A ciripelés nem biztos, hogy szelep, lehet a dekompresszor szelep is, ami nem jelent bajt, nekem kifejezetten tetszik az a ciccegő hang.
Viszont a szelephézag állítás nem árthat, a TLS-es kollégák tudnának mesélni, milyen ha mondjuk széttörik a szelepcsésze...
Jut eszembe,amugy az enyém elég nehézkesen indul,pedig minden 7végén használom,és nyáron is jelentkezett ez a probléma,remélem akkora baja nincs azért neki !Ja és olvastam hogyan jártál,szegény mocid remélem azért még fog gurulni 2keréken !
Köszi!Remélem csak annyi lesz a baj amit írsz,ha nem akkor majd tavasszal vagy neki esek én vagy majd szerelő kitalálja,úgyis vinnem kell mer szerintem kicsit ciripelnek a szelepeim!Meg amugy ráférne egy átvizsgálás,sajnos amiota megvan nem került erre még sor !
Igazi alternatívája nincs a motornak, eleve, mert 98-as találmány, meg az olaszokon kívül nem is nagyon csinál senki 2 hengeres sportmotort. de ha mégis hasonlítani kéne valamihez, az a ducati 800-as motorja lenne, de az is csak azért, mert nagyjából ugyanolyan erős, mint a TL.
Én speciel Motul 5100-as olajat használok, kb 30000-et motoroztam vele, ami nálam 6 olajcsere. Semmi bajom nincs vele, sok fajta olajat próbáltam, ez tetszett a legjobban. Árban is. Nekem haveri alapon kijön 11000-ből szűrővel együtt. De amúgy hűdenagy különbség nincs az olajok közt, a lényeg, hogy ne vékony fullszintetikus legyen, mert azt zabálja a motor.
mi a mai megfeleloje a suzuki tl 1000r nek 2 hengeres szupersportban.en vagy vak vagyok vgy nincs az uj motorok kozott.pedig a karbantartasa ennek a 2hengeresnek turheto.vettem azt a ruhat amit linkben kuldtel kivancsivagyok mikorra er ide.kuldj legyszi motorolaj tipust,markat,hol lehet venni es menyi az ara.koszike
Hali!
Attól függ, mennyire keményen hajtod a vasat.
Elméletileg 30ezer és 60ezer km-nél kellene szelephézag ellenőrzés-állítás. A blokkban nem nagyon van mit csinálni ezen kívül... Természetesen az olajcsere elméletileg 6000-enként, fagyállócsere kétévente. Szerintem...
Esetleg kerékcsapágyak cseréje, ha már rég volt cserélve, vagy ha egyáltalán nem volt még cserélve... Fékolajcsere...
Akkor a saját tapasztalataim: Az első blokkomban kb 35000-nél kifeküdt a főtengely, csapágyakkal, hajtókarokkal együtt. Javítás után kb 55000-nél kifeküdt a váltóm, először a 3. fokozat tűnt el, majd 60000-nél a második is. Blokkcsere. A második blokk egész jól bírta. Kb 60-65000 km-ig semmi baja nem volt, de egy hónapja szétszakadt a váltó, szal megint blokkcsere lesz. De a mutatóim többet voltak jobb oldalon, mint bal oldalon, szal egy szavam nem lehet.
Na szóval, ha sima túratempóval motorozgatsz, és rendesen cseréled az olajat, még egy ötvenest simán elmegy a motor, de ha küldős ember vagy, akkor fel kell készülnöd lélekben a malacpersely összetörésére...
Lehet, hogy semmi baja nincs, egyszerűen néha fel kell tölteni az akksit egy normális, zselés akksihoz való csepptöltővel. Én a nyáron egy haver kidobásra ítélt akksiját tettem fel egy hétre töltőre, azóta is megy, semmi baja.
Ha töltés után is lemerül az akksi mondjuk egy hét állás után, akkor lehet kezdeni a méregetést...
Üdv!
Már régóta olvasgatom a fórumot,de még nem irtam ide...
Nekem egy '99 es TL 1000 R-em van,és most hogy idén beleraktam 13.000 km -t ,50.000 ret mutat az óra!
Az lenne a kérdesem hogy az mennyire sok?
Tudom,hogy sokmindentől függ,de kb mennyi az amit egy TL blokk elmegy,komolyabb felújjítás nélkül?
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Hát megint gondjai vannak a TLemnek,ezért kis segítséget kérnék !
