Én sem ytongra gondoltam, van egy régi cserépkályha a házban amit szétdurrantottak az alkeszek, azt gondoltam szétszedni és felhasználni a téglákat, az tuti jó.
Ha már ennyi mindenhez ért itt mindenki, kandallót, tömegkályhát mennyiért építenek manapság? Vagy elég ha megveszek egy ilyet és körbe építem téglával?
Az elegance talán a króm műszerfal karikákkal volt több.Az eltérés inkább hogy a német gyártásúak jobbak.
Apróságok de sokmindent lehagytak a lengyel classic ból.
Pl sárvédőből 1 csavarral kevesebb fogja,tankbetöltő sárvédő felől hiányzik a műanyag betét felül,ami fájó hogy a rozsdavédelemből is lefaragtak,a lengyelek jobban korrodálódnak,nem átrohad csak sokkal több a felületi rozsda.szerintem a védelem anyaga más lehetett,vagy az alapozó réteg.
enjoy lámpákban más felszereltség.
De mivel régebben rengeteg volt a bontott és legózható a tipus a rengeteg változat miatt lehet keveredés.
Nekem a kormányon már egy olcsó de jó minőségű aliexpresses kormánybőr van.
Kiváncsiságból lett rendelve,de jó.Kár a kék cérnáért,fekete jobb lenne.
Egyenlőre vezérlés nyáron lett utána az összes böcsőszilent,motor és váltótartó,lengőkar,kormányösszekötő,hátsódob,kicseszett kézifék kötél,az összes fék csere,meg a rohadó sárvédő.A repedt leömlőt ujra meghernyákoltuk mert katalizátorral együtt utángyártottban is 90e.
Szétcsesztem a hamust,mindig nyitva marad,az lett bontott,és a légzsák burkolat.
Maradt még egy lambda szonda csere és a tetőkárpit.
Ez kb 10 év hozadéka.
A bölcsőszilent alattomos mert kopog,cserélsz talpast,lengőkart,ormányösszekötőt és kopog,jo,bakokat,amikor miden új és koppan akkor jön az idegbaj hogy mi a rosseb.....na az a bölcső.Felakasztod a motort,és ki tudod rángatni a komplett első futóművet.
Na én innen kezdtem,így könnyen ki lehetett a bölcsőszilentek után a többit is cserélni ha már kinn van.
Ma próbáltam,minden mint az új.Semmi kopogás.
Az enyémen kicsit vékonyabb a kormány és a bőr is sima, a jel is másabb és krómgyűrűk vannak az órákon, nekem úgy adták el hogy elegance kivitel, de Opel fórumon azt mondták hogy nem az, mert mittudom én... amikor vettem nem volt nagy igényem, legyen klíma, abs, a többi extra nem volt keresési feltétel, az csak úgy besikerült. Nem ér már amúgy fapénzt se, bár most azt olvastam, hogy kelendő lett az idősebb használtautókat keresők körében.
Eddig a 7 év alatt a kopókon kívül nem költöttem rá szinte semmit, idén viszont ráment vagy 3 kiló, komplett vezerlés mindennel, összes kihajtó tengely szimering, kipufogó csere, sőt a szelepszár szimeringek is újak, ennél még ki lehet cserélni hengerfej levétel nélkül. Ez még a jó kis 1,6-os Z-s XE motor, a német gyártás legvége, a lengyel Astrák állítólag már szeszélyesebbek.
2020 és 2021 Motorrevü teljes évfolyam érdekel valakit? A 21-ből valahogy hiányzik a 6. szám. De még meglehet....