Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Egy kis répatorta. 😁
kb ez a legolcsóbb málna
https://malnapc.hu/raspberry-p...
doboz táp meg pár kábel-kacat és már több mint 20 pénz
kibaszott lusra vagyok ezeket elkezdeni megtanulni, pedig jó lenne
Manapság jóval egyszerűbb. Bár még mindig a létradiagramm a menő PLC téren, de vannak már más eszközök is, de mind laptoppal megy, vagy akár telefonnal, vagy távoli web eléréssel. Manapság azért ez kicsit túl van misztifikálva. Rátesznek pár relét, meg kapcsolót, soros kommunikációt, aztán az olcsóbb plc is a 100ezret verdesi. Én meg 20ezerből összerakok sokkal jobbatt, és akár letradiagrammot is tudni fog.
nem kell autózni vásárolni és senki sem szívat meg
kibérelsz egy szobát és laksz a meló mellett nem messze hétvégén meg hazabiciklizel
mint a 60-as években
Norvegia nem tud tobbet,usa,canada sajat ellatasara termel,es hoz be,venezuela,iran szankcios,pont mint az oroszok.
Irak,sziriat,libiat taccsra tette az usa demokracia exportja.
Kilottuk az alternativat.
Nem veletlen latogatott mindenki havonta a a perzsa obol orszagait a nyugatrol makaronin solcin at a biden-ig.
Ezt az autógyártók is pontosan tudják,tudják hogy az aksis megoldás csak egy átmeneti dolog,egy áthidalás.
Van rajtuk kívül is elég kitermelő, amit most az opec+ művel azzal lett a gond. Drágább az igaz, de épp a mostani helyzet miatt már nem csak az számít.
Opec-ről hogyapi....ba?
Ez az utolso olyan kitermelo amit meghagytunk.
Vagy a kovetkezo 30 evben lesz europaban a lovontatas reneszansza?
Ez is egyre olcsóbb ahogy az akkuk is, majd kiderül melyik terjed el. Épp a minap hallottam szagértőt arról, hogy az opec-ről is ideje lenne leválni a mostani fejlemények tükrében ahol ugye zsarolják a világot a drágítás és politikai okok miatt is, amíg csak a drágítás volt a cél az nem okozott akkora gondot azzal valahogy megbírkózott mindenki, de a politikai nyomásgyakorlásnak mostanában nincs túl jó híre.
ezért vették elő a nátrium-ion akkukat, és reszelgetik
ezt bárhol meg tudják csinálni nem kell hozzá annyi drága nyersanyag
kínában már van olyan kocsi amiben ilyen akku van, egyelőre még közel sincs akkora hatótáv és töltési ciklus mint az lifepo4 akkunál de már működik

olvastam erről a hidrogén termeléstől, napelemmel hajtják, plusz olyan is van hogy co2 kivonással együtt benzint állít elő
de nemigezán életképes, majd ha lesz egy liter benzin 10-20 ezer akkor biztos el fog terjedni ez a módszer, addig aligha
amúgy örülnék ha ez ilyen egyszerű lenne, vennék 5-6 ibc tartályt fbs-el szivárgás mentesre mókolnám és egész nyáron bontanám a vizet és meglenne a téli fűtésem
csak sajnos ez közel sem ilyen egyszerű
amúgy ha a nyugat nem lett volna ekkora idióta, akkor nem engedi ki a kezéből a fejlett technikát, és még mindig a világ ura lenne, csak pár marék plusz haszonért elbaszta, és most a fagyi kezd visszanyalni
Remélem nem, semmi bajom a villannyal hisz egyre olcsóbbak és talán a töltés vagy a csere sem fog tovább tartani mint egy mostani tankolás viszont a hidrogén fejlődése gyorsabban halad szép csendben. A villanyba ahogy pár cikkben olvastam túl sok pénzt öltek ahhoz, hogy könnyen lemondjanak róla és van is benne valami viszont az új politikai helyzet megkérdőjelezi a hozzáférést a fő alapanyagaihoz mivel kína gyakorlatilag egyeduralkodó lett a források felvásárlásával és ennek veszélyére jól felhívta a nyugat figyelmét a gázfüggés és ugyan bizonyára gyorsan fejleszthető már a villany is, de sajnos akksi ügyben diverzifikáció csak nagyon korlátozottan érhető el így mást kell keresni az ellátás biztonsága érdekében hidrogént viszont a világon bárhol elő lehet állítani így az olajlobbis felvetésednek épp az ellenkezője is igaz lehet hisz pont hidrogén előállítási lehetősége a sivatagi országokon kívül szinte bárki a megfelelő technológiával bárki megoldhatja így épp a monopólium lesz veszélyben.
ja hogy elégetni a hidrogént, az érné meg csak igazán, persze csak annak aki a hidrogént előállítja, ez az olajipar furmányos agymenése
a hidrogén minden formája halott ötlet, a cella nem lenne rossz csak nem kocsikban

