Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A ZZR még lottó főnyeremény után is maradna legfeljebb kapna egykét új alkatrészt de nem kopó-fogyót ám! - nem mintha most gyenge lenne.
A mostani motoromon sem cseréltem még ki semmi olyat, ami nem kopó lenne. A szívószelepek is kopónak számítanak, csak nem 10ezrenként cseréled, hanem 90ezrenként Az új motorokról meg annyit, hogy hungaroringről hazafelé egyik csávónak megállt a zx10-ese, összefosta magát a fesszabályzó. Vadiúj motor volt...Az enyémen ez az alkatrész 14 éve teljesít hibátlanul. Minden relatív...
Erre mondhatnám azt, hogy az új járműveket meg nem annyi időre tervezik, mint a régieket. A 92es CBR 600asom 2 évig megvolt, ezalatt gyertyát cseréltem, légszűrőt, olajat, meg vezérműláncfeszítőt. 77ekm-el adtam el. Petike barátom ugyanezt cseréli a 2003as 600F-ben, beleértve a feszítőt is.
a kérdés: mi számít kehének?
Az autómból kiindulva abban reménykedtem, hogy a fiatalabb az kevesebb fenntartás.
Az első 3 év ügye a kötelező szervizek míg a garancia tart. Utána viszont negyed annyiból megúsztuk maszeknál. Olajcsere stb. Illetve abból indulok ki, hogy ha jó volt az előző gazdija akkor ügye bár még motorikusan sem kell nagyon hozzányúlni.
Legalább is ahogy olvasgattam itt a fórum hozzászólásokat, meg a többi oldalon, a 10 év feletti motorokat sokaknak szerelgetnie kellett... Legalább is azt szokták mondani, hogy 10 év után jönnek elő a kehék...
Egy fiatalabb gépnek magasabb a fenntartási költsége is. Nálam legalábbis érezhető a különbség (biztosítás, adó) a korábbi 2003-as és a mostani 2008-as évjárat között. Azt hittem az anyagiak számítanak, azért szeretnéd lecserélni.
Ha nyernék a lottón akkor én is kipróbálnám a BMW-t egy K1200R vagy K1300R személyében. De mivel nem lottózok ezért megvárom vele a nyugdíjas éveimet, addigra talán megfizethető árban lesz.
Ja és különben meg úgy születtünk, hogy tudtunk mindent ezzel kapcsolatban azonnal..
Szerintem motorozz egy kicsit és majd akkor megtudod mennyit kajol a vasad, majd kiszámolod, hogy megéri-e a váltás (szerintem biztosan nem), nem fogsz te annyira menni, hogy a mocid sokat fogyasszon...nyugi
Nem csak ráérek éppen....
Az könnyen beszél aki már évek óta ebben a cipőben jár, jobban átlátja a dolgokat. Én viszont még csak most kezdtem el vele foglalkozni. Gondolom ti sem úgy születtetek meg, hogy mindent tudtatok egyből!
A motort mindenképp le szeretném cserélni szezon végén egy fiatalabbra és mivel a Pegán kívül meg az 1000 Fazeren nem ismerek egyfajta motort sem gondoltam időben elkezdek utána járni, hogy mégis milyet lenne érdemesebb vennem majd?
A legfontosabb nekem, hogy ne egyen többet normál használat mellett 5L-nél aztán nézem a többit. A célom egy 5-7 éves közötti, 800 ccm alatti könnyen kezelhető de mégis egy dinamikus kis mocika. Aztán, hogy ez egy hornet lesz-e megint vagy más fajta motor azt már nem tudom de lehetőség szerint Honda-Yamaha-BMW gondolkozom.
...nem minden beírás azért történik, hogy megértse az olvasó, van aki csak leírja ide a gondolatait, mert ráér éppen...
ezért sem értem a hornetes okfejtést...
Elég durva mostanság a tarifa.
Tegnap számoltam mennyi lenne a fazerra, laza 100ezret kell most kiperkálni
Hát igen, elég csúnyán torzul a tér
egy átírás árából megvan egy felgumizás(motorkerékpár, még mielőtt...)
Nekem a teneré 90 körül 5 alatt fogyaszt igaz ebben a magasságban neked már a pegaso sem volt jó

Szerintem Hornet-ezzél szépen óvatosan, nyugi levizsgáztál, elbírod, eszed van, nem fogod eldobni. Ha finoman jársz vele, nem fog sokat fogyasztani. a 125-250 meg pont 100 környékén kezd enni. Nekem a Mito 4-8 literig evett, ha ködbevesző emlékeim nem csalnak és 120 környékén már olyan hangja volt, hogy fájt tovább húzni...
Én már vettem
Eddig igaz csak egy szezont használtam de a kemény terepet leszámítva kompromisszum mentes a cucc .
Istenem! Vegyetek ezres Fazert! Az agyalágyult 90-es tempónál 5 alatt eszik. Igaz ha elszakad a cérna kell neki 8 is! A lényeg nem csak a benyán van! A fenntartás költségei az adóból, olajból, gumiból, láncból, és még ki tudja mi a frászból adódnak össze. Lehet jól, és rosszul is művelni. Ha féltem a pénzem megyek finoman bársony lakkcipőben, simogatva suhanva. (Ez ritka. ) A lényeg, hogy MEGTEHETEM! A többit meg én is leszarom!
Nem fotosop , csak egyszerűen egy nagylátószögű ob. Saccra 14 mm kisfilmesre vetítve. Látszik a horizont görbületén. Így lehet meredek hegyoldalt csinálni egy lankás gerincből....
Ezt aláírom teljes mértékben
Ne érts félre! Én nem gúnyolódok senkin és semmin,főleg nem motoron és motoroson!Csak összehasonlítottam a Hornet és a kis cibere paramétereit!
CBR:15le
Hornet:100le
Ha 90kmh-nál számolod a fogyasztásukat,alig van eltérés!
Csak míg egyikkel motorozhatsz élvezetesen is,addig a másik ehhez képest:LOL
a szivató manuális. ez még a jó öreg karbis rendszer. szerintem ebben nincs semmi különös, gyári fogyasztása 6,6. ami rövidebb távokra igaz is...
Télen biztos nem fogok vele menni, hisz nincs meg hozzá még a kellő tapasztalatom. terveim szerint március-november között szeretném használni. Persze csak ha 7fok felett van a hőmérséklet.
Nem ér kigúnyolni a nyugdíjas tempómat

Persze, hogy nem csak 90km/h szeretnék csak menni de nem is 150km/h-val