Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Egy akkor 8-9 éves Skoda 120 GLS. Teljesen frissen generálozva.
Az "ellenfél" meg egy szembe jövő, a felhőszakadásban megcsúszó, a vizes úton keresztbe pördülő görög rendszámú kamion. Volvo FH-16 ha jól emlékszem. Oldalba kapott, és menetiránnyal szemben bepördített bennünket a nagyon mély árokba. A Skodri kb. megsemmisült.
Sztem a fejed is nagyon megütötted 😁 Ez milyen autó volt, még valami régi szoci?
Ebben nem biztos, hogy egyetertunk ;)
Ők teszik elviselhetővé ezt a siralomvölgyet. 😍
Trollok. Trollok mindenutt.
Sikerült!!!! 😂 😂 😂

https://totalcar.hu/magazin/bo...
Ha jól tévedek emlékeim szerint a horneten nem túl magas a lábtartó. 🤔
Ne is mondd. Két-három éve a Mátrában (akkor készült el az új út Parádsasvár körül, még tiszta felhordott murva volt a széle) csapatok LEFELÉ ezerrel (magamhoz képest - de néha tényleg az eltaknyolás határán...) és egy helyi versenyző egy 250-es ETZ-vel úgy megelőzött kanyar közben, hogy nagyon elszégyelltem magamat. De tényleg nagyon....
A kedvenc házi pályámon csapattam a Hornettel. Csak kanyar, kanyar hátán, ismertem mint a tenyeremet, ha nem is nagyon gyorsan, de lábtartót letéve tudtam kanyarogni rajt. Egyszer úgy kielőzött egy BMW-s utassal, három kofferrel, hogy azóta sem értem, hogy egyáltalán hogyan is állt a fizika határaival...
Azóta tízszer nagyobb a forgalom, az átlagtempó(m) is nőtt szűk 20 km/h-val, valamint sokkal öregebb és bambább is lettem. Szóval jó nekem az a "biztonságos" autó + a vezetési segédletek (a gyalogos és biciklis felismerős automata vészfék meg pláne - a sávtartó zavart, így kikapcsoltam).
Tehát 28 éve NEM volt.
Statisztikailag minimális esélyed van bármire.
Arra a kis időre meg már felesleges. 😆
😂
kis zsiguli tetőcsomagtartóra felpakoltam 8 db 30as pozdorja lapot és nem nyílt ki az ajtó mert ráért a tetőcsomagtartó lába
szerencsére akko rmég vékony voltam és az ablakon be tudtam mászni.......
Pedig egy - töréstesztek alapján biztonságosnak számító - jobb mai kisautóban legtöbbször csak a nagyobb tömegű autóval ütközéskor, és ott is a másodlagos ütközéstől (fának repülés a frontális kocc után, fejtetőre kerülés, stb.) szoktak meghalni.
Azért a fejre állást már mindegyik bírja. Ladán volt utoljára a pilincka oszlopok. Ezeken meg már olyan vastag hogy ki sem lehet rendesen látni.
Meg a tömeg: a teszten 65 km/h-van falnak csapott Clioban és Audi A6-ban ugyanannyira sérülnek az emberek. A való életben viszont általában nem a falnak mennek, hanem egymásnak. A frontális ütközéskor (annak első fél másodpercében) lehet hogy egyformán sérülnek a kis és a nagy autóban is, de a csatt után a dögnehéz Audi marad fenn az úton, és a kis Clio fog az árokba vágódni, és ott fejtetőre érkezni. Az ellen meg nem véd semmi, nem is tesztelik erre a kocsikat. Ezért utálom a két tonnás SUV-okat...
Az enyémet meg 2022 márciusában gyártották 😂 legalább is az NCAP szerint.
Valamit rönyóék elbaftak akkor a ráncfelvarrásnál (szarul programozott légzsákok, rosszul elhelyezett fejtámla, stb.) Vagy 2013-ban még 50km/h-val ütköztettek ha jól tudom, jó pár éve viszont már 65-tel a teszteken, stb. Ilyesmire tudok gondolni csak...

Ezért mondom hogy ne a csillagokat számold, hanem a próbabábuk sérüléseit nézd.
Alapvetően a méret a lényeg. Gyűrődési zónát nem lehet kiváltani. Egy kis autó soha nem lesz olyan biztonságos mint egy nagy.
F Astrával én is levettem 50-el egy villanyoszlopot, de ugyan azon volt gyűrődési zóna.
Kicserélték a meggyűrt merevítőt, és kaszni elemeket, és ment tovább.
2019 második felében kezdték el gyártani a Clio V-öt, a tied meg a régi, IV-es Clio-hoz hasonló platformon van (de közel sem azonos).
De veled vitatkozom mert almát hasonlítod a körtével.
Tehtá 2013-ban 130-al becsapódtál és karc nélkül kiszálltál a ZOE-ból, most meg ugyan abban a kocsiban 30-al elütsz egy kutyát, és meghalsz. 😂
Tehát most tesztelték a Clio-t? Mert a régi Teszten a Zoe is 5 csillagos volt.
https://www.euroncap.com/en/re...
emiatt mondogatják sokan hogy inkább egy 10 éves felsőbb kategóriást vesznek mint egy új alsót
pl utcabeli miautónk koccant egy vectrával,(kihajtott a suzuki a vectra elé) a vectra indexbúra kitört, a sárvédő elég jól behorpadt
suzukinak off lett a lámpa, sárvédő, a motorháztető, az elején is cseréltek valami lemezt
plusz padon húzatták napokig mert a kerék is kapott és elment valami az aljában is
mégis árulták és vitte a nép ezerszám
Ez nem az én dolgom eldönteni hanem az EURONCAP-é. Az egyik autóban eltörik a kuncsaft nyaka, a másikban meg nem. Az egyikben végzetes combsérülést szerezhet, a másikban meg nem is ér semmi a combjához.

Ne velem vitatkozz, hanem az EURONCAP-pal.
Akkor ismét. Két egyforma renault. Szerinted mitől lenne jobb a tied? Vastagabb lemezből csinálták?
Vagy a hűtőrácsod miatt lett jobb az eredmény?