Eddig egyszer voltam a mánfain Énis inkább túrázgatni járok most nyáron a Balaton felé főleg (mindig találok valaki ismerőst ahol ott lehet aludni egy éccakát) H.végén nemtudom mi lesz, mert most jöttem hata a tengerről tegnap és már mennénk is a Balcsira holnap De én el akarok menni Ciranoba szombaton inkább Ebknt pécsváradi vagyok, és itt váradon van még 2 ilyen csővázas SV mint a mienk. Az egyik ilyen burkolt S-es mint a Tied, csak fekete. Remélem összefutunk
Pedig arra jó menni De viccet félre téve szoktam nézni rutinból a lámpákat, a perifériás látótérben azonnal kiszúrom, ha pl felvillan a benyajelző, szóval még remélem nincs gond, ráadásul mostanában nem is mentem nagyokat, csak egyenesben gurulgattam a városban. Amint hazaérek rátöltök, nehogy gáz legyen.
Merre szoktál gurulni motorostárs? Én leginkább Pécs körül, ill. túrázgatunk erre-arra országszerte, Mecsekre alig járok, pihenőbe 5x ha jártam, inkább a Szomjas Vándornál szoktunk pihizni, arra felé krúzolgatunk Ha megismersz netán valahol szólíts ám le bátran, mindig öröm egy SV tulajjal eszmétcserélni
Amíg nem ég a pilács ninsc baj, de azt a lámpát nem figyelheteted mindig. Gondolok itt kanyarba biztos nem azt nézed és először kanyarba nem lesz olajnyomásod mert elfolyik az olajpumpa szívó részétől. Azért van a minimum rész mert ott minden helyzetben van olajnyomás, ha az alatt van el ne menj otthonról a mánfaira
Nem rég lehet így, max 1-2 hete, mert előtte néztem és akkor még jó volt (mondjuk akkor is alul volt, de nem akartam rátölteni, mert a mltkor alig ment bele és szinte a max értékre ugrot), de elvileg, amíg nem jelez a nyomásjelző, addig. Szerinted ez okozhatja ezt a cicergést alapjáraton hideg motornál? Más, szerinted az, hogy alacsony a szint, de a nyomásjelző lámpa nem világít akkor az okozhat valami maradandó bajt?
ÓÓÓ egy ismerős! Nem olyan régen végig mögötted jöttem Pécsvárad-Pécs között egy betegszállító Trafical Láttam, h egy SV, és nem akartam nem látni. Kicsit nehéz volt tartani a tempót a traficcal azért Pécsen meg elszöktél hamar... Remélem összefutunk motoron is a napokba majd
Oksa, én is úgy tudom, reggel már oda is készítettem az olajat, nehogy elfelejtsem a nagy rohanásban Amúgy Ti mennyire ragaszkodtok mereven az olajcseréhez 6000km után? Ahány ember annyi félét mond, van, aki szerint 10.000-t simán el kell mennie egy jobbféle fullszint olajnak, pláne az SV-k esetében, hisz mivel vékony olaj így jobban is eszi a a gép és elvileg minden rátöltésnél "frissül" némikép az olaj. Érvek, ellenérvek, pro/kontra?
Ha az olaj a minimum alatt van, az bizony sok csúnyaságot okozhat! Ezt sosem szabadna megvárni. Bármilyen öreg, esetleg kokott motor esetében a legfontosabb, ha csipkedi is az olajat, mindenképpen a minimum, és maximum szint között legyen! Mert ha levegőt szív az olajpumpa, pillanatok alatt beállhatnak a siklócsapágyak! Töltsd fel a maximumig! És olajcserekor esetleg másfajta olajjal próbálkozz! Nem biztos, hogy gond vana motorral, ah mondjuk egy 10W-50-est csipeget városi, vagy hajtós használatban. Ki kell próbálni mondjuk 10W-40-essel.
A lényeg, hogy szerinted érdemes foglalkozni vele? A motor ugyan úgy megy, mint eddig, nem hangosabb, gyengébb, egyenletesen jáe stb. Egy szerelő haver szerint túlreagálom a dolgot, azt mondta, ő nem szedné atomjaira, mert gyanús, hogy semmit sem találna, a fene se tudja Ma reggel néztem, hogy a figyelőablakban már alig van olaj, rendesen dönteni kell, hogy látszon, nem tudom, ez okozhat-e ilyen hangot, ma mindenesetre utántöltök egy keveset. Ez okozhat ilyesmi hangot (én mondjuk nem hinném, de Ti vagytok a szakik ), mármint, hogy kevés az olaj.
Ha érdekell, tudok egy céget Veszprém mellett, akik homokszórnak, és néha még porfestenek is. Vagy ha ők nem, tudnak olyat, aki porfesti.
Rádiusz Kft
(nem, semmilyen üzleti érdekem nem fűz hozzájuk, csupán ajálkoztak a cégnél, ahol dolgozom, és tisztességes bagázsnak tűnik. Ráadásul aki veterán járműveken dolgozik, rossz ember nem lehet)
Ez így leírás alapján akármi is lehet :D
Olaj: mindegy csak ne Castrol :D
Motul, Valvoline, Shell, Fuchs...
Motult tudok most jó áron bár nem vagy pesti így nem hinném hogy megérné. 2400/l 5100 10W50.
