Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

fauvét5-nél is voltak egr gondok ami miatt végeredményben motorcseréssé kopott az autó(gondolkodós) Milyen jó, hogy dácsiánál nem hallani ilyesmiről 😅
Nekem pont így volt az 1000-es fighter FZR-emen. Hibátlanul mért. Na jó, nem ződsárgával hanem kötegelővel volt fent.
Á,az csak összezavarna téged.
Nem jatszos,inkabb ingazos,idegesit az ikarusz sivitas a gyari blokbol,szet meg nincs kanalam megin szethuzni es a bontott valtot ujra osszerakni uj csapagyakkal.
Ha maceras duzzogva elhallgatom meg egy ideig.
Az nem jo,probaltam,profibb kell,ha lehet karbonbol. 🤣
Legközelebb mész a lidlibe parkside szerszámér akkor 5méterrel odébb mész,a biciklis cuccokhoz és veszel egy kilométerórát,zöldsárgával feltekered az első teleszkópra aztán go.
lánckerékról is tudsz sebesség függő jelet szerzni
Vékony jég.
Nem, ha mi írunk valamit akkor legalább az legyen helytálló.
Ha valamit állítunk, állja is meg a helyét? Kik? A politikusok? Ennek meg a vicc topicban a helye! 🤣
A jatszos F3-ra kell?
Na szoval,ha a valtobol erkezo sebesseg jel nuku,mer a hornet blokkon nincs kifurva a szenzor helye,akkor hogy tudnank a legegyszerubben sebessegjelet csinalni.
Lehetoleg egyszeru olcso hazibarkacs modszerral.
Tudom,furjam ki,de lusta is vagyok.
Mire? A tótra? Arra még fiatalon sem amúgy meg pusztán a korrektség vezetett, ha valamit állítunk akko az állja is meg a helyét.
Nem "csípi" csak akkor ne írd, hogy politika mentes a hsz-od. Ha bármelyik politikus nevét beleírod ahogy én a Kocsisét tegnap akkor az már nem politika mentes ezért pusztán a 2. hsz.-hoz van annyi észrevételem, hogy nem volt ez első politika mentes. 🙃
😉 🙃
Már megszokhattad volna.
Van akinek erre áll fel. Korral jár 🤣
Volt aki értette, a többi kötözködés.
Jaj bocs már hogy így írtam! Gondoltam hogy lesz akinek csípi a szemét.
Mondjuk akkor minek emlegetted a tótot? Elég lett volna a hír amiről már tegnap írtunk.
Olyan gedvasok változó van a gázáron hogy külön mágia kiszámítani.
Alapvető szűk keresztmetszet így ruszkik leválasztása után:
-elegendő termelési kapacitás gázból és csepfolyósítási készségből a termelőoldalon
-elegendő szállítókapacitás
Fogadó oldalon:
-elegendő terminál és ujragázosítási kapacitás,és csatlakozás saját gázhálózathoz a tengerparton
(klasszikus nyomor a köbön,spanyolban sok az LNG terminál mer ők eleve azt vettek,de azon a gedva andorrákon át kéne franciákokhoz csővezetéket építeni hogy át lehessen vinni a lefejtett gázt)
Az unió nem preferálta a hossztávú szerződéseket még a háború előtt jóval.Inkább a holland gáztőzsde azonnali kötéseit.
Ez egyrészt kivárásra és a gáztározók utolsó pillanatra halasztott töltésére sarkallta a cégeket.Hátha minnél olcsóbban lehet beszerezni.Lett is gebasz a pofozkodás utáni szankciók által.
-kínai és ázsiai gázhelyzet.
Ezek LNG fűggők.Az adott évek alatt kiépült körforgásba először a covid lezárás dobott egy nagy kavicsot mert nem volt kínai gazdaság nem kellett gáz,át lehetett irányítani tankereket.
Feléledt kína,elkezdődött a jojózás ki ad a rakományért többet.Lezárt ujra kína,nem volt hideg,esett a gáz ára mint az ólomgolyó.
Gyakorlatilag egy jól működő olcsó,kiszámítható rendszert a jóemberkedés látszatával úgy megborították hogy egy káosz alakult ki.
A vicc az hogy azóta ömlik be az orosz LNG.
Csak nem csövön gyün kis költséggel és környezeti hatással hanem tankeren kerülő úton strómanok közbeiktatásával ha világ túlsó oldaláról.
Ez lett elérve.
Nem tudok ilyen gyűjtésről. Szolgáltató és szerződés függő. Liberalizált piacon van választási lehetőség, de nálunk lakossági fogyasztónak nincs lehetősége. Németeknél úgy tudom garantált átvételi ár volt sokáig, ez most változott. Hollandoknál meg szaldó van ugyan úgy ahogy nálunk volt.
Szerintem nincs semmi feltankolás...az én ismereteim szerint a gázmezö folyamatosan igényli a "kitermelést" a megnyitása után. Ezért épülnek a felvevöi oldalon tárolók, hogy át tudják venni a kitermelt gázt. A rendszernek fizikailag egyensúlyban kell lennie többé kevésbé. Az árak tözsdei manipulácoja pedig feketöves hálózat kezében van. A villamos hálózaté színtén...A drágulás "elösegítésésre" az elmúlt télen láthattuk a kifogyahatlan eszközöket, amiket bevetettek...
Èn annyit tudok, hogy az inverter kb 253Voltos feszültségnél lekapcsol. Addig a hálózat felveszi a termelt energiát, vagyis azt valaki elfogyasztja...(érdekes amíg a német vagy osztrák tolta szét nyáron az europai villamos hálózatot mások "rovására" a már náluk nagy számban termelö nap-szél energiából származó feles energiával, addig ez senkit nem zavart, most a pár ezer magyar háztartás napeleme vágja haza a villamoshálózatot....)
Èn fehéröves vagyok a témában, de a mocskos félretájékoztatások, a szalámi taktika -> egymás ellen hergelés, kárörvendés , átverés csordultíg töltötte már a puttonyom...nem csak a fizetöeszközöket, hanem a beruházásokat is inflálják egy tolvonással, ha úgy van kedvük.
Mindig azt mondják, "elegendő tartalékkal rendelkezünk" ennek ellenére folyamatosan veszik... de ez a NAGYOK dolga, ebbe mi nem látunk bele... de csak úgy lábjegyzetbe: logikailag, ha mindenki az "olcsó nyáriból" tankolna fel, akkor nem létezne "drága téli" 😁
Én igazából azt nem tudom, hogy a Szeged alatt lévő, kb. egész ejrópának elegendő mezőt miért nem termeljük ki? - ill. tudom, de ez már a poli topicba illik 😃
Csak kérdezek, mert nem vagyok képbe a stratégiai rendszerekkel...A gáztárolók nyári olcsó vagy téli drága gázzal vannak feltöltve amik a jellemzöen a kiugró fogasztásti igényket szolgálják ki?
Laci!
A többlet energiát eltérö áron veszk át szolgáltatók? Ez országrészenként változó, vagy alku tárgya, vagy szolgáltatótól függ? Ugyan nem nagy , de eltérö összegekról olvasok. Van erre valami forrás, ahol utána lehet nézni?
Köszi elöre is.