Igen, én is ilyesmit akarok, de én is sokallom a viktron árát, pedig csak egy 500W-osat akarok, de az is ilyen 100ezres nagyságrend.
Van egy 600W-osom, de az meg nem földelt hálózatra való, meg nem tudom annak mennyi az alapjárati fogyasztása, valamint 12V kell neki, nem 48, azt nem akarnék külön akkut.
Nekem kikapcsolt állapotban is működik az akkutöltő ha van bejövő napenergia. Meg van valami powersave üzemmód, ami csak akkor kapcsolja be a 230-at, ha terhelést kapcsolok rá. A terv az, hogy a kisebb terhelésekre egy ilyen 5-600W-ost kötök, a mosógép, tűzhely, és társaira, meg a nagy invertert.
Meg ugye amit lehet automatizálok, hogy akkor kapcsoljon be amikor sok a napsütés. Mosógép, mosogatógépet, klímát, bojlert tudom vezérelni.
Klímánál mondjuk kicsit macerás, mert ez még nem "okos" klíma. De ez a HomeAssistant rendszer, képes távirányító jeleket utánozni, csak vissza kell fejtenem a kódolását....szerencsére nem túl bonyolult, mert van digitális szkóp, csak legalább olyan lusta vagyok mostanában mint te 😆
én is 100 és 110 között járok. Nekem pestig 6-8 perc a menetidő különbség mintha 140-el mennék. Szóval oda-vissza két cigarettányi idő hoz 8-10 ezer ft-ot(gondolkodós) Nekem megéri(óranézegetős)
nem csak vagytok itt néhányan akik kényszeredetten keresitek azokat az írásokat ami a villany ellen szól. (kezeit széttáró) Ez úgy jön le, hogy igazolást akartok rá találni, hogy nektek milyen jó, hogy nincs de ennek inkább az az oka szrintem, hogy nem tudjátok megfizetni(kezeit széttáró) Na ezért kapok a pofámra tudom de én ezt így látom(kezeit széttáró) Ami a szívemen a számon 😅
Aki meg meg tudta na az meg milyen hülye hisz cikkek garmadái igazolják, hogy milyen szar 😂 Ezek a cikkek tényleg megnyugtatnak benneteket? 😅 Neked pl. pont világbajnok lett volna egy napelem vellanykocsi kombó. Mondjuk minden átlagos embernek is. De nem(gondolkodós) Amikor qwázi olcsó volt mind a 2-ő meg szórták rá a támogatást akkor nem léptetek, most meg fáj ezért a fejetek, hogy elkéstétek. Én pedig szóltam időbe(kezeit széttáró) Most meg qrva jó lenne 70 ft-os áramnál de most meg méregdrága azt nincs rá gempa(kezeit széttáró) Szóval rohadjon meg mindenki akinek volt hozzá esze azoknak linkeljük a cikkeket a szaladó kivezetéséről és arról, hogy tudja már meg végre milyen szar a villanyautó 😂 Nekem a napelem és a villanykocsi spórol most már havi 90 ezret ez bő milla/év köszönhető a 600 ft-os benzinnek meg a 70 ft-os áramnak. Amíg ezek felébe kerültek nekem is csak fele pénzt spórolt(kezeit széttáró)
na most majd kapok a pofámra ezért az írásomért de nem érdekel mert amit rólatok írtam azt így gondolom amit magamról azok meg a tények(kezeit széttáró) Annak ellenére, hogy tudom, hogy blődi naponta 800 kmert tesz meg az autójával egy seggel hugyozás és szendvicsmajszolás nélkül és neki nem alternatíva a vellany 😅 Aztán tetszik neki e vagy sem előbb vagy utóbb vagy az lesz neki vagy semmi(óranézegetős) Persze mire leesik a tantusz addigra azok az előnyök amik most a vellannyal járnak már nem lesznek.(kezeit széttáró) Aki ebbe a körbe minél később száll be annál valószínűbb, hogy nem tudja kihasználni a vellany előnyét. (kezeit széttáró) Nekem a dákó 1,5 év alatt hozott vissza kb. 8 kila működési költséget. Ennyivel kevesebb pénzembe van mint az elődautó(kezeit széttáró)
Ha minden autót elektromossá akarnak tenni,el kell kezdeni alapanyagot keresni mert a földön nem lesz annyi.
