Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

most számold úgy ki mennyit spórolna ha a benzint is előállítási áron vennéd meg, úgy ahogy kifolyik a fimomító kapuján
pár éve ez ilyen 150 forint alatti összeg volt
szóval ezt úgy kell számolni hogy az a másfél millás autist meddig tankolnád a 150 forintos benzinnel amíg visszajönne az 5 milla különbözet+ a napelem ráeső része
mert most a villanyos hajtás előnyben van a benzinhez képest, de ez most van, lehet 3 év múlva másképp lesz, gondolom ezért nem akar a nép ilyen befektetéseket csinálni
amint kitalálják hogy tudják beszopatni a villanyos kocsis töltést máris alig veszi a nép
20 eve nem volt sehol,es lasd most mar joooo. 😆
A te valaszod megallja a helyet,majd kifejlesztik a jot. 😆
Azért vicces, hogy az akku ellen megy a hiszti, de a hidrogén az tuti 😆
Közben a hidrogén jóval drágább, gyengébb, problémásabb, bonyolultabb, hatótáv is kisebb, több helyet foglal, veszélyesebb, karbantartás igényesebb.
Szóval a villanyautónak felrót minden hátrányt sokkal rosszabbul tudja 😂
Lehet hogy 50-100év múlva a hidrogén lesz a tuti, de jelenleg lemaradt mint a borravaló, miközben tölteni is sokkal komplikáltabb, mert ez nem tölthető konnektorból a hivatalos töltők hiányában.

Szóval én arra tippelek, hogy hosszútávú hajók, vonatok, esetleg hosszútávú kamionok esetén lesz hidrogén. Minden másra az akku jobb alternatíva.
Hidrogén alapú energia persze lesz, de azt az ipar fogja felhasználni, ahol jelenleg ezt földgázból állítják elő.

Ja igen. A hidrogént jelenleg földgázból állítják elő. Mire abból hajtás lesz, annyi veszteség gyűlik össze, hogy nyugodtan járhatsz dieselel is, mert az simán hatékonyabb mint a hidrogén. Plusz ugye a hidrogén hajtás ugyan úgy elektromos autó, nem dugattyús. Az a próbálkozás már a 90-es években megbukott, mert 200km-re elegendő hidrogént sem tudtak bepakolni egy 7-es BMW-be . Elektromos hidrogéncellával már sokkal hatékonyabb, így 500km-re elegendő tartályokkal telipakolva, szóval annyit sem tud 500BAR nyomáson mint egy mai átlag villanyautó. Egész egyszerűen az akku energia sűrűsége jobb, bármilyen hihetetlenül hangzik.
Miért ne kapna, minden kaphat ami forgalomba van.
A gyártáskori előírásoknak kell megfelelnie, szóval kap.
Én is műszakiztattam az MZ-t
Amúgy meg belerakok E85-öt meg észter bázisú olajat, aztán olyan szép értékeket mutat a műszer, hogy az Euro5-ös diesselk is elbújhatnak szégyenükben 😆
Ó, hát akkor mégis van ami elromoljon?
Pontosan. Tervben volt. Kitűzték a határidőt, majd mire eljött, már régen okafogyottá vált.
Ugyan ilyen határidő a 2035.
Ha meg valami miatt mégsem lehetne megoldani, akkor simán egy tollvonással átírják 2045-re.
Ezért nem értem mit nyünnyögnek ennyit a Zoli félék.
Az első generációs motornál a hűtővíz a motor tengelyén keresztül ment. Amikor a szimmering elpukkant, akkor belefolyt a motor meghajtó teljesítmény elektronikába ami tönkrement ettől.
A magyar megoldás az volt, hogy kellett fúrni egy lyukat a szimering mögé, és azon kifolyt a víz ha ilyen gond támadt, a víz fogyás meg nem kritikus hiba, utána egy szimering cseréve tudott tovább futni.
A Tesla gyári megoldása viszont az, hogy bármi gond van, cseréli az egész modult, majd visszaküldik Kaliforniába ahol felújítják és beépítik a következő garanciális modul cserénél. Viszont ha nem garanciális akkor a teljes csere árát fizettetik, szóval márkaszervizbe Tesla esetén sem érdemes hordani.
Újabb generációs motoroknál már felszámolták ezt a hibaforrást, de ha elvitte Zambely Gyurihoz, az kapásból megoldotta hogy többet ne romoljon el.
mert azok szarok(legyintős) Nem kínai annyi a baja(kezeit széttáró) Egyébként ugyan nem vagyok nagy szakértője a villanymotoroknak meg biztos el is romolhat de miért kell ezért kicserélni? Emlékeim szerint nem túl sok mindenből áll egy villanymotor gyerekkoromba volt egy pajzs, állórész, forgórész meg a szénkefék néhány csapággyal oszt jónapot 😆 Biztos már fejlődött a teknika meg már kefe nélküli hajtás is van de amibe biztos vagyok kb. 100* kevesebb dolog tud benne elromlani mint 1 benzi/dízel autóba és ráadásul az is felújítható(gondolkodós) dízelinjektor cserénél én sem szaladok megvenni egy komplett blokkot(gondolkodós)
Miért döglenek a Tesla villanymotorjai?

