2 éve a női motoros napon volt lehetőségünk tréningezni ingyen a Hungaroringen. Akkor adtak alánk egy kisebb ccm-s gépet, azzal lehetett 8-asozni és satura fékezni az elsőt.
Ment-ment, a satuzás bazzeg meg annyira jól ment, hogy 40 km/h-s az első fék teljes behúzásánál se csúszott meg az első kerék, ami ugye a lényeg lett volna... Most ennyire béna vagyok? Mert a többieknek simán ment. Mai napig bassza a csőröm, mert én komolyan zakózni akartam, hogy megismerjem az érzést... Ehhez képest szerintem ezt éltem át a kislányos balesetemnél, csak közúton. Jobb lett volna felkészülni rá, milyen ha elől csúszik meg...
De mennyire lehet egynapon emlegetni az aszfalton megfordulást utcai gumival egy 200 kg-s motor segítségével egy füves placcon, terepgumival, sokkal könnyebb és másabb karekterisztikájú motorral?
Saját magamból kiindulva egy tréningen sokkal bátrabb vagyok, mint közúton. Hiába sikerült már többször helyből indulással megfordulnom a rendőrmotoros szóbeli irányításával, egyszerűen egymagam a közúton meg nem próbálnám. Ott még annyira egy selejtes hülye vagyok, hogy még a lábam is odatartom a biztonság kedvéért. Ciki vagy nem ciki, féltem ezt a szart. Lassú sebességnél "félek". Valószínűleg azért is, mert millió+1x dobtam el a tanulómotort, mire sikerült végre a rutinpálya végén megfordulnom normálisan. Magasabb sebességnél semmi problémám.
Na ezt a szar érzést szerinted miképp lehetne leküzdeni?
Pár vizes palackot ki tudsz tenni te is a tesco parkolóban, aztán ha túl könnyű szűkíted.
Én is így gyakoroltattam a régi jogsis, de motoron soha nem ült havert. Odaadtam neki az MZ-t annak nem tud ártani :D
Az nem számít. A sebesség kontrollhoz ugyan úgy jó.
Bár én nem vagyok pro, de én a stabil gáz, csúsztatott kuplungot szoktam használni ilyen manővereknél.
Lehet rossz szokás, de működik.
Másik hogy az alacsony sebességű fordulónak az a titka, hogy nem kell alacsony sebességen menni :) Gyorsan sem, de lendülettel.
A motort a haladás stabilizálja, ha nem haladsz instabilabb.
Ugyan az érvényes itt is mint a normál kanyarnál, oda kell nézni ahova menni akarsz, nem a motorral foglalkozni.
Az meg teljesen mindegy mennyire fordul a kormány. Ha ledöntöd a motort kellőképpen, akkor helyben is megfordul, mint egy talicska.
Ez a döntögetés, kevésbé ijesztő, ha csak a motort döntöd, te meg maradsz felül, így alacsonyabb tempóval is szűkül a kanyar.
Ilyenkor a nyomatékkal kormányzol. (én kuplunggal, a prok, fékkel) Mert a gyorsulsz a motor felegyenesedik, ha lassulsz, akkor bedől és szűkül a kanyar. Ezért is kell a lendület mert akkor van hova lassulni, nem borulsz fel 0km/h-nál.
Persze segíti a gyakorlást, ha nem félted a motort. Én ETZ-vel szórakoztam ilyeneket, de a többi nehezebb motorjaimon is hasznos rutin a sorok között szlalomozáskor.
jé te itt vagy....na ha már a galériáidat nem lehet lehúzni a gecibe hadd kérdezzem meg:
Nem lenne kedved saját honlapon, youtube csatornán vagy bárhol másutt megosztani képekben sűrített élettapasztalatodat, mert én már kurvára unom, de akinek tetszik ez a ciklámen szemét feliratkozhatna és nyugodtan követhetné a munkásságodat. Mondjuk ha nem lenne ennyire beállított műmájer az összes mint a bőrben beállok szerelni mert az már milyen állat módon mutat lehet nem zavarna ennyire. De ekkora szereplési vágy mellett egy kisebb valóságshow-t is el tudnék képzelni.