Akitől vettem ezt rakta bele, gondoltam, akkor bevált csapaton nem változtatok. Ha tudsz valami jobbat, akkor hálás lennék minden tanácsért A ciripelő hang szerinted mi lehet: meleg blokknál hallani, csak alapjáraton, hol gyarkrabban, hol szinte semennyire, nem ciklikus, olyan, mint a Wartburg alapjárat, sosem egyforma :) Nem tudom, hogy számít-e, de kb. az időszakos szerviz óta csinálja (24K-s szerv + karbiszinkron)
Eddig Q8 10W50 SBK olajat használtam, km 6500km mentem el vele, 1x kellett kb 1,5dl-t rátölteni és az utóbbi időben észrevettem, hogy alapjáraton, ha meleg a gép nlha valami kis ciripelő hangot hallok. Állítólag lehet attól, hogy től vékony az olaj + kicsit már el is van használódva. Mivel amúgy is esedékes az olajcsere, kérdezném, hogy mit ajánlotok bel, ha csak utcán használom, általában túrára de néha megjatom a Mecseket is, sval azért használom is elég intenzíven. Gonoltam a Q8 tán nem rossz választás újra, csak 10w40 félszint a 10w50 fullszint helyett. Ettől szerintetek megszűnhet a cicergés (szerelő azt mondta, hogy amúgy nem érdemes foglalkozni vele, mert az SV-k alapból zajosak, az enyém pedig kimondottan halk) Minden javaslatot szívesen fogadok
Haver csinálta,ezért "csak" 60e volt!
Prolongra visszatérve,lehet hogy ez csak egy egyedi eset volt de én akkor sem bízom benne!Autókkal is rossz volt a tapasztalat...Volt egy Ford Transitom ami a Prolong betöltése után kb. 1500 km-rel főtengelycsapágyas lett!
Ja, és brutális a fényezés a mocidon. Kb. mennyi pízt kell összespórolni egy ilyen, vagy hasonló egyedi fényezésre? Én gixxer arany-fekete fényezést álmodtam az enyémre, de mindig elbenzinezem a lét .
Ok. Viccen kívül kíváncsi vagyok rá. 14 éve szerelek hivatalosan autót , 2-3 éve belenyúlok mocikba is, de tényleg nem láttam ilyen kuplungot. Szétégett, összetört, elgörbültet már igen! Azt már halottam, hogy megcsúszhat a prolongtól, de nem éreztem. Pedig 19 ezer van az sv-ben prolonggal, az előző hyom 40 ezer küröl van, mindkettőben 0 kilométeres kora óta használom. Tudom, hogy nem csodaszer, de egye fene , ennyit kapjon a vas.
Nem vagyok fórumhős,vitát lezártnak tekintem!Ha jársz felém feltétlen csörgess meg és mutatok neked egy R1 kuplungot ami a prolongtól ragadt össze!06304604073
Próbáltad már? Vagy urban legend? Hallottál valakit, aki már találkozott olyannal, akinek az ismerősének a szomszédjának az előző motorjának az új gazdájánál összeragadt a kuplunglamellája?
Merre szoktál gurulni motorostárs? Én leginkább Pécs körül, ill. túrázgatunk erre-arra országszerte, Mecsekre alig járok, pihenőbe 5x ha jártam, inkább a Szomjas Vándornál szoktunk pihizni, arra felé krúzolgatunk Ha megismersz netán valahol szólíts ám le bátran, mindig öröm egy SV tulajjal eszmétcserélni
Ha érdekell, tudok egy céget Veszprém mellett, akik homokszórnak, és néha még porfestenek is. Vagy ha ők nem, tudnak olyat, aki porfesti.
Rádiusz Kft
(nem, semmilyen üzleti érdekem nem fűz hozzájuk, csupán ajálkoztak a cégnél, ahol dolgozom, és tisztességes bagázsnak tűnik. Ráadásul aki veterán járműveken dolgozik, rossz ember nem lehet)
Olaj: mindegy csak ne Castrol :D
Motul, Valvoline, Shell, Fuchs...
Motult tudok most jó áron bár nem vagy pesti így nem hinném hogy megérné. 2400/l 5100 10W50.
De miért használsz Q8-at, miért jó az?
Mindenképp írok addíg
Eddig Q8 10W50 SBK olajat használtam, km 6500km mentem el vele, 1x kellett kb 1,5dl-t rátölteni és az utóbbi időben észrevettem, hogy alapjáraton, ha meleg a gép nlha valami kis ciripelő hangot hallok. Állítólag lehet attól, hogy től vékony az olaj + kicsit már el is van használódva. Mivel amúgy is esedékes az olajcsere, kérdezném, hogy mit ajánlotok bel, ha csak utcán használom, általában túrára de néha megjatom a Mecseket is, sval azért használom is elég intenzíven. Gonoltam a Q8 tán nem rossz választás újra, csak 10w40 félszint a 10w50 fullszint helyett. Ettől szerintetek megszűnhet a cicergés (szerelő azt mondta, hogy amúgy nem érdemes foglalkozni vele, mert az SV-k alapból zajosak, az enyém pedig kimondottan halk) Minden javaslatot szívesen fogadok
Prolongra visszatérve,lehet hogy ez csak egy egyedi eset volt de én akkor sem bízom benne!Autókkal is rossz volt a tapasztalat...Volt egy Ford Transitom ami a Prolong betöltése után kb. 1500 km-rel főtengelycsapágyas lett!
Gyere ki szombaton.
Janó...