A tömegközlekedés színvonalát kellene drasztikusan emelni, a nagyvárosi autózást meg nem csak drágítani, hanem kényelmetlenebbé tenni. Efelé megy a dolog, de nálunk sajnos csak az utóbbihoz értenek....
Ja, mert a csóróbb néptömegeket a nagyvárosokban a tömegközlekedés irányába igyekeznek presszionálni (kevesebb szennyezés lenne, kevesebb energiaszükséglet, sokkal kevesebb parkolóhely szükséges, stb.) - más kérdés hogy ezek a néptömegek igyekeznek makacsul ellenállni.
Hmm,nem látom a kánaánt,több van de forradalom várat magára és inkább kikényszerítik minthogy a piaci döntésre bíznák.
Én spec az olcsó városi alternatívát nem látom benne.
Hol vannak a 2-3 millás 4 személyes kisautók?
Nem,nem adó.Az nem +4,5 millió.
Vannak 2-2,5 tonnás 15-20 milliós tankok igen.
Nekem meg van pénzem tankolni, nem kell azért kompromisszumot kötnöm hogy árammal közlekedjek. Mondtam, ha 1500ért tankolok akkor a bevételem is ehhez igazodik.
Ezen filóztam én is, hogy elkezdem terjeszteni hogy milyen szar a villanyautó, nehogy vegyen senki, mert amíg csak kevesen vagyunk addig van nekünk jó világ. 😁
És igazam is lett.
Pontosan az történt amit mondtam akkor, amikor még a kis példányszámú, méregdrága Tesla Roadsteren fanyalogtatok.
Tény hogy nem olyan gyorsan, mert közben volt egy válság, COVID, háború, meg az autógyárak is nagyon dolgoznak ellene, de elkerülhetetlenül történik.
Bár nem gondoltam hogy valaha lesz nekem is, de már nekem is van Teslám (ezen még állami támogatás sincs). Ezzel járok a Tescoba a csirkefarhátért, de nem csak a hozzám hasonló buzik közt, hanem már Pipi is vett, ami elég sokat elmond.
És ha megnézed nincs rajta állami támogatás a Dacián sem. 3 millió a kínaiaknál. Mire ideér telibasszák adóval, úgy lett 6millió. Ebből elengedtek 2.5-et Pipinek.
És egy Teslánál már régen nincs kompromiszum. Március óta 8000km-et raktam bele jórészt autópályán rohangálva 140-150-el. Debrecen, Győr, Badacsony, Bakonybél, Püspökladány. Ugyan úgy használom mint egy benzines autót csak ritkábban kell elmennek tankolni.
8 millióan akkor is autót fognak gyártani (csak villany hajtással), a másik 8 millió meg napelemet, vagy éppen a műanyaghulladék-újrafeldolgozókban fogja keresni a kenyerét.
Itt az a gond hogy egyrészt kőolajból van egy kibaszottnagy volumen más anyag,az üzemanyag csak szelete.
A másik hogy a nyugati blokkon kívül mindenki más szarik bele,az usákok jó része is,csak európa nem,ők 35-töl finító fosszilis.
És nem látom a kapacitás bővítéssel csökkenő árakat.
A mostani autóipar európaszerte 16 millió munkahelyét sem.
Alternatív üzemanyag fejlesztás zéro,csak az akkus-elektromos van eldöntve pártállami szinten.
lacám engem csak az érdekel, hogy minél tovább ingyen autózhassak a körítés nem kell(ujjával nemet mutató)
Én mindenféle előzetes tanulmány nélkül látok arra jó esélyt, hogy 5 évig még nem bántják itthon az elektromos autókat adózás szempontjából addigra én meg már révbe értem(meghajlós) annyi lesz a változás, hogy 5 év alatt nekem megtérül a dákó ára, blődinek meg a most 20 éves passzátja 25 lesz 😅
na de én 2 hónapja akarok akkut venni és nincs sehol
se kisker se nagyker se sehol
persze nem tesla powerwall a cél
de egy 48v 100-150ah akkupakk megbízható töltésvezérlővel nincs sehol sem
se li-ion se lifepo4 de még a 18650-es ember se tud csinálni
akartam rendelni banner savas munka akkut aztán az sincs mert rotterdamban rostokol a hajó hetek óta ami hozza
Részben igaza van. Ha elkezd csökkenni az fosszilis üzemanyag használata, akkor árcsökkenés várható....eleinte.
De akkor ugye csökken a haszon, kevesebben foglalkoznak vele, csökken a kitermelés, finomítás, vagyis leköveti a termelés a csökkenő igényeket, és amikor már csak egyetlen cég foglalkozik vele, akkor az a kevés ügyfél akinek szüksége van ilyenre az bármi pénzt meg fog adni azért a kevés anyagért. Láttuk már sok technológiai váltásnál ezt a forgatókönyvet. Pl. filmes fényképezőgépek. Amikor megjelent a digitális fényképező, eleinte drága volt, szar, és igazából nem érte meg. A filmes olcsó volt és jó.
