Nálunk az őrszázad volt a problémás ilyen szemszögből, de szerintem az országban ők mindenhol az alja volt. Sérültek nálunk is voltak, pl. volt egy srác, aki a képen látható szárnyvégre (ahol a terepruhás buzi a csűrőt fogja) nem volt képes felkapaszkodni, pedig hát többek között ott volt a feljárás, amikor tankolták. Bár én műszaki írnok voltam, egy szakágat meg kellett tanulnom EMO-s volt az (elektro-műszer-oxigén) nekem is ott kellett felmennem a gerinc és a svanc (függőleges vezérsík) találkozásához, ott volt a repülési adatrögzítő csatlakozója.
Nálunk nem a katonai dolgoktól lehetett (kellett) megijeni hanem a többiek jó részétől.................60%-ban sittesek, 30%-ban iskolázatlanok és szellemi sérültek (igaziak nem csak rámondott, nekik is kellett katonának lenni) és páran némi "protekcióval" ( nekem az volt a jó benne, hogy fizetés volt, az akkori átlag fele és két hetente fix eltáv + kimaradás ) közel az otthonhoz (ez akkoriban nagy szó volt mert általában az ország másik végébe vitték az embert) így kimaradáskor is haza tudtam menni.
Amikor felszereltünk, a laktanyában megkaptuk a katonai ruházatot és indultunk a keltetőbe, akkor szállt fel az aznapi repülést megelőzően az időjárás felderítő gép. Úúúú! mondom mi a faszom ez? Aki még nem hallott közelről felszálló hadigépet, az el sem tudja képzelni, hogy annak micsoda recsegő hangja, aki szereti és van otthon HiFi rendszere, az meg elismerően csettint egyet, hogy igen, itt aztán van dinamika!
Telt az idő, és aztán már tök jól lehetett aludni is amikor volt repülés.
Én meg én meg! De meg ám! Ma már csak röhögök a kopasz kori emlékeken, de akkor ijesztőek voltak később gumi és öregként meg már csak a lógás a parancsnokságon sofőrként.
Én valamennyire kedveltem akkoriban (haver most vett egyet egy udvar gaztengeréből 30000-ért, szanaszét van rohadva, nem nagyon fog már lábra állni), 2 kopoltyús volt 1 meg az utolsók közül aminek már nem álltak ki a légbeömlői hanem csak a lemez volt kivágva, azt hiszem mind a 3 már 1200-as volt, de le-ben volt külnbség köztük, a fűtés meg a legjobb volt minden akkori jármű közül már ha működött a benzinkályha ha igen akkor megsülés volt bármilyen hidegben. 😁
Én meg bejártam egész magyarország laktanyáit , ahol volt szükség betonozásra , oda levonultam , több napra , akár 1 hónapra is ! Székesfehérvártól Nagykanizsáig , Tata, Mezőfalván a rakétasilókat csináltam , Kiskőrösön laktanya felújítás , Nagykanizsán a tanksárrázót csináltuk többek között ! 😉
Engem kalocsára akartak vinni,mondom hülyék vagytok,olyan messze én nem megyek, na meg aztán akkor zajlott javába a borhetek.bevonulés elött egy nappal bementem a hadkiegre hogy lelki okokból nem fogok fegyvert.
Én mivel írnok voltam, én sem sokkal többet, mondjuk 15 db-ot. Igaz, kaptam két gyakorlógránátot is, amikor ilyen gyakorlat volt, azt mondta a kiképző, hogy aki a célalakot kimozdítja a gödörből, az kap két nap jutiszabit. Én meg előreparancsoltam az összes buzit, azok kimozgatták a helyéből és én, mint utolsó sikerrel ki is dobtam a lyukból.
Amely két nap szabit, mint írnok ki is vettem legalább duplán.
akkoriban is bácskai hurkát etettek veletek?
olyan szart még életemben nem ettem, aki kóstolta nem felejti el
sokszor inkább üres kenyeret ettünk, párszor voltam őrségben akkor mindig a fogdásoknak adtuk azt a szart, még akkor is ha több napos volt 😁
és nem ugyanaz volt mint akkoriban a boltokban kapható bácskai hurka nevű felvágott
Telt az idő, és aztán már tök jól lehetett aludni is amikor volt repülés.
Amely két nap szabit, mint írnok ki is vettem legalább duplán.
:-)
olyan szart még életemben nem ettem, aki kóstolta nem felejti el
sokszor inkább üres kenyeret ettünk, párszor voltam őrségben akkor mindig a fogdásoknak adtuk azt a szart, még akkor is ha több napos volt 😁
és nem ugyanaz volt mint akkoriban a boltokban kapható bácskai hurka nevű felvágott
a tietekben csak 30 napot fogdán 😁
92 február 93 február között