Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az a tapasztalatom,hogy kb 4000km után mindegyik olaj elfárad. Motul Castrol, Valvoline.Volt már mindegyik. Nálam a Valvoline volt talán ami a leginkább bevált. De gondolkodom h Ipone-t is kiprobálom vagy a repsolt, és bővítem a tapasztalatomat.
Haliho,

Vennek 2000-es SV-re turadobozt es tarto konzolt. Tudtok ilyet esetleg?

Koszi,
Toki
Na jó, a pontosabb váltó kifejezést innen, a fórumról tanultam. Ha a saját szavaimmal kéne leírni, azt mondanám, hogy most nem bénázok annyit az üres megtalálásával
Vagy ti vagytok mérnökzseni és tesztpilóták együtt vagy én vagyok botkezű-lűbú mert olaj és olaj közt ha nem látom a csomagot csak a váltót bazirgálom nem érzek különbséget.

A motult azért vettem mert eddig egy árban volt a repsol és társaival ahol vettem.
Akkor mértne?
Tavaly, mikor megvettem a motort, én is a mindenki által istenített Motult öntöttem bele, és -bár nincs sok viszonyítási alapom- nem voltam elájulva tőle . Visszaolvasva találtam meg tsanyi véleményét , amiben inkább Valvolinet, vagy LiquiMolyt ajánl. Most az utóbbi van a gépben, és ha nem is vajpuha, de legalább pontosabb a váltás
Sokkal jobb a Shell, tegyetek bele azt! Majd lesz meglepi...
ActEvo után Motul és szarabb lett? Akkor ActEvo-t mindenbe!
Akkor még sem olyan jo a motul? a shell jobb?
Én 18000km-el vettem, és picit zörög. Act Evo olaj volt benne, és Motul 5100-ra cseréltem, de rosszabb lett a váltója, meg hangosabb a kuplunghang. Szerintem Shell Advanced Ultra 4T fog belemenni most majd.
Jaam......tapasztalat az van.
Ahol fat vagnak hullik a forgacs.
A felhajlos valtokar eletet menthet.
Akkor látom van tapasztalat