A hidrogénnel meg a tárolás is problematikus, süritve elég veszett cucc, és egy balesetnél csak egy kráter maradna az autó helyén.
Azért ez még odébb van. És csak az unio kinlódik vele.
A mazda most fejleszt dizelmotort 😆
A benzinesek se tudják tartani a normát mégis árulják. Inkább fizetnek büntetést hogy árulják az autóikat az euban.
Szó volt, hogy a hidrogén előállítás túl drága ami igaz is volt.......eddig, de a megújulók csúcsidőben való felesleges energiájával már nem annyira (nyilván fogalmam sem volt erről, csak pár hónapja olvasok erről egyáltalán, de legalább olvasok 😁), a delejnek továbbra is a töltés gyorsasága a gond bár ez megoldódhat és akkor már csak az akku az alapanyagával együtt aminek függőségétől most már igyekeznek szabadulni ( nem véletlen, hogy a kínaiak elkezdtek vadul akkugyárakat építeni nyugaton hátha így jobban elfogadják) hisz ezért agyalnak egyáltalán bármi máson, a szintetikus meg még új hír és még kevés az info a véleményalkotáshoz. Ezért én jelenleg a hidrogénnek drukkolok a szuverenitásunk jegyében. 😆
na ez pont tévedés(kezeit széttáró) Szoktasd magad a gondolathoz ha nincs szerencséd és elég sokáig élsz(óranézegetős) még neked is lesz ha autózni akarsz.(puszit küldő) Ezt eldöntötték az átállás meg megkezdődött. Ez ilyen egyszerű. Aztán vagy megszoksz vagy megszöksz 😅 Leírom, hogy tőlem halld először a benzi-dízel üzemű személyszállító járművek kora bevégeztetett. Kirúgták a sámlit alóla(kezeit széttáró) Tetszik vagy sem, a gyárak gőzerővel állnak rá a vellanyra.(kezeit széttáró) Olyan ez mint a cigi,(kezeit széttáró) 4-5 éve pedzegették már, hogy meg fogják szüntetni 10 éven belül(gondolkodós) Hát megrándítottuk a vállunkat(nevetős) 10 év egyrészt hosszú idő, másrészt ki hitte ezt el hát hülyék ezek 😂 aztán eltelt az idő fele formán mit tapasztalunk? Azt, hogy az eddig dohányzók 65%-a ájkoszt szív nem azt a büdös szart(fejét fogó) és hallgatjuk a filip morisz reklámba, hogy hagyjuk abba a dohányzást, mert a dohányzás káros és szokjunk le, ha még sem tudunk leszokni szívjunk ájkoszt 😅 Úgy tért át a dohányzók több mint fele néhány év alatt, hogy még az eszközt is ki kellett fizetni 25 ezer ft-ért(hüledezős) Először vonakodva fogadta mindenki, mint minden újítást ami eltér a megszokottól. Aztán rájöttünk, hogy mennyivel jobb.(meghajlós) Most meg ha el kellene szívnom egy hagyományos bagót lehet hánynék is(gondolkodós) Fogalmam sincs ezt, hogy tudtam 30 évig szívni(szemeit körbeforgató) Szóval amikor el jön az idő, hogy megszüntetik addigra már értelme sem lesz megszüntetni, mert megszűnik magától(kezeit széttáró) Néhány túlélő 90 éves nyugger fogja már csak szívni.(kezeit széttáró) A vellanyváltás sem lesz másként. Apránként beleszok az ember mire kivezetésre kerül már csak néhány oldtájmer marad a piacon(kezeit széttáró) Lehet bármit írni, hjogy hát sosem lesz villanyom csak a benzin meg csak a dízel 😂 De kár az írásommal vitatkozni mert ez így lesz(kezeit széttáró)
hát nem bagózok és nem szar dízel van(kezeit széttáró) Tény, hogy vérnyomon sebzett vad keresésére nem tudnék indulni csak az orromra hagyatkozva 😆 és még csak az is lehet, hogy nincs olyan kifinomult szaglásom mint neked vagy ininek, szóval azért a büdös dízelszagot megérezném,mint ahogy éreztem is az előd autóknál(kezeit széttáró) Ennek meg nincs(kezeit széttáró) Egyszer alámászok kíváncsiságból megnézem a kipufogó kormos e mert még nem láttam, mivel elrejtették az autó alá(kezeit széttáró)
kellene csinálni valmiféle rendszert hogy ha nem sok a fogyasztás akkor egy kicsike inverter menjen és a nagy kapcsoljon le mert a nagynak legalább 50w az önfogyasztása nagyjából feleslegesen este 10-től reggel 8ig ez viszi a legtöbb áramot
szóval ennek csak akkor kellene mennie amikor az akkuban van 50v és ár süt a nap valamelyest
csak olyan ördögi összegekért vannak ezek hogy az ember agya megáll és nem sokkal okosabbak mint egy 7 zenés 4 gombos kvarcóra
victronnak vannak jó dolgai, de eszement árakon, na azok tényleg csak hobbinak jók mert az árát sosem hozza vissza
Mondjuk te bagózol és még szar dízeled is van. Szerintem a kutyaszar szagát sem éreznéd már 😆
Én meg basszus azt is megérzem, ha 2 autóval előttem valaki rágyújt a dugóban.