gőzgép
ha egy pótos ifával végigjárnád a kukákat üritési napon a kukások előtt és a szelektívet összesszeded akkor máris megvan a fűtőanyag, fém elvétve van benne, üveg esetleg, de azt vissza lehet tenni a következő ürítésnél
Van benzines aggregátom amiről elmegy a villanyszerszám, van kissebb is amit akár a hátamra is vehetek. 😄
Nem olyan, nem a hidrogéncellásról van már rég szó hanem a belsőégésű hidrogénmotorokról mióta a megújulókkal olcsóbbá válik a hidrogén előállítása. A nagy nyomás igaz, de nem nagyobb mint a földgáznál amivel már régóta járnak nagyobb járművek és hát főleg ha nagynyomású tartályból kell másik tartályba áttolni ahhoz nem kell akkora sűrítés mintha a nulláról kéne feltolni. A gőzgéppel sincs semmi baj tök jó lenne, mivel forralnánk a gőzt? Akksiról villannyal vagy hidrogénnel? 😁
ja a hidrogén
az is pont olyan elektromos hajtás mint a villanyos
csak egy szög egyszerű akku helyett tesznek bele egy üzemanyagcellát meg egy kisebb akkut mert ugye a cella nem bírja a nagy áram leadásokat
szóval kibaszottul megéri a hidrogén
plusz egész nagy kompresszorokkal pumpálják a kocsikba, emiatt ugyanúgy ki kell építeni a nagy áramokat bíró hálózatot
szállítani se egyszerű, de még tárolni sem
szóval ettől a gőzgép is életszerűbb, azt legalább darált pet palackokkal is lehet hajtani
Az sem jó hasonlat.
szerintem pont az akku amitől nem lellene félni, most már tudsz venni olcsóbban kisebb hatótávot, drágábban nagyobb hatótávot, ha a régi akkuk kibírtak 10 évet úgy hogy a hatótávjuk több mint felét még lazán tudják, akkor a mostaniak is kibírják
sőt ha vigyázol rá akkor még tovább bírja, és 400km hatótávból könnyebb okosan gazdálkodni mint a 200km hatótávból töltés ügyileg

amúgy miért nem vettél még benzines sarokcsiszolót meg benzines fúrógépet? mi lesz ha nem lesz áram vagy lemerül az akku hogy fogod idegesíteni a szomszédokat velük? mert ugye benzinből be tudsz tárolni egész olcsón(tárlórész az olcsó) köbméterszámra is
😉
szóval az akku a legkevesebb, én inkább az elektronikai anomáliáktól tartanék, a frissítésektől meg a többi túltolt dologtól, aminek jelentős része már a benzinesekben is megtalálható
Ugyanazt a kategóriát nézd, egy model 3 messze nem alhambra ami azért még maxi felszereltséggel sincs a 20 közelében legfeljebb egy astra, de ebben sem vagyok biztos csak jóindulattal adok 10-12millás autót egyenértékűnek vele. Lehet, hogy ez lesz a jövő lehet, hogy nem én inkább a hidrogén mellett vagyok, valamiért az új eu-s szabályban 2030-ig 60km-ként delejállomásokat kell telepíteni a pályák mentén és hidrogéneseket is, ha abhidrogén nem mükszik akkor miért kell töltőállomásokat létesíteni? Most a kínaiak nagy újításként cserélhető akksis autót fejlesztettek, de ennek is van hátulütője ami az akksik állapotával függ össze, mert ugye vajon a csereállomáson ugyanolyan kapacitású és töltöttségűt kapok ugyanazon az áron mert hát csalás is van a világon, nemrég egy cikkben a hazai csalásokról volt szó, hogy a használt kocsikban az akksi állapotát jelző részt átírják, hogy sokkal jobbnak tűnjön mint valójában. Ugyan fosszilisnál vagy hidrogénnél is van illetve lehet csalás a minőséggel és a mennyiséggel, de korántsem akkora szívás mintha az akksival vernek át.
Akkor oltsad a tüzet bádog vödörrel.
Nem jó hasonlat.
Nézőpont kérdése,alhambrával elviszed azt amit teslával nem.
mi is javítottunk már 20 éves automata gépeket, azokban olyan agy volt amit csak a hollandoknál tudtak megcsinálni, azok is visszaírták hogy van egy marék alkatrészük utána kidobós lesz mert nem gyártanak hozzá már semmit, ezt is a raktárból válogatták ki a szemétből 😂
szerintem ezt is meg lehetett volna hekkelni, csak ugye senki sem akar evvel napokat elbaszni, plusz még drágább is lett volna az egész
mert ha van 5 egyforma gép akkor megérné hiszen ha megvan a program feltölteni már egyszerű
lett olvasgatva az agya aztán olyan tekervényeket tettek bele anno a buzi németek hogy pl van egy mozgó platform van alsó és felső állása mindkettőnél jeladó, aztán méri mennyi időt van lent és mennyi időt van fent, aztán még azt is méri hogy mennyi idő telik el a 2 jeladó működése között
és ez csak egy kis része az egésznek, volt vagy 40 jeladó meg legalább 5 különböző művelet, de az előző-utána lévő jeladók is keverték az időket az adott feladathoz
Nem nagyon értem ezt a fing fűrészelést. Valaki használ még cirokseprűt,mikor ott az elektromos porszívó. Akinek villany autó kell megveszi,használja.Nekem még nincs,de minden más elektromos.Amikor lesz rá pénzem megveszem,akkor is ha csak szarni megyek vele.
egy új alhambra majd 20 milla, de egy hoki opel astra is kb 10
szóval az a tesla szűk 20 ért szerintem ezekhez mérten nem drága
én régebben számoltam hogy egy kecskeméti melóbajáráskor 10 év alatt nullán lett volna az új villanyos kocsi egy használt de újabb astrához képest
persze itthoni töltéssel akkor még olcsó villannyal
1 milla feletti lett volna a spórolás évi 30-35 ezres futás mellett
Volt hogy hozták a pc kártyát helikopterrel , kártya ki , új be a helyére , és utána indult tovább a térkőgyártó üzem ! A programozónak volt laptopja amin tervezett , nekem csak kézi kiolvasó amivel a hibákat olvastam ki , mikor megált a gyártás ! 😉