomásnak 150kW elektromos betáp kell ehhez...amiről egy Tesla feltölt 15-30perc alatt 🤣 az már csak hab a tortán, hogy egy hidrogén töltőállomás ára 10* annyiba van, mint egy több állásos nagy teljesítményű EV töltő, miközben hidrogénért mindig el kell menni a kútra, és nem tudsz otthon tölteni bármelyik 220-as aljzatról, meg az otthoni napelemről, mint a villanyautóval.
Másik vicc, hogy már csőben vannak az 5perc alatt tölthető akkuk, miközben a hatótáv növekedés még mindig csak az elvi lehetőségek negyedénél tartanak. Megjegyzem gyakorlati használatban már most sem okoz semmi gondot egy 30perces töltés, ha nem olyan balfasz az ember, mint a Totalcar szerkesztőségének nagy része. Mellesleg ma 9-kor indulok a Horvát tengerpartra. Nem számítok töltés miatti unatkozásra. Sőt arra sem hogy látok akár egyetlen darab hidrogénes autót az útközben.

Persze mindenki arra bassza el a pénzét amire akarja, de nem tudom ezek után miért akarna bárki hidrogénes autót? Szerintem az emberekben a régi ólomakkus targonca motoros villanyautók miatt van ellenérzés a villanyautókkal szemben, miközben a hidrogénnel még mindig csak azokat az álmokat kergetik, ami csak álom volt a 80-as években is. 1000km hatótáv csak cseppfolyós hidrogénnel érhető el (miközben ilyen villanyautó már kapható), de az meg folyamatosan párolog, vagy folyamatos hűtést igényel. Személy autókban nem reális lehetőség, de még kamionokban sem nagyon. Repülőkben és hajókban talán lesz értelme a hosszútávú utakon, amire az akku valóban nem reális lehetőség jelen tudásunk szerint.
Azoknak nincs rá szükség,azok elmennek a koncertre majd ha vége hazamennek,és nem 70el hogy haza is érjenek.
itt még 100 ágra süt a nap 8 órára mondják az esőt 😅
Azért a villanyautózás mindenhol egy kiváltságos szint 😅
Helybe jön a tanker még egy koncertre is(meghajlós)
Viszont melyik koncertre visznek oda benzinkutat a benzin/dízel autók számára?
Áhhh szóra sem érdemes(legyintős)