Csütörtökön mentem vele utoljára,erre ma indítanám be,kb 6szor ha megforgatta a motort az akksi,aztán lemerült ?!Pedig az akksi 2hónapos,szoval nemtudom mi baja lehet.Tökre olyan mintha valami "leszívta" volna,de eddig ilyen nem fordult még elő!Ha van valami ötleted...
ha én mostanában akarnék bőrruhát venni, és kb 50ezer forint körül kéne gondolkodnom, szerintem valami ilyesmire esne a választásom. a világos bőrruha nem praktikus szerintem, egy nap motorozás után úgy néz ki, mintha 10 éve le sem vetted volna. a piros-fehér ruhámat minden motorozás után szoktam takarítani, a szürkét 7 év alatt kétszer kellett...
Figyó! Ha neked megfelel, nekem is... De én csak olyat vennék, ami kemény protis, gerincvédő is van(púpos). Engem a szine érdekelt a legkevésbé mikor vettem. A lényeg, h mérteben jó legyen és a protik jók legyenek. Szerintem.De én csak hobbista vagyok.
namost tisztazzunk vamit ha veszek borucit nem fogok fazni mostansag vagy igen?mert most retegesen oltozve nem fazok csak ahol szabadon van a testem fofa,pelda,tegnap pl le is izzadtam konyu vizallo gumis overalt vettem kabat ala es ugye az izgalom tol is.
Viszont a szelephézag állítás nem árthat, a TLS-es kollégák tudnának mesélni, milyen ha mondjuk széttörik a szelepcsésze...
csak épp kb vagy 10 motorból van összerakva, és a vázon, meg a két keréken kívül már semmi sem eredeti.
Én speciel Motul 5100-as olajat használok, kb 30000-et motoroztam vele, ami nálam 6 olajcsere. Semmi bajom nincs vele, sok fajta olajat próbáltam, ez tetszett a legjobban. Árban is. Nekem haveri alapon kijön 11000-ből szűrővel együtt. De amúgy hűdenagy különbség nincs az olajok közt, a lényeg, hogy ne vékony fullszintetikus legyen, mert azt zabálja a motor.
Attól függ, mennyire keményen hajtod a vasat.
Elméletileg 30ezer és 60ezer km-nél kellene szelephézag ellenőrzés-állítás. A blokkban nem nagyon van mit csinálni ezen kívül... Természetesen az olajcsere elméletileg 6000-enként, fagyállócsere kétévente. Szerintem...
Esetleg kerékcsapágyak cseréje, ha már rég volt cserélve, vagy ha egyáltalán nem volt még cserélve... Fékolajcsere...
Akkor a saját tapasztalataim: Az első blokkomban kb 35000-nél kifeküdt a főtengely, csapágyakkal, hajtókarokkal együtt. Javítás után kb 55000-nél kifeküdt a váltóm, először a 3. fokozat tűnt el, majd 60000-nél a második is. Blokkcsere. A második blokk egész jól bírta. Kb 60-65000 km-ig semmi baja nem volt, de egy hónapja szétszakadt a váltó, szal megint blokkcsere lesz. De a mutatóim többet voltak jobb oldalon, mint bal oldalon, szal egy szavam nem lehet.
Na szóval, ha sima túratempóval motorozgatsz, és rendesen cseréled az olajat, még egy ötvenest simán elmegy a motor, de ha küldős ember vagy, akkor fel kell készülnöd lélekben a malacpersely összetörésére...
Ha töltés után is lemerül az akksi mondjuk egy hét állás után, akkor lehet kezdeni a méregetést...
Már régóta olvasgatom a fórumot,de még nem irtam ide...
Nekem egy '99 es TL 1000 R-em van,és most hogy idén beleraktam 13.000 km -t ,50.000 ret mutat az óra!
Az lenne a kérdesem hogy az mennyire sok?
Tudom,hogy sokmindentől függ,de kb mennyi az amit egy TL blokk elmegy,komolyabb felújjítás nélkül?
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Hát megint gondjai vannak a TLemnek,ezért kis segítséget kérnék !
Csütörtökön mentem vele utoljára,erre ma indítanám be,kb 6szor ha megforgatta a motort az akksi,aztán lemerült ?!Pedig az akksi 2hónapos,szoval nemtudom mi baja lehet.Tökre olyan mintha valami "leszívta" volna,de eddig ilyen nem fordult még elő!Ha van valami ötleted...