Tény hogy vannak olyan üzemállapotok amikor épp nem büdös túlzottan, azzal nem is lenne gond, csak de néha ilyen pár éves dízelek is füstölnek durván és büdösek. Ugyanis csak kb. 15-25 fok külső hőmérsékletnél működik az adblue is ha bemelegedett a motor. Meg a többi jól hangzó greenwashingos cucc a dízeleken. Céges Amarokban pl. elvileg start stop rendszer van de még soha nem állt le. Annyira hogy kolléga pánikba esett hogy elromlott a kocsi, amikor egyszer mégis 🤣
Ezért is akadtak ki az EURO7-től a gyártók, mert az nem szigorítaná a kibocsájtási normákat, csak mindig be kéne tartani, nem csak szökévente. Azt meg ugye nem tudják ezek a szarok még csak elméletben sem, főleg nem úgy hogy 10 éves korukig néznék folyamatosan.
A napelemnek meg arra az ágára kell kapcsolni a nagy fogyasztókat amik csak akkor mennek ha süt a nap. 5kor kapcsolná be? Hát bocs, de csak holnap 10-kor indul 🤣
Én csak röhögök rajtatok. Bérelni, meg benzinest tartani messzi távra? 😆
Egy szó: Tesla.
Mindenhova elmegy. Alkalmazkodni? Azt a benzineshez és a dízelhez jobban kell, csak már megszokták. Ez nekem sem tűnt fel addig amíg nem álltam át.
Bár egy kicsit furcsán nézett a tulaj, amikor villanyszerelőnél csináltam a gyakorlatot és a segéd megjelent egy Teslával 🤣
Mert ugye én is osztom Pipi véleményét, az autó használni való, nem dísznek.
de még is megemlíti, a szintetikus üzemanyagot mint a vellanyautó kiváltóját tehát negatív formában tünteti fel azt. Hogy abból lesz e valami azt én nem tudom azt viszont tudom ha mindenki akinek ki kellett kivette a pénzét a villanyátállásból utána megint jön valami új projekt amire az autógyártók dollár és euró 100 millárdokat innoválhatnak és megint egy szűk kőr zsebét tömik ki(kezeit széttáró) persze ezek lassú évtizedes folyamatok de már most elindultak amikor a vellanyozás még a korszak legelején tart(kezeit széttáró)
Van egy 600W-osom, de az meg nem földelt hálózatra való, meg nem tudom annak mennyi az alapjárati fogyasztása, valamint 12V kell neki, nem 48, azt nem akarnék külön akkut.
Nekem kikapcsolt állapotban is működik az akkutöltő ha van bejövő napenergia. Meg van valami powersave üzemmód, ami csak akkor kapcsolja be a 230-at, ha terhelést kapcsolok rá. A terv az, hogy a kisebb terhelésekre egy ilyen 5-600W-ost kötök, a mosógép, tűzhely, és társaira, meg a nagy invertert.
Meg ugye amit lehet automatizálok, hogy akkor kapcsoljon be amikor sok a napsütés. Mosógép, mosogatógépet, klímát, bojlert tudom vezérelni.
