Én is beszoptam a szinterezéssel, igaz nem a túl hevítés miatt. Nem mindenhol tartják be azt a 200 fokot, a túl magas hőm pedig simán vezethet deformációhoz, kilágyuláshoz.
Ha valaki felnit akar porfestetni nagyon járjon utána, néhány ezer Ft-ból lehetetlen minőségi szintert csinálni (hőálló maszkolás stb).
Az enyém fényezve van és hibátlanul bírja, a gumizásnál sem sérült.
Mondjuk kicsit tényleg furi, hogy azt az egynéhányszáz fokot nem viseli el.....( az alumínium, olyan 700 fok körül olvad, persze itt nem tiszta alumíniumról van szó, meg nem is olvadás pontról )
Max tényleg, ha szarul csinálják és az egyik felét a hűtőben felejtik a másikat pedig a kemencében izzítják. Na akkkor talán elgörbülhet
Akkor ott valamit nagyon elbasztak mert rendes körülmények közt 200 foknak nem lenne szabad ilyet csinálni.Oda legalább 6-800 foknak kéne sokáig érnie.És azt a felület megsínylené.Ott kell lenni mikor csinálják vagy megbízható cégél csináltatni ahol betartják a technológiát.
Hát csak kérdezd meg Rapot az AF1 fórumba... Tip-topra újjáépített egy öreg Futurát, az első felni pedig úgy ütött, hogy elképesztő, vennie kellett egy újat, amit már csak festetett...
"Porfestés
Az elektrosztatikus porszórás,közismert nevén szinterezés egy olyan technológia melynek során a tárgyak felületét egyenletes,műanyagbevonattal látjuk el.
Ennek a technológiának nagy előnye,hogy a kézi festéssel ellentétben tizedmilliméterre egyforma réteget kap a munkadarab.
A porfestés Gema tipusú porszóró berendezéssel történik.Az eljárás lényege az,hogy festés előtt zsírtalanítjuk,illetve foszfátozzuk a fémtárgyakat majd finom porrá őrölt,színezett(RAL-szinskála szerint)műgyantát(így már porfesték a neve) egy speciális elektrosztatikus porfestő-pisztollyal ráfújjuk a felületre,igy a hideg fémre rátapad a por,majd beégető kemencébe térhálosítjuk(beégetjük) A beégetés 140-200 celsius fokon történik 10-20 percig."
Hát ha a 140-200 fokot a felni nem bírja akkor azt a felnit már baszhatom is.Ezzel a technológiával nem lehet kárt tenni az anyagban.
Ha meg bedobják valami olvasztóba akkor az tuti látszani fog rajta mert nem sikerül rendesen a szinterréteg így fizetnek két felnit.
Tulajdonképpen nem a szinter, hanem amikor ráégetik. Hiszen gyárilag is így csinálják, csak nem biztos, hogy egy akármilyen műhelyben megfelelő hőfokot alkalmaznak, illetve jó a kazánjuk. De vannak cégek, akik ilyenre specializálódtak, szerintem ott esetleg meg elhet próbálni.
Más technológiát nem tudok. Vagyis a polír elég kopásálló, csak 1-2 havonta át kell dörgölni krómpucevattyal, úgy annyira nem tompul vissza :D De a sót nem szereti...
Hát sok cuccot kellett vinni.. Főleg, hogy sátraztunk meg ugye nem is egymagamban ültem a vason De legalább az autósok hamar észrevették, hogy jövünk
trakee
Ilyet még nem is hallottam, hogy a szinterezés erre is képes..
Helyette van valami más technológia, amivel hasonlóan kopásálló felületet lehet képezni
Ígylegyen. Amúgy optikára nem költök pénzt az biztos. Letudnám szintereztetni a felniket 1500ft/db áron + szerelés 2-3E ft de annyira nem érdekel a dolog, h 5E ftot ráköltsek Túl sok baromságra költöttem már pénzt (előző kocsim pl) amit 100x megbántammár. A mai szemmel a legfontosabb, h műszakilag tip-top legyen és ami ezen felül van az mellékes. Illetve luxus mármint nekem!
De most megyek aludni, pontosabban az ágyba na :)
Hát az macerás lesz, hacsak nem cseréled le a vasat....
Max télen, ha nagy a hó és van időd, akkor kapd ki a blokkot meg a felniket és add be homokfúvatni, aztán szinter és kész is
De lehet egyszerűbb, ha egyfolytában ülsz a motoron és akkor úgysem látod
Hehh ez mókás, jól összehoztad a gépparkod
Na viszont akkor a blokkot is kéne hozzá adjad, mert úgy volna kerek a színösszeállítás
De azért azt nem mondtam, hogy az enyémmel nem volnék kibékülve
Na ez furi mert az enyém is 2000-es, lehet akkor épp elfogyott a fekete festék amikor az enyémet csinálták?
Nekem a tiéd színösszeállítása is tetszik
De, hogy hogyan hoztad össze, hogy mindened 2000-es évjárat :D:D:D Legalább tudatos volt?
Tied jobban tetszik azzal a színnel mint az enyém Meg az ezüst színű blokk is jobban tetszik nekem.... Enyém 2000es, szóval nem fiatal, mint a Vw Polom, azis 2000-es (sajna csak évjárat) meg a Yamaha Jogom, azis 2000es és mind kék
Jajj ne is mondd.... már hétfőtől én is bkv-zom mert eccerűen nem tudom megoldani a ruha kérdést Ha felöltözöm rendesen, hogy a motoron ne fázzak akkor az egyetemen megsülök, ha fordítva teszem és kevésbé öltözöm, akkor pedig tönkre mennek az ízületeim... Még a fűthető ruci ellenére is megoldhatatlan problémának bizonyul. De azért a vasat nem raktam le, csak az egyetemre nem avval járok :D
Amúgy még mindig nincs kedved beregisztrálni az egyetemi klubba? Szívesen látunk ám, igaz most nincsen túl nagy élet, de tavasszal majd alakulnak a programok
Azt a betyár mindenit :D
Nem gondoltam, hogy ekkora nagy teherbírásra tervezel, erre még egy hűtőt is felpakolhatsz
Nem tudom mennyire emlékszel, de még nyáron mutogattam neked képeken az én tákolmányom.... Azóta benne van egy nagyobb meg két kissebb túra is és jól bírta a strapát, legalábbis a textil tatyókkal elbírt A tiédnek ahogy nézem biztos nem lesznek teherbírási gondjai, előbb tekeri el a segédvázad, minthogy elhagyd a dobozod egy bukkanónál
Amúgy leszinterezve tök jól bírja, meg viszonylag esztétikus is ( olyan 5-10 méterről .... nekem nem sikerült az ívvel szépen hegeszteni, de ebbe is bele kell jönni)
Gratula a művedhez !
Ha valaki felnit akar porfestetni nagyon járjon utána, néhány ezer Ft-ból lehetetlen minőségi szintert csinálni (hőálló maszkolás stb).
Az enyém fényezve van és hibátlanul bírja, a gumizásnál sem sérült.