Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

nálunk az elektromos autó olyan minimális darabszámban van, hogy ez szerintem még nem rendíti meg a költségvetést(fetrengős) Majd amikor nektek villanyautó fikázóknak is muszáj lesz vennetek akkor lesz ebből valami de addigra nekem már ingyébe lesz a dákó a kérinek is az összes villanyos lomja 😅
Te Pipi! Neked is az ólmozott benzin tett be, akárcsak a Zolinak? 🙃

https://index.hu/techtud/2022/...
én nem bántalak téged frílac nekem itt a fórumon úgy vagy jó ahogy vagy(meghajlós) de kéri laca olyan sebészi pontossággal fogalmaz veled kapcsolatba (kezeit széttáró), az én gyenge képességemnek egy ilyen tömör és pontos megfogalmazás eltartana hetekig mire összejönne 😆
Ha így nézzük igaz… de járhatna MOL Limo-vak is, az olcsóbb, ha mar nem akar BKV-zni…
Mondjuk én sem emlékszem mar mikor ültem BKV járművön 😂
Valami évi 2x1800 Ft 😂
A világhírű Pélyen van, csak cigok lakjak…
a telekkönyvi értéke 40e Ft 😂
Ezért is robogózok melóba, oda vissza napi össz 8km az bakaf@sza még csak ki sem hűlök. Persze nem ifatrikó rövidgatya kombóban. Olcsó gyors, és ezzel a gyösszel már nyugodtan lődöröghetek lak.teren kívül is. 😇
gondolom milyen sok lehet, nekünk 3 ezer az üres porta 4000 meg a porta+ház
van olyan pesti ismerős aki taxival jár dolgozni
meg van rendelve a taxi minden reggelre ha nem kell másnapra akkor előző nap lemondja
melóból haza meg mindig rendeli
azt mondja olcsóbb mint a kocsi, mert ugye a kocsit meg is kell venni nem csak a benzin költség van....
Amúgy meg így van… amikor megveszi az ember tudja, hogy ilyen költségekkel jár. Ettől még nem kell, hogy tetszen, de elfogadja…. 😉
Én még telek adót is fizetek 3600m2 után és azt sem tudom pontosan hol van 😂
Fele szóda, akkor meg fröccs. 😆
Úgybiz 😆
Egyelőre.
Az "egyenlőre" az a soltvadkerti / kiskőrösi tablettás bor. 😆
Amúgy ezért is jó a villanyautó. Nincs regadó, átírási illeték, üzemanyag, valamint gépjármű adó 😁
Egyenlőre.
Aztán ezt mégis hogy kiviteleznéd?
Éljek úgy mint Ini? Inkább megveszem és szidom a rendszert tovább 😂
Végre egyetértünk.
Nem is ez a baj, csak a túladóztatás.
Szerintem egy km. alapú út használati díj (a benzin adójának kiváltására) bőven elég lenne az autókra.
Még az SZJA és ÁFA is érthető, de a többi nem.
Ja, a nagy hú de zöldek vagyunk autó tulajok azt hiszik mennyire fasza, ingyen járunk meg minden, aztán pár év és ott fogunk tartani hogy kétszer annyiba kerül mint egy dízel.
Ha nem veszed meg egyiket se fizeted.
Van valasztasod. 😄
Egyetértek.
Szerintem is pofátlanság bármi olyan adó amit csak a birtoklásra fizetsz.
Főleg miután a munkám után kapott jövedelemből adózok, amiből még fizetek ÁFÁ-t amikor veszek egy autót, plusz fizetek "vagyonszerzési illetéket" meg regisztrációs adót.
Tehát négyszer adóztam mire lett egy autóm, de azért minden évben fizessek még gépjármű adót is úgy hogy az üzemanyagban is fizetek még adót, meg autópálya díjat is lehúznak rólam.
van itt valaki hifi buzi?
van egy ilyen deck eladó: https://www.jofogas.hu/budapest/Aiwa_STEREO_Cassette_Deck_Ad_WX929_Aiwa_Sztereo_Kazettas_MAGNO_Deck_125523026.htm
igazándiból az egész 929sor megvan (erősítő, eq, cd, deck, rádió) egyban is mehet jó drágán
Sohasem lehet teljesen testre szabott és full igazságos rendszert kialakítani. Törekedni lehet az ehhez legközelebb állóra, de a tökéletességet soha nem lehet elérni ebben (sem).
A teljesítményadó már jobb mint ami előtte volt. De legalábbis úgy tűnik.
Egyik USA néhány államban, ahol a kormányzót megkenték a hagyományos autógyárak. Meg Norvégiában, ahol a járművek fele már elektromos. Angliáról nem tudok. Ott elég erős támogatás van a villanyautókra.

https://villanyautosok.hu/2019...
Egyértelmű.
De egyenlőre nincs olyan elterjedése, hogy érdemes lenne, illetve egyenlőre az a cél hogy jobban elterjedjen, ezért adnak ilyen előnyöket.

De ha a járművek többsége elektromos lesz, akkor sem számítok arra hogy olyan mértékű adóztatásra lesz szükség.
Természetesen az utak költségét ki kell fizetni, de társadalmi szinten hatalmas nagy megtakarítás lesz az elektrifikáció, már csak a függés csökkenése miatt is, de a jóval hatékonyabb energia hasznosítás miatt is. Ennek köszönhetően pedig lehet hogy csökken az üzemanyagok adója miatt a bevétel, de a kiadás is csökken. Tehát összességében teljesül az álmod. Kevesebb munkával jobban fogunk élni.

Ezt segíti a megújulók terjedése is, ami az elektromos hálózatot teszi olcsóbbá hosszabb távon a decentralizálással.