Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A 2019-es Clio már tudtommal a mostani metódussal vizsgázott. Ma lehet kevesebb csillagot kapna (bár már a full-fapad 65 lovas Life is MINDENT tartalmaz), de a passzív biztonsága vitathatatlanul kiváló. Nem sérül meg benne komolyabban senki a tesztelt mértékű ütközéseknél. Lehet a fingot reszelni, de nálam ez döntő szempont volt a választásnál (az eredetileg kinézett fapados Swifthez képest, valamint ezt sokkal jobb vezetni - próbáltam mindkettőt. Árban meg abban az adott időpillanatban ráadásul a Clio volt az olcsóbb.)
Igen, és a teszt körülmények nem azonosak akkor mennyire összehasonlítható szerinted?
Ha annyira életveszélye a passzív biztonság, hogy volt 5 csillagos a ZOE korábban?
Nekem 28 éve, azóta vagyok púpos, félig nyomorék. Egy rendesebb autóból kiszállhattam volna karc nélkül, mert nem volt nagy a sebesség.
A Sanderoban - amit utoljára linkeltem - nem. Qrva magasan van, hogy a kétméteres fickó is aláférjen, aki kicsi, annak meg épphogy eltöri a nyakát.
Ezért ne a csillagok számát figyeld, hanem kizárólag a bal felső sarokban a felnőttbiztonságot. Ha a kis nyílra kattintasz, akkor pontosan látod hogy milyen sérüléseket szenvedtek el a bábuk. A csillagokat persze befolyásolja a balesetet megelőzni igyekvő elektronikák milyensége, de a ténylegesen bekövetkezett baleset súlyosságát kizárólag a passzív technika + a légzsákok.
Amúgy állítható a biztonsági öv magassága. Szóval ennyit az NCAP tesztről.
Mikor volt utoljára autós baleseted?
Hitegesd csak magad 😂
Nem olvastad a cikket mi?
Minden évben változtatnak a teszten, szigorítanak a pontozáson.
Nem lehet összehasonlítani a pár éve vett Clio pontozását egy friss tesztel. Ráadásul 2019-es Zoe-t teszteltek 2021-ben.
Renault simán nem adta át időben a Nokiás dobozt, mert pár éve még 5 csillagos volt.
Teljesen más mindene, a platformja is. Bár az se jelent sokat, mert a Clio-val platformazonos Dacia Sandero is "levizsgázott" rendesen (pedig annak 70% a passzív felnőtt utasvédelme, nem 43%). Abban olyan "apróságok" miatt halnának meg az emberek, hogy nem állítható a biztonsági övek magassága a delikvenshez, stb. Meg hogy az azonos alvázra nagyobb, de sokkal könnyebb kasznit hegesztettek, vékonyabb lemezből.

https://www.euroncap.com/en/re...
Azok már akkor is életveszélyesek voltak. mínusz 30 körülire saccolom.
Vékony papír kaszni.
Azt ugye tudod hogy a CLIO-d ugyan ez? 😂
De azért hidd el hogy te biztonságban vagy.
Túlélte amelyik nem karambolozott komolyabban.
a régi mi autónk mennyi pontos? mert abból gecisok ment anno az utakon és a jelentős többsége túlélte
Sajnos maga a passzív biztonsága is félelmetesen szar: a felnőttvédelme 43%, a Clio-é meg 96%. Tehát ha - az elektronikák ellenére - mégis kocc van, akkor nagyon komolyan sérülnek az utasok.

https://www.euroncap.com/en/re...
Nekem nem ez van. 2022-es modell. Ebben van minden faszság, amit a cikk szerint nem tartalmaz.
Bár igazság szerint azért is furcsa mert már a 2021-es modellnél is alap volt a sávtartó, sok légzsák, vészfékező rendszer.
még nem jött le a lélegeztetőről
Ne bántsd, a Zoe még rosszabb.....

https://villanyautosok.hu/2021...
A gyáva kemény 55kg! 😆
Duki 390 en nekem is begyön.
Szerintem jobb a tömegelosztása egy új motornak.
Próbáld már ki.
Simán vedd bérbe egy napra.
az a 2001es 640-es 😉
eltellt 20 és és a 400-as nehezebb lett kicsivel
még hogy nincs anyag a ktm motorokban....
TS 250 van kozel ehhez, az olyan 140. A kicsi alig tobb, mint egy mazsa. A Simson 85 kilo csurig tankolva.
158 kg a száraz tömege az ADV-nak.
Angol betegem 186kg tokkal vonóval. Szedi is szépen a szipkáit. 🙂