A szervizelés elmulasztása nem az autó hibája. Ezt egy bmw-s igencsak meg kellett volna már tanulja a láncokkal ugyebár.
Szíjas motor a 2.0cr. Nagyjából örök élet persze kérdés hogy hány lóerős.
Elhiszem én neked, ha mondod is, csak furcsállom... sztem te lenyúlod tőle, és te tolod bele a km-t 😅 mert azt tudjuk, hogy ócóbb vele szaladgálni, mint a gázolajos furgonnyal 😅
és ugye az "ócóbb" mindent visz! 😅
Persze hogy nem ment válasz - eleve a kiinduló kérdést nem értetted meg... a Sharan akkor tudja ezt, ha "gurulsz stabil 120-al", és a teljes út kiszámolásakor jön a döbbenet, hogy valójában 85 lett az átlagsebességed 😅
Itt durva pálya tempó volt, plusz határátkelő, több nagyvárosi elkerülő. Ha ezt így lenyomnád azzal a bódéval, a 9 liter is szép lenne.
Onnan gondolom, hogy ez egy jó érték, amit mutattam, hogy a dízellel nem tudtam megcsinálni - persze az csak egy BMW CR dízel volt, nem pumpedűze 😅
Hát pollenszűrőt cseréltek de nem 60-ért 😅
Kis péz kis foci, 25 volt a "szerviz" meg 10 ezer az elhagyott dísztárcsa azt az asszony kérte rá, mert múlt héten az átgumizás után szokás szerint elhagyta. Mindig elhagy 1 dísztárcsát miután lecserélik a gumit. gondolom szarul rakják vissza rá a tojotánál is ez volt 😅
ilyet ritkán látni
nőnek néz ki, de kibaszott száraz, szerintem a teszkós tejnek magasabb a zsírtartalma mint neki https://youtube.com/shorts/9V5...
nagyon durva
Arra akartam kielezni, hogy a legjobb eset kb. ez. Es ebben se teli uzem, se klima, se emelkedo, se korrodalt kontaktor, se rezsicsokkentett sporolos benzin... :)
most 1 éves épen ma vitte szervizbe mert kiírta, hogy kell menni, 😆na ha hazajön befényképezem neked az órát(kezeit széttáró) 11900 valamennyinél volt tegnap 😅
90-100 az szerintem korrekt tempó ha valaki fillért akar baszni, mert a kamionok is ennyivel mennek, így nem tartod fel a külső sávban a forgalmat jobban.
Én azokat rühellem, akik a belső sávban előznek 95-el kamionokat, meg aki a külsőben nem képes felvenni a kamionok tempóját sem.
Amiről te beszélsz az a soros hibrid. Azzal csak az a baj, hogy a motor mozgási energiáját át kell alakítani villannyá, eltárolni akkuban, és utána tudod használni villany hajtásra. Ez egy csomó veszteség, amivel el is veszíted azt amit nyertél a hatékonyabb motorral. Jószerével ugyan ott vagy mintha nem lenne hibrid, csak annyival jobb, hogy tud tisztán villannyal menni, meg konektorról tölteni.
És ha fix fordulaton hajtod, akkor igazából nem különbözik egy attkinson ciklustól, csak bonyolultabb a motor.
Annyi a különbség, hogy itt a turbóval nyered vissza az extra energiát, az atkinsonnál meg az alacsonyabb henger töltéssel.
Energetikailag ugyan az a folyamat, csak az eszköz más.
És ha állandó a fordulat, akkor pont tök mindegy a motorhang.
A Prius esetén azért olyan nyomorék a motorhang, mert a Prius alapból nem akkut tölt vele, hanem a motorral a kereket hajtja. A HSD rendszer meg egy elektromosan vezérelt fokozatmentes váltó. Vagyis pont olyan mint egy variomatikos robogó, csak itt egy bolygóművön lévő villanymotorok nyomatékarányával változik az áttétel. A villanymotorok képesek generátorként és motorként funkcionálni és így besegíteni a hajtásba, generátorként tölteni az akkut, vagy fékerőt visszanyerni, vagy csak simán benzinmotorral hajtani a kerekeket, lényegesen levesebb átalakítási veszteséggel mint a soros hibridek esetén.
Szóval szar a hangja, de hatékony, miközben zseniálisan egyszerű. Mechanikai oldalról ez a rendszer egyszerűbb mint egy Lada.
Elektronika, meg a szoftver az okosság.
És a röhej, hogy a soros hibridek is a terhelésnek megfelelően változtatják a motorfordulatot, mert nem a fix fordulat az optimális változó terhelésnél, tehát pont olyan szar lesz a hangja mint a Priusnak 😂
Ami neked jó lenne, az egy párhuzamos hibrid. Amikor normális váltó, kuplung, meg motor, szóval ami egy jó autóban van ott van, erre rátesznek olyat, hogy a kereket tudja hajtani villanymotor, meg tud fékezni villannyal. Ez bár nem olyan hatékony, de normális autó élménye van, a sima autónál azért még így is hatékonyabb, és a villanymotorral meg kapsz egy kis extra tolóerőt is, ha meg kell akkor a dugóban leállított motorral tudsz csorogni.
Ezekkel csak az a baj, hogy annyi pénzért amiért ezeket adják, már rendes hatótávú villanyautót adnak, ezért egy két speciális esettől eltekintve csökken a népszerűségük.
Illetve ami még beleillik az elképzelésedbe, az a régi BMW i3 REX volt. A REX a Range EXtender rövidítése. Ez egy 30-40kWh-s villanyautó volt, és a csomagtartóban volt egy 650-es 2 hengeres BMW blokk ami tekert egy generátort. Azt hiszem 30%-os töltöttségnél indult be, és nem maradtál az út szélén. Nagyobb távokat is meg lehetett tenni így a viszonylag kis akkuval.
De ennek meg ugye az volt a baja, amit az elején mondtam. Borzasztó sokat fogyasztott benzinből, és valami 10literes tartálya volt csak.
Normális akkuméretekkel meg már igény sem volt erre, hiába tűnik jó ötletnek.
Persze, a BMW a legjobb, ez nem kérdés 😂 mit akacc ezen fel? Bár ha nem is a legjobb, azért biztos jobb a 2-3 generációval előtte lévő VW-knél. Ezt kéne csak elfogadnotok...
Egyébként ha kíváncsi vagyok, milyen egy "korszerű" Passát, megkérdem a szomszédot. Az övé valami 6 éves, CR meg automata meg HighLine meg faxom... most dobott rá 2 millát, miután nyáron összeakadt a vezérlése bulgáriában a pályán 140-nél. Most lett kész a héten, miután csak az új veztengelyre 600-at mondott neki a VW, és eddig várt, mire lett egy bontott 300-ér.
azért ez nem egészen így van
mert valamelyik idióta politikus kitalál valami betarthatatlan normát és az autógyár meg tövig szopja a faszt hogy teljesítse amennyire lehet
ahelyett hogy egy ésszerű élhető trükközések nélkül betartható normát vezetnének be és támogatnák a régi fos lomok lecserélését, emellett büntetnék a régi lomokkal való közlekedést, útdíj formában
szóval hiába volt már meg a legjobb konstrukció ha beleszartak......
Nem azért hogy bmw vagy Vw
De a még amerikások is szeretik a Volkswagent csóró néger repessek előszeretettel kölcsönzik ki a videó klip forgatáshoz 😂 És mivel nekem is az van már olyan szar csak nem lehet 😂 😂 😂
Mellesleg angol tudósok szerint a BMW-sek hajlamosabbak be vágni a másik autóstársaik elé 😏 nem szép dolog
Sajnos fogyasztásról nincs adatom 🙄
A szakszavakkal, kifejezésekkel nem vagyok tisztában.