Felőlem azt olvasgatsz amit csak akarsz, számolgathatsz nyugodtan.
Semmi tapasztalatod az egészről csak nyomod a szövegedet.
Menj el próbáld ki mindkettőt és rájössz mi is a különbség.
Én tudom, mentem mindegyikkel, sőt sok más motorral is és tudom mi a különbség a motorok között van viszonyítási alapom.
Nekem van valós tapasztalatod?
Nincs, akkor addig ne okoskodj, éld át és megtudod.
Legnagyobb sebességben... Még mindig nem sikerült felfogni, hogy az SV-ben KURVA HOSSZÚ a váltó 6.-ban?
Rövidítsd le az MT09 szintjére az SV váltóját, és máris leveri az MT09-et. 45-ös lánckerék hátra és mehet is a móka.
Nekem meg ezek a hasonlítgatások hatnak egetverő marhaságnak, sorry. A fizikát nem tudod becsapni. Amit kiszámoltam, az garantáltan úgy van, mivel mint fizikai objektumok, a motorok fizikai törvényeknek megfelelően működnek.
Az 1000-es SV súlyát rosszul tudod. Durván 204kg-ra jön ki fél tank benzinnel, 190kg a száraz tömege. Az azért nagyon nem 219kg. Az MT09 188kg valóban, teletankolva, tehát hasonlóan fél tankkal lenne 181kg. Azért nem olyan borzalmas nagy difi.
Igen, csak 7%-al gyengébb a gyári, jóval hosszabb áttételével. Ezek a fránya számok... A katalógusadatok sem hazudnak, az MT09 88NM-el dolgozik, míg az SV 102-vel, míg a használható fordulatszám tartományuk is kb. megegyezik. A fékpadi mérések alapján is kb. 10Nm-el erősebb az SV1000.
De biztos a feneked jobban tudja.
Ne feledd itt a blokkról volt szó, nem összességében a motorral, ott pedig a kis Tripla le van maradva az 09-ről.
Nem is véletlen hiszen 172cm3 többlet hengerűrtartalommal rendelkezik a 09.
Valójában az MT-nek a futóművét nem dicsérték annyira, azért is végez több helyen 2. helyen.
De a blokk az káprázatos, igaz hétköznapi motoros sok mindent nem fog megtapasztalni a futómű gyengeségeiből.
Mondom ember te olyan okos vagy hogy az már fáj, tényleg nem lehet a kis SV-t 6.ba rakni amikor pörög 5000 fordulaton.
Tudod mit felőlem úgy használod a gépedet ahogy akarod, kutyát nem érdekli, de ne okoskodjál olyan dolgokba amit nem próbáltál ki csak olvasgatsz utána.
Majd ha lesz személyes tapasztalatod bármelyikkel is utána lehet véleményt nyilvánítani róla.
A 650-esemmel 4 liter körül eszek országúton és 5,5 körül városban a pörgős használatommal. Lehet, pár decivel kevesebbel is beérné, ha ilyen idióta módon használnám a váltót, mint itt egyesek, de én nem kínzom ezzel sem a váltót, sem magamat.
3500rpm teljesen jó lehet a motornak csaképpen kis sebességfokozatban, kis terhelésen, nem 100-nál 6.-ban, pláne esetleg ráhúzva némi gázt. Nem véletlen, hogy akiknek döglődik benne a kuplungnál a kis csillapító szerkezet, azoknak leginkább 3-4000rpm között szenved/ráz vele a motor.
Véletlenül se jusson eszedbe, hogy az 1000-es SV-nek 250 feletti a végsebessége, és mondjuk ahhoz kell a 6. fokozat, nem 100-al görcsölni vele.
Ehhez aztán sok köze van a motortípusnak, mentem-e vele vagy sem.
Még a kis-sv váltóját sem szoktam 100-nál 6.-ba rakni, pedig annak rövidebb az áttétetele jóval...
Mint mondtam ezek több szakujságírós teszt.Ahol konkrétan egymás mellett vannak a gépek nem emlékezetből kell visszatúrni.
És én a tendenciákat nézem hogy a kis 675-ös mindenhol vagy nyer vagy kis esetben 2.
Ez a nem mindegy.
Z800 sehol nincs az MT-hez képest.
Nehéz is hozzá, a blokkja közel sem tudja azt amit a 09.
Az FZS1000 motorom sem volt annyira rugalmas 100-140 között mint a 09, sőt az újabb FZ1N-sincs.
Amit itt nagyon jól megcsináltak az a lineális nyomatékleadás, tényleg olyan vehemensen dolgozik már 100ról amit a FZS 140-nél kezd el.
A másik dolog pedig a súly, azért 189kg teletankolt tömeggel nagyon nagy előnyben van sok 1000 nakeddal szemben is.
Ha csak nézzük a CB1000, FZ1, SV1000.
Ha most annyira HSM-re alapoznék és számadatokba bocsájtkozom.
Legmagasabb sebességben nyomatékrugalmasság 60-180km/h.
Olyan baromságokat írsz hogy az már fáj.
Táblázatok alapján számolgatsz itt össze vissza, ülj már fel egyszer egy normális motorra azt próbálgasd, meg fogod tapasztalni mi honnan érzi jól magát.
Honnan húz vehemensen mennyit kell visszaváltani neki hogy jól menjen.
MT-09-nek vissza kell pakolni 100ról, hogyne, sőt 3-at is hogy menjen.
Meg az SV1000 csak 7%-al gyengébb, miről beszélsz te?
Én mentem SV1000el sőt volt VTR1000-em is, de az MT hozzájuk képest egy rakéta.
Egy Honda X11 tudna vele lépést tartani nem hogy az SV és VTR.
Olyan nyomaték áll már rendelkezésre 100-120 között hogy a karodat kitépi.
És amit te kihagysz a számításból az még a tömeg, mivel egy SV650 súlyával rendelkezik megtankolva.
Ellenben az SV1000 219kg.
Nem az áttételezése rövid a MT-nek, hanem elektronika letiltja 220 környékén, kiszedve belőle 250 környékén tud végre.
Saját tesztem az MT-09-el ami nem számolgatásokból ered. http://www.sportmotor.hu/motor...
Szerintem pont forditva van.miert hagyjam kinlodni 4-ben 100-nal,amikor mehetek vele 6.-ban is?!onnan is vissza lehet pakolni 3.-ba ha ugy van...igy ne csodálkozz ha 8 litert eszik.Amugy a 3500rpm teljesen jo a motornak.
Holnap amint idom lesz kiszedem belole az 5.es 6.sevessrgi fokozatot. Nem is ertem miert van benne. Ezt most hagyjuk abba mert baromsagot irsz es nem fogok megint vitazni olyanon amiben nulla tapasztalatod van.
Ugyanmár... Minek váltod fel 6-osba már 100-nál, pláne ha sietni is akarsz? Ez nem a motor hibája, hanem a pilótáé.
100-nál a nagySV épp 4500-at forog 4.-ben, nem is értem, miért váltanám 6-ba, hogy 3500-on kínlódjon? 2 henger az 2, kell hagyni kicsit járni őket.
Ráadásul 4-ből még vissza tudod dobni 3-asba, és már lőhetsz is ki, mint az ágyúgolyó, 5500-as fordulat, töménytelen nyomaték, tökéletes, 160-ig csak húzni kell neki 3.-ban.
Amúgy az MT09 blokkja majdnem ugyanolyan gyenge 6.-ban 100km/h-nál a táblázatom szerint, 7% erőfölénye van csak úgy, és 4100-at forog. Ha hasonlóan lerövidíted az SV áttételét (pl. 40-es gyári helyett 44-es lánckerék hátra), már erősebb is az MT-nél.
Zoli32 bajszának húzigálása kedvéért azért megjegyzem, a pontos fordulatszámok a nagy SV-n gyárilag 100km/h-nál 3.-ban 5467rpm, 4.-ben 4473 és 6.-ban 3644.
ugyanaz a baja mint a nagysvnek. Állandóan váltogatni kell. 90már talán jó 6.ban de inkább a 100 és fölötte kicsivel, aztán ha előzni kell akkor 2 vissza...
Az MT09-el ellentétben a DL-t végig sem számoltam. Az egyszerűen csak bejön.
Amúgy a számokat nem én számolgattam végig, hanem a képletek a táblázatkezelőben.
Nem mentem még a DL-el. De minden tekintetben igen szimpatikus amúgy, kivéve a nagy első kerekeket. Mi baj van vele, amiért nem kéne szerinted a DL nekem?
Semmi tapasztalatod az egészről csak nyomod a szövegedet.
Menj el próbáld ki mindkettőt és rájössz mi is a különbség.
Én tudom, mentem mindegyikkel, sőt sok más motorral is és tudom mi a különbség a motorok között van viszonyítási alapom.
Nekem van valós tapasztalatod?
Nincs, akkor addig ne okoskodj, éld át és megtudod.