Klímánál mondjuk kicsit macerás, mert ez még nem "okos" klíma. De ez a HomeAssistant rendszer, képes távirányító jeleket utánozni, csak vissza kell fejtenem a kódolását....szerencsére nem túl bonyolult, mert van digitális szkóp, csak legalább olyan lusta vagyok mostanában mint te 😆
Aki meg meg tudta na az meg milyen hülye hisz cikkek garmadái igazolják, hogy milyen szar 😂 Ezek a cikkek tényleg megnyugtatnak benneteket? 😅 Neked pl. pont világbajnok lett volna egy napelem vellanykocsi kombó. Mondjuk minden átlagos embernek is. De nem(gondolkodós) Amikor qwázi olcsó volt mind a 2-ő meg szórták rá a támogatást akkor nem léptetek, most meg fáj ezért a fejetek, hogy elkéstétek. Én pedig szóltam időbe(kezeit széttáró) Most meg qrva jó lenne 70 ft-os áramnál de most meg méregdrága azt nincs rá gempa(kezeit széttáró) Szóval rohadjon meg mindenki akinek volt hozzá esze azoknak linkeljük a cikkeket a szaladó kivezetéséről és arról, hogy tudja már meg végre milyen szar a villanyautó 😂 Nekem a napelem és a villanykocsi spórol most már havi 90 ezret ez bő milla/év köszönhető a 600 ft-os benzinnek meg a 70 ft-os áramnak. Amíg ezek felébe kerültek nekem is csak fele pénzt spórolt(kezeit széttáró)
na most majd kapok a pofámra ezért az írásomért de nem érdekel mert amit rólatok írtam azt így gondolom amit magamról azok meg a tények(kezeit széttáró) Annak ellenére, hogy tudom, hogy blődi naponta 800 kmert tesz meg az autójával egy seggel hugyozás és szendvicsmajszolás nélkül és neki nem alternatíva a vellany 😅 Aztán tetszik neki e vagy sem előbb vagy utóbb vagy az lesz neki vagy semmi(óranézegetős) Persze mire leesik a tantusz addigra azok az előnyök amik most a vellannyal járnak már nem lesznek.(kezeit széttáró) Aki ebbe a körbe minél később száll be annál valószínűbb, hogy nem tudja kihasználni a vellany előnyét. (kezeit széttáró) Nekem a dákó 1,5 év alatt hozott vissza kb. 8 kila működési költséget. Ennyivel kevesebb pénzembe van mint az elődautó(kezeit széttáró)
A hidrogénnel meg a tárolás is problematikus, süritve elég veszett cucc, és egy balesetnél csak egy kráter maradna az autó helyén.
A mazda most fejleszt dizelmotort 😆
A benzinesek se tudják tartani a normát mégis árulják. Inkább fizetnek büntetést hogy árulják az autóikat az euban.
szóval ennek csak akkor kellene mennie amikor az akkuban van 50v és ár süt a nap valamelyest
csak olyan ördögi összegekért vannak ezek hogy az ember agya megáll és nem sokkal okosabbak mint egy 7 zenés 4 gombos kvarcóra
victronnak vannak jó dolgai, de eszement árakon, na azok tényleg csak hobbinak jók mert az árát sosem hozza vissza
Én meg basszus azt is megérzem, ha 2 autóval előttem valaki rágyújt a dugóban.
Tény hogy vannak olyan üzemállapotok amikor épp nem büdös túlzottan, azzal nem is lenne gond, csak de néha ilyen pár éves dízelek is füstölnek durván és büdösek. Ugyanis csak kb. 15-25 fok külső hőmérsékletnél működik az adblue is ha bemelegedett a motor. Meg a többi jól hangzó greenwashingos cucc a dízeleken. Céges Amarokban pl. elvileg start stop rendszer van de még soha nem állt le. Annyira hogy kolléga pánikba esett hogy elromlott a kocsi, amikor egyszer mégis 🤣
Ezért is akadtak ki az EURO7-től a gyártók, mert az nem szigorítaná a kibocsájtási normákat, csak mindig be kéne tartani, nem csak szökévente. Azt meg ugye nem tudják ezek a szarok még csak elméletben sem, főleg nem úgy hogy 10 éves korukig néznék folyamatosan.
Egy szó: Tesla.
Mindenhova elmegy. Alkalmazkodni? Azt a benzineshez és a dízelhez jobban kell, csak már megszokták. Ez nekem sem tűnt fel addig amíg nem álltam át.
Bár egy kicsit furcsán nézett a tulaj, amikor villanyszerelőnél csináltam a gyakorlatot és a segéd megjelent egy Teslával 🤣
Mert ugye én is osztom Pipi véleményét, az autó használni való, nem dísznek.