Vszabika: ugyanazt írtad le amit mondtam csak kicsit bonyolultabban! Persze wartburgba azért tették bele hogy szét ne kopjon a blokk, a motorba meg hogy meg ne feküdjön a jóember, persze nem teljesen old ki a motoron mert akkor meg semmekora motorfék nem lenne!
A szabadonfutó egészen más, az a motorféket mellőzi,(Trabant,Wartburg) és azoknál is csak a 4.- sebességnél.Az antihopping a blokkoló hátsó kereket engedi gurulni vissza váltásnál, ill. ha a kuplung vissza fogná és blokkolná a kereket.
Bár ez a kép nem szemlélteti a működési elvet de nagyjából az a lényeg hogy fékezéskor old a kuplung,kigyorsításkor pedig zár!
Második kép a gixxeré,már kicsit komolyