ezek azért vannak hogy a hülyék is tudjanak kocsit/motort/bármit venni
mert aki béna vezetni/parkolni/stb azt ezek a dolgok annyira segítik hogy szinte alkalmassá válik a közlekedésre
ugyanez a motor is ha parasztba ott lenne a hátsó keréken a 100-150 ló elég sokan eldobnák a vasat
Pedig aztán ha belegondolsz mai szemmel nézve egy 25éves autóba már minden megtalálható ami szükséges.Gyakorlatilag ami utána jött csak elhitették az emberekkel hogy kell.
bármelyik mostani autót el lehet/ne/ üzemeltetni 30 évig csak kell a megfelelő törődés(kezeit széttáró) Gondos gazda autója mindig tovább bírja. (kezeit széttáró) Az más kérdés, hogy a mai urizálós világban senki nem akar már 30 éves autókkal szaladgálni, bár ahogy európa most alakítja a sorsát KUBA nemsoká elérkezik hozzánk és szegelhetjük a meglévő gurulónkat holtodiglan 😂
Te,már mióta nem 30évre gyártanak autót....Ezt már 2000től el lehet felejteni.persze aztán ha meg egy kicsit belegondol az ember akkor mégis kijön hogy kicsit görbe a tükör ami elöttünk van.Mert régen amennyi km-t beletettek egy autóba 20év alatt annyi most belemegy 5év alatt,szóval a mai autók rövidebb idő alatt ugyan de sokkal több km-t megtesznek.Felgyorsult a világ és ehhez vannak az igények igazítva.2000derekán mikor melóztam a porsche-ba,azt mondta a nagygóré ma már csak 5évig kell üzembiztosnak lennie egy autónak,utána gazdát cserél és onnantól már az előző tulaj sara lesz.És ez a kézezres évek elején volt.
nekem magam részéről ezekkel a gyári előírásokkal mindig fenntartásaim voltak(gondolkodós) Kicsit sem vagyok a téma szakértője de ha csak paraszti logikával gondolkozik az ember akkor kijön az a képlet, hogy bizony a tervszerű megelőző karbantartás része az olajak időszakos cseréje(kezeit széttáró) Az a gyártó amelyik ezt nem írja elő az gyakorlatilag azt mondja, hogy a hibáig kell üzemeltetni ami szembe megy a felhasználói érdekkel(kezeit széttáró) Persze egy váltóban az olaj nem melegszik úgy mint a motorban és jóval kisebb az igénybevétele, de nincs olyan olaj ami idővel ne veszítene a kenési tulajdonságaiból(kezeit széttáró) A váltóban is mechanikus alkatrészek forognak ami igényli a megfelelő kenést és ha elfárad az olaj az előbb utóbb megeszi a váltót. Alattam kotlott már meg így váltó(kezeit széttáró) Gyári előírásoknál akkor is kerekre nyílik a szemem amikor bizonyos autótípusoknál motorolaj cserére 40 ezer km-ert határoznak meg (hüledezős) Akkor azért eszembe jut, hogy a gyártónak tulajdonképen mi is a valós érdeke(gondolkodós) és mindig az jön ki, hogy nem az, hogy 30 évig használjanak egy autót(ujjával nemet mutató) Ha használt autót vettem az első dolgom az volt, hogy mindent lecseréltettem belőle ami folyékony(vigyorgós) csak a szélvédő folyadékot nem 😅 motorolaj, váltóolaj, difiolaj,hűtő és fékfolyadék+ vezérlés. Tul kép ezek annó nem voltak horribilis összegek.(dollárjeles) Most már másabb a helyzet mert egy özönvíz előtti bontószökevénynél megháromszorozza az autó értékét de mondjuk egy 5-8 millás használt autónál ez nem tétel(kezeit széttáró) Nekem a vezérlés cserénél is szerencsém volt, mer a tojota nem komplikálta túl fillérekből meg volt a csere görgősorral együtt míg egy francia lomnál még a vízpumpaház is belejátszott a vezérlésbe egy bmw-t meg inkább meg sem említek mert volt olyan ismerős akinek olcsóbb volt megvenni egy kevesebbet futott blokkot, mint a láncot kicserélni 😂
mert aki béna vezetni/parkolni/stb azt ezek a dolgok annyira segítik hogy szinte alkalmassá válik a közlekedésre
ugyanez a motor is ha parasztba ott lenne a hátsó keréken a 100-150 ló elég sokan eldobnák a vasat
Pedig elmennek lehetsegesen.