Egy próbát megér: http://rtl.hu/rtlklub/budapest...
ilyenkor pofozd meg az asszonyt, aztán megnyugszol
neki is jó mert ilyenkor újraindul a vezérlő szoftwer és egy ideig hibátlanul üzemel
tehát mindenki jól jár, utána meg el lehet menni motorozni
Anno a cimborákkal minden évben nyáron tartottunk 2 napos "Türhőfesztivált" na akkor kiment a gőz rendesen Időnként a közutakon is muszáj lesz, ha a helyzet megkívánja.
Arról nem beszélve hogy a melóban mindig csak bólogatnom kell a sok nagyeszű majomnak. Ha vége a melónak meg kimehetek végre az utakra és én lehetek a tapló paraszt bunkó aki mindenki leszar. Tudom hogy hülyén hangzik de olyankor áll vissza a lelki egyensúlyom. Végre bunkó lehetek. Mert bár kibaszott kulturált vagyok általában de azért a bunkóság is könnyedén megy és ilyenkor kiélem
Ment-ment, a satuzás bazzeg meg annyira jól ment, hogy 40 km/h-s az első fék teljes behúzásánál se csúszott meg az első kerék, ami ugye a lényeg lett volna... Most ennyire béna vagyok? Mert a többieknek simán ment. Mai napig bassza a csőröm, mert én komolyan zakózni akartam, hogy megismerjem az érzést... Ehhez képest szerintem ezt éltem át a kislányos balesetemnél, csak közúton. Jobb lett volna felkészülni rá, milyen ha elől csúszik meg...
Na ezt a szar érzést szerinted miképp lehetne leküzdeni?
Én is így gyakoroltattam a régi jogsis, de motoron soha nem ült havert. Odaadtam neki az MZ-t annak nem tud ártani :D
Bár én nem vagyok pro, de én a stabil gáz, csúsztatott kuplungot szoktam használni ilyen manővereknél.
Lehet rossz szokás, de működik.
Másik hogy az alacsony sebességű fordulónak az a titka, hogy nem kell alacsony sebességen menni :) Gyorsan sem, de lendülettel.
A motort a haladás stabilizálja, ha nem haladsz instabilabb.
Ugyan az érvényes itt is mint a normál kanyarnál, oda kell nézni ahova menni akarsz, nem a motorral foglalkozni.
Az meg teljesen mindegy mennyire fordul a kormány. Ha ledöntöd a motort kellőképpen, akkor helyben is megfordul, mint egy talicska.
Ez a döntögetés, kevésbé ijesztő, ha csak a motort döntöd, te meg maradsz felül, így alacsonyabb tempóval is szűkül a kanyar.
Ilyenkor a nyomatékkal kormányzol. (én kuplunggal, a prok, fékkel) Mert a gyorsulsz a motor felegyenesedik, ha lassulsz, akkor bedől és szűkül a kanyar. Ezért is kell a lendület mert akkor van hova lassulni, nem borulsz fel 0km/h-nál.
Persze segíti a gyakorlást, ha nem félted a motort. Én ETZ-vel szórakoztam ilyeneket, de a többi nehezebb motorjaimon is hasznos rutin a sorok között szlalomozáskor.
Nem lenne kedved saját honlapon, youtube csatornán vagy bárhol másutt megosztani képekben sűrített élettapasztalatodat, mert én már kurvára unom, de akinek tetszik ez a ciklámen szemét feliratkozhatna és nyugodtan követhetné a munkásságodat. Mondjuk ha nem lenne ennyire beállított műmájer az összes mint a bőrben beállok szerelni mert az már milyen állat módon mutat lehet nem zavarna ennyire. De ekkora szereplési vágy mellett egy kisebb valóságshow-t is el tudnék képzelni.
Egy próbát megér:
http://rtl.hu/rtlklub/budapest...
Én megyek gyalog,biciklivel,motorral,személy s teherautóval régebben kamionnal is...............................kit köpködjek
a hüjje pitsák hol vannak????
http://youtu.be/xL-hmol_v3I
neki is jó mert ilyenkor újraindul a vezérlő szoftwer és egy ideig hibátlanul üzemel
tehát mindenki jól jár, utána meg el lehet menni motorozni