Igazábol nem akarom én osztani az észt, de erre én is gondoltam, hogy van az a pont ahol már nem használni hanem ártani fog (mondjuk letör egy darabot a vázból). Ezért arra gondoltam, hogy esztergával meggyengíteni egy ponton a vázon kívül a menetes szárat ahol ha átlép egy ponton a motorra ért erőhatás, akkor ott hajoljon el mielőtt kárt okozna, és lehet ez nem ártana mert a hajláskor is csak elnyeli az erőt. Persze nem végeztem kutatásokat, teszteket, fémekkel melyiknek mikor hol van a töréspontja, szóval szinte lehetetlen eltalálni melyik lenne a legjobb...
Asszem elfelejted hogy en vagyok aki ketszer esett pofara egy nap az 577 esen.
Dpm gomba volt es a huto akkoris elhajlott.
A gomba a kereket nem vedi csak a tengelygomba.
Viszont a gomba csavart szivas volt kivenni mert hajlott mint a szemet.
A helyreallitas koltsege itt a tet.
A hutot kiegyengettek ketrugobol neked mennyi lesz ez a kiszedos nutatvany?
Persze a drága gomba talán nem, pl. az LSL gyárt ilyet....
Viszont a gomba ha megakad (erre nem kicsi az esély) akkor vázat törhet és menetet húzhat ki a blokkból.....minden más könnyen javítható/cserélhető....
Ne haragudj, de nem teljesen értek veled egyet. Az SV-n nem hiszem hogy a dekni leérne a földre ha van bukógomba mivel keskeny a főtengely (nem sor4), meg kifelejtetted a hűtőt ami szinte biztos hogy leérne. Igazából ezt védi a legjobban. Amit még tudsz védeni és kb biztos hogy leér az az első villa és hátsó villa is. Én épp azon gondolkoztam hogy a megszokottnál kicsit hosszabb bukógombát teszek és így ha dől a motor, akkor szerencsésebb esetben 3 helyen fekszik fel (a két kerék+ gomba). A nem szerencsésebb esetre nem lehet felkészülni, akkor már szerintem kb mindegy mi van a motoron...
Deklikre..
A motorok tobbsege csuszaskor harom negy helyen fekszik fel.
Kialakitastol fuggoen....kormany,dekli,labtartok,farokidom.
Hely es becsapodas fuggoen meg a tank es vaz de ezt inkabb a kovek rendezik pe es a fejidom.
A farok-fejidommal nem tudsz mit tenni az kakukk altalaban a kormany hajlik es behorpassza a tankot ugyhogy fenyezni ha van gomba ha nincs kelleni fog.
Marad a dekli ami addig kopik mig ki nem lukad belemegy a kosz is ezt elozi meg a deklivedo.
Jobb lhelyen van vazvedo is.
Palyasok nem veletlen hsznaljak ezeket es nem a gombat.
Ezt fejsd ki kérlek, milyen carbon védőre gondolsz?
A tankot a kormany rendezi le.......a vazat a kavics marad a dekli.
Arra meg kurvajo a carbon.
Szerintem is, eldőlésnél vagy kis, sima talajos csúszásnál még érnek valamit, de nagyobb esésnél csak a gondot fokozzák...
Arra jutottam hogy nem kelk gomba.
Tobb a baj mint a haszon.
Carbon vedok es annyi.
Az a baj hogy csuszkalt rajta.
Es a vaz alu......elobb furtam meg korulotte mint a csavart.
Az előző tulaj tette fel, de mondanom sem kell eléggé kókány munkát végzett, épp ezért akartam lecserélni...a terv a következő: egy méretre vágott 10mm átmérőjű csavar közepét kiesztergáljuk egy kicsit nagyobb mint 6 mm-es furattal. Majd ezt a csavart belehajtom a vázba, és beleszorítom egy anyával. Ez fogja majd megvezetni a fúrószárat amit ha minden igaz a beletört csavar közepébe vezet. Én azt remélem ha balos fúróval fúrom akkor már a fúrás is lazítani fog egy keveset, ha nem akkor jönni fog a "csavar rabló" aminek ki kéne szednie. Ha nem bírja akkor jön a Magátmérőre fúrás, és az eredeti menet újravágása, bár ehez nagyon pontosnak kell lenni, és nagyon kevés az esély hogy sikerül úgy hogy a blokkot nem szedem ki a helyéről...Bízom benne hogy sikerülni fog, nem akarok új menetet, mert akkor soha semmilyen szabvány bukógomba nem fog felmenni rá...
Nekem párszor összejött, de csak olyannal ami túlhúzás miatt frissen tört bele....ami kihajtásnál megszorul és akkor törik bele az kihajtóval sem akar majd kijönni.
Meg a budos eletben nem sikerult kiszednem beletort csavart.
Pedig vettem par kilo kiszedot.
A digo elso mozdulata egy felrekapatott legszuro rogzito csavar volt.
Na ez beletort a vazba.
Azota M8 as az a csavar.
Kicsi az esély, hogy azt kihajtsad.......ez ugyanaz a baleset mint ami nemrég Tomival történt a hátsó tengelynél.....valami kosz ragadt alatta vagy túlhúzás a behajtáskor (tényleg, akkor nyomatékra húztad?) és kifelé összegyűjtötte a menetet és megszorult....sok választás nincs, kifúrni és új menet vagy ha nagyon ügyesen sikerül kifúrni (én nem vagyok ennyire profi így sosem sikerül) akkor elég az eredeti menethez való metszőt végighajtani rajta a fúrás után.....amúgy van kihajtóm, de kapni is lehet nem túl sokért szerszámboltokban.
nem tudjátok véletlen, hogy pesten hol kapok extra hosszú 6mm átmérője bal menetes fém fúrószárat? létezik egyáltalán ilyen?

Egy olyan baleset történt, hogy beletört a bukógomba a blokkba Kitekerés közben történt...