tsanyi fórumtársat egy barátom is javasolta, egyébként nem igazán mozgok motoros körökben ezért kicsit nehezebb nekem.
Tudtok hozzá adni egy telefonszámot esetleg ?
- Fékcső hivatalosan 4 évente cserés, gyakorlatilag senki nem cseréli (na jó 99,5% mielőtt betalál valaki hogy ő igen)
- Féktárcsa cserés ha kopáshatáron van vagy üt, de ezt érezni lehet + műszakin úgyis szólnak. de ha érzésre jó a fék és nem kopott ne foglalkozz vele.
- Gumi teljesen szubjektív ha nem sérült és nem szeretnél jobbat akkor maradhat az is, de Dunlopot én nem vennék az biztos.
A többi mehet, tsanyi fórumtárs is megcsinálja jól és baráti áron.
Embert nem lattam aki cserelt csak ugy fekcsovet,ha nem erzed ugy hogy neked mindenkepp kell egy "jobb" mondjuk fem fekcso akkor tedd.
Amugy manual szerint kene, de mindenki szarik ra.Baja nem lesz ha nem csereled.
Fektarcsat latni kell ha hullamosra kopott vagy minimu alatt van kene cserelni,esetleg ha ut,mondjuk a 33 e km nem indokolja.
Olajat csereltess meg szuroket,bar az mehet hazilag is.A teleszkopot es a szinkront szerelovel kene a tobbi varhat,esetleg a fek ha beragadt elkoptathatja a tarcsat,azt is ra kell nezni.
Keress egy tapasztaltabb motoros havert hogy nezze meg mi a valos ha nem bizol a muhelyben.
Téli tároltatásra vittem a motorom (SV 650S 2004) egy motoros műhelybe, majd kaptam tőlük egy árajánlatot szervízeltelésre. A tavalyi volt az első szezonom, tavalyelőtt vettem a motort használtam.
Szerintük amit meg kellene csinálni:
-Fékcső csere // ezt nem értem miért kell cserélni, azt mondták h még a gyári van rajta, és h ez már tuti nem jó vmiért
-Hátsó tárcsa csere //ezt nem értem miért kell cserélni
-Első gumi csere // mostani az 2009-es különösebb baja nincs, de szerintük régi ezért cserélni kell
-Első futómű olaj csere //ez szerintem kell
-Szelephézag ellenőrzés //tudtommal 24000 km után kell az enyémbe elvileg 33000 van, szóval ez is esélyes
-Olajcsere //kell
-Láncápolás //kell
Amikre szükség van
-MD3060 //hátsó tárcsa kell ? milyen gyakran kell cserélni?
-FA174HH //fékpofa
-FÉKCSŐ
-MOTUL 5100
-HF138 //olajszűrő
-HFA3612 //légszűrő
-Dunlop Roadsmart2
-Teleszkóp alkatrész (gondolom a szimering??)
Amiben nem vagyok biztos h cserélni kell az a fékcső, és a hátsó tárcsa. Nem akarok olyan dolgokra költeni amiket lehet nem is kellene megvenni hozzá, csak mivel nekem ebben nincs annyi tapasztalatom így nem tudom megítélni.
Annyi h a motorom produkál egy olyan hibát, hogy ha bemelegszik, akkor egy idő után fulladozni kezd, majd ha megállok pár percre és elindulok akkor megint jó lesz. Már elvittem egy szerelőhöz Gödöllőre, azt mondta hogy a motor "programjával" volt valami és szerinte jó lesz, de nem javult meg. Lehet h nem volt állítva időben a szelephézag és azért csinálja? Mondta vigyem vissza ha gond lesz, de mivel nagyon messze van, ezért kockázatos lenne, mivel lehet el sem jutnék odáig, és annyira nem volt fasza legutóbb sem lefulladni az M3-ason.
Az a helyzet, hogy elég húzós árakat mondtak a javíttatásra amit sokallok, itt a fórumban van valaki aki privátban vállal ilyeneket, vagy tud olyan helyet ahol nem arra mennek rá h minél több alkatrészt eladjanak? Nem vagyok benne biztos h nem kellenek ezek a cuccok, de mivel kezdő motoros vagyok sajnos ha akarnak könnyen átrántanak a palánkon. Ha valaki tud segíteni azt megköszönném!!!!!
forgatod a fotengelyt, akkor nyomja a szelepet a pocok amikor a butyok felfele all vagy amikor kb 120fokra a szelepre ? Most vagy az svn neztem hogy okosan van megcsinalva vagy azon mondtam hogy nem tetszik allo helyzetben ha ugy all a vezermutengely nyomja a kipufogo szelepet hogy tudja tekerni az onindito.
Azt tudom, hogy indítózásnál kitámaszt kicsit, de ez hogyan befolyásolja a hézagmérést? Attól még a hézag nem változik, csak időben más a szelepnyitás indítózáskor. Vagy nem így van? Szólj ha rosszul tudom.
Kicsit faradt vagyok es lehet osszekeverem a tipusokat. De ugye kilog az a butyok a dekonal hogy kis fordulaton benyissa a szelepet, nem nagyon de egy picit kitamaszt.
Gondolom nincs foncsor, csak led. A led koncentrált fényt ad, nem szórja. Ha pont szembe nézel vele, akkor tuti fasza a fénye. Enyém is ilyen. Annyi hogy én relét tettem be, de az nem lényeg igazából.
Az ezresen én is pont ma mértem. Kiluf szar az összes. Alacsony. Az egyik hátsó alá csak a 0.05ös ment be, a 10es nem. Sajna csak 5ös léptékű hézagmérőm van, de ahogy kinéz a dolog inkább felső határérték környékére állíttom. Ha már a tendencia lefelé ível.
Attól függ mire jó, versenyre a minimális hézag a jó hogy nagyobbat nyisson be a szelep. De utcára szerintem a felső határérték a jó mert inkább picit csattogjon minthogy kitámasszon. De van akit zavar ezért minimumra kell neki tenni, vannak érzékeny fülűek. Határértéken belül mind jó.
Hali
Rámértem a 650-es szelephézagjára. Na kérdeztem 2 szerelőt hogy van-e értelme állítani. Az egyik azt mondja hogy felső érték környékén jó még a másik meg hogy alsó érték a jó... Na most akkor köszi. Szivó 0.17-18 kipuf 0.22-23. Igazából határon belül van illetve mivel 5 százados a lapka, megint a másik határhoz közelítene.
Üdv
Hogy valami filléres kínai vackokat vettél.... (Én is próbálkoztam - az eredeti izzók helyére passzoló LED-ekkel - a tapasztalatom ugyanez volt: maradtak az izzók, és maradni is fognak).
Sziasztok! Lecseréltem az indexeket smd ledesekre, de nagyon gyérül világítanak egy napos időben tuti nem látni őket. Ellenállás van. Szerintetek mi lehet az oka?
Tudtok hozzá adni egy telefonszámot esetleg ?