Aztán ahogy terjedt mégis a digitális, úgy lett egyre jobb, egyre olcsóbb. Ez leszorította a filmek árát, de a digitális mégis jobban terjedt, és végül már nem is lehet sehol filmet kapni, ahol meg lehet ott horror áron, de egy két megszállott művészt leszámítva, senkinek eszébe nem jutni filmre fotózni.
Ugyan ez lesz a villany-benzinesekkel is. Pár év alatt fog összeomlani hirtelen a belsőégésűek piaca, aztán végül mégis lesz így vagy úgy elegendő akku, ahogy mindig megoldja a piac ha valamire van igény.
Készlet véges, de nem úgy ahogy ezek a szagértők vizionálják.
Van bőven elegendő mindenből, csak kiteremlés nem épült rá, mert olcsóbb volt megvenni kínától meg afrikából, de ha felmegy az alapanyag ár, akkor megéri kitermelni az Ausztrálnak, az USA-nak és EU-nak is.
Azért mert az alin nem kapsz, te már látod az egész piacgazdaságot 😂
Kapitalizmus nem így működik, hogy ha nem kapsz a kisboltban akkut akkor összeomlott az egész világon a termelés.
Azért nem kapsz mert az igény gyorsabban növekszik mint a termelés, és ezért is drága.
De ha valami drágán nagy haszonnal eladható, akkor abból többet akarnak gyártani a kapitalisták. Többen kezdik gyártani, és így beáll egy egyensúly. Felfutási szakaszban ez normális.
Mellesleg csak nálunk 2-3 új akkugyárat építettek az autóipar ellátására.
Vicc az, hogy már régen 100$/kWh alatt van az akkuk előállítási ára, miközben te 2-400$-ért kapod, és a LFP akku olcsóbb ráadásul, miközben azt adják több pénzért. Szóval ne a kiskereskedelemből indulj ki.
Aha szóval már te is ilyen szakértő féle vagy(gondolkodós) Mennyi a fizu?
Amíg azon lamentálgattok, hogy jó e az elektromos kocsi e vagy sem addig én 1-2 kocsi árát használatban megkeresem ingyen mire erre kitalálnak bármiféle adóztatást 😂
Elmegyek ilyen szakértőnek(gondolkodós) Ezért jól fizetnek? (kérdőjeles) Hülyeségeket én is tudok irkálni hisz tudjátok, hogy abban jó vagyok 😅 mennyi lehet a tisztelet díj?(kérdőjeles)
annyi azért igaz hogy a készlet véges és nem egyszerű a kinyerés
de
ha ezt végre úgy kezelik ahogy kellene és az újrahasznosítás 100% lenne akkor azért el lennénk sokáig, na de a helyzet azt mutatja hogy kurvára nincs újra hasznosítva.....
Hát pipi, az a helyzet hogy kőolaj van rogyásig, amit szeretnének is eladni, és minél több az elektromos annál nagyobb lesz a túlkinálat és ez az árat is meg fogja határozni. Emlékezz vissza mi volt a kovid hiszti elején, kijárási korlátozás, nem volt csavargás a benya jött, túlkínálat lett és esett is egy 100ast az ára. Ez be fog következni a jövőben is. Arról nem is beszélve hogy kinek is biznisz az ha az emberek ingyen kocsikáznak?
nincs gyártás felfuttatása
egyszerüen nem lehet normális akkut kapni
hiába van az embernek pénze, egyszerűen nem lehet kapni sehol sem
így az ár tartósan magas
A legviccesebb az a grafikon volt, amin megjósolták a napelemek terjedését, és ezt összevetették a valós grafikonnal.
A valós exponenciálisan növekedett, a jósolt, minden évre a növekedés megtorpanását jósolta, szóval ennyit a szakértőkről, akik szerint zsákutca egy exponenciálisan növekvő bármilyen piaci szegmens.
Ott jobb olcsobb orbanmentesebb az elet,es ingyen kikoltoztetlek.
Na,na,naaaaaaa.......? 😆
Én spec az olcsó városi alternatívát nem látom benne.
Hol vannak a 2-3 millás 4 személyes kisautók?
Nem,nem adó.Az nem +4,5 millió.
Vannak 2-2,5 tonnás 15-20 milliós tankok igen.
Pontosan az történt amit mondtam akkor, amikor még a kis példányszámú, méregdrága Tesla Roadsteren fanyalogtatok.
Tény hogy nem olyan gyorsan, mert közben volt egy válság, COVID, háború, meg az autógyárak is nagyon dolgoznak ellene, de elkerülhetetlenül történik.
Bár nem gondoltam hogy valaha lesz nekem is, de már nekem is van Teslám (ezen még állami támogatás sincs). Ezzel járok a Tescoba a csirkefarhátért, de nem csak a hozzám hasonló buzik közt, hanem már Pipi is vett, ami elég sokat elmond.
És ha megnézed nincs rajta állami támogatás a Dacián sem. 3 millió a kínaiaknál. Mire ideér telibasszák adóval, úgy lett 6millió. Ebből elengedtek 2.5-et Pipinek.
És egy Teslánál már régen nincs kompromiszum. Március óta 8000km-et raktam bele jórészt autópályán rohangálva 140-150-el. Debrecen, Győr, Badacsony, Bakonybél, Püspökladány. Ugyan úgy használom mint egy benzines autót csak ritkábban kell elmennek tankolni.
A másik hogy a nyugati blokkon kívül mindenki más szarik bele,az usákok jó része is,csak európa nem,ők 35-töl finító fosszilis.
És nem látom a kapacitás bővítéssel csökkenő árakat.
A mostani autóipar európaszerte 16 millió munkahelyét sem.
Alternatív üzemanyag fejlesztás zéro,csak az akkus-elektromos van eldöntve pártállami szinten.
Bár igaz, "kikötés" mindkettő....
Én mindenféle előzetes tanulmány nélkül látok arra jó esélyt, hogy 5 évig még nem bántják itthon az elektromos autókat adózás szempontjából addigra én meg már révbe értem(meghajlós) annyi lesz a változás, hogy 5 év alatt nekem megtérül a dákó ára, blődinek meg a most 20 éves passzátja 25 lesz 😅
se kisker se nagyker se sehol
persze nem tesla powerwall a cél
de egy 48v 100-150ah akkupakk megbízható töltésvezérlővel nincs sehol sem
se li-ion se lifepo4 de még a 18650-es ember se tud csinálni
akartam rendelni banner savas munka akkut aztán az sincs mert rotterdamban rostokol a hajó hetek óta ami hozza
De akkor ugye csökken a haszon, kevesebben foglalkoznak vele, csökken a kitermelés, finomítás, vagyis leköveti a termelés a csökkenő igényeket, és amikor már csak egyetlen cég foglalkozik vele, akkor az a kevés ügyfél akinek szüksége van ilyenre az bármi pénzt meg fog adni azért a kevés anyagért. Láttuk már sok technológiai váltásnál ezt a forgatókönyvet. Pl. filmes fényképezőgépek. Amikor megjelent a digitális fényképező, eleinte drága volt, szar, és igazából nem érte meg. A filmes olcsó volt és jó.
Aztán ahogy terjedt mégis a digitális, úgy lett egyre jobb, egyre olcsóbb. Ez leszorította a filmek árát, de a digitális mégis jobban terjedt, és végül már nem is lehet sehol filmet kapni, ahol meg lehet ott horror áron, de egy két megszállott művészt leszámítva, senkinek eszébe nem jutni filmre fotózni.
Ugyan ez lesz a villany-benzinesekkel is. Pár év alatt fog összeomlani hirtelen a belsőégésűek piaca, aztán végül mégis lesz így vagy úgy elegendő akku, ahogy mindig megoldja a piac ha valamire van igény.
A fos dacia mennyire fogy allami tamogatas nelkul?
Van bőven elegendő mindenből, csak kiteremlés nem épült rá, mert olcsóbb volt megvenni kínától meg afrikából, de ha felmegy az alapanyag ár, akkor megéri kitermelni az Ausztrálnak, az USA-nak és EU-nak is.
Kapitalizmus nem így működik, hogy ha nem kapsz a kisboltban akkut akkor összeomlott az egész világon a termelés.
Azért nem kapsz mert az igény gyorsabban növekszik mint a termelés, és ezért is drága.
De ha valami drágán nagy haszonnal eladható, akkor abból többet akarnak gyártani a kapitalisták. Többen kezdik gyártani, és így beáll egy egyensúly. Felfutási szakaszban ez normális.
Mellesleg csak nálunk 2-3 új akkugyárat építettek az autóipar ellátására.
Vicc az, hogy már régen 100$/kWh alatt van az akkuk előállítási ára, miközben te 2-400$-ért kapod, és a LFP akku olcsóbb ráadásul, miközben azt adják több pénzért. Szóval ne a kiskereskedelemből indulj ki.
Amíg azon lamentálgattok, hogy jó e az elektromos kocsi e vagy sem addig én 1-2 kocsi árát használatban megkeresem ingyen mire erre kitalálnak bármiféle adóztatást 😂
de
ha ezt végre úgy kezelik ahogy kellene és az újrahasznosítás 100% lenne akkor azért el lennénk sokáig, na de a helyzet azt mutatja hogy kurvára nincs újra hasznosítva.....
egyszerüen nem lehet normális akkut kapni
hiába van az embernek pénze, egyszerűen nem lehet kapni sehol sem
így az ár tartósan magas
A valós exponenciálisan növekedett, a jósolt, minden évre a növekedés megtorpanását jósolta, szóval ennyit a szakértőkről, akik szerint zsákutca egy exponenciálisan növekvő bármilyen piaci szegmens.