https://totalcar.hu/magazin/hi...
lassan eljön az az idő, hogy az udvarról nem tolod ki, mert olyan drága lesz a benya 😅
De ki a tököm akar venni egy ilyet használtba? 1000?jó is volna ha csak annyit mennék. De már megint a szarrágás, kit érdekel mennyi 100km.
én sem tudok róla,hogy kitiltották(gondolkodós) egy időben szó volt róla de tudtommal nem vezették be. Bár, a mostani szabályok szerint kapna e műszakit azt nem tudom. (kezeit széttáró) Bár ha egy dízel golf 1-es is kap lehet ezek is(gondolkodós)
6,5- indulóárnál kapta 2,5 állami támogatást. az egyéb extrák, fényezés, + konektor az orrba, tápkábel 1 év kaszkó+1 év kötelező átírás meg a minden faszommal együtt kereken lett 5 milla(kezeit széttáró). Az akkor még 1,5 millás aurist (2021 júniusi ár) 2021 decemberében 3 milláért adtam el.
5 millából ha kivonom a 3-at akkor került nekem 2 őbe a most 8 millás autó(gondolkodós) Én ezt nem mondanám soknak.
De tudom tudom ti nem így számoltok(szemeit körbeforgató) Akkor számoljatok 5 millára(kezeit széttáró) Mit is kapsz ennyi pénzért? 10-15 éves benzin/gázolajzabáló fost. 5 milláért villanyban meg használtat sem nagyon 😂 Nekem 40 ezer ft-ot spórol + a szervizeket az a kis fos tehát legyen 50/hó 600 / év. Ráadásul ebből most használtan 7 milla alatt nem kapsz tehát újonnan kevesebbért vettem mint amit most ér(gondolkodós) Szerintem ezt kell végig gondolni. Te, ini, meg blődi akik nem mennek 1000 km-ert egy évben azoknak még ez sem éri meg ez vitathatatlan(kezeit széttáró)
hidrogén hajtás nagyon tuti
de a tárolása szörnyen macerás
napi használatra még nem rossz de ha pl hétvégente kell a kocsi vagy csak annyit töltesz bele ami kell vagy nagyon sok veszteséged lesz
hát ez az 😆
erre találták ki a dákót(gondolkodós) Vannak még országok ahol reális áron árulgatják, most itthon egy dákó 8 misi körül van (szemeit körbeforgató) tud mindent amit tudni kell egy autónak(kezeit széttáró)
me nincs most támogatás(kezeit széttáró)
Szabi??? Neked az egész életed egy szabi(fetrengős)
asszony vett a fűnyíróba benzin 800 ft ért 😡
melyikre gondolsz? a 2 üteműre vagy a 4 ütemű polo motorosra? Mind a 2-ő volt a családba, a 4 ütemű az már űrteknia volt a 2 üteműhöz képest 😂
és milyen jól gondolta(gondolkodós) Nálam a nókja még mindig többet ér bármilyen tapogatós csodánál 😅
Felénk is van néhány még. Nem gyártják, a régiek meg már széthullottak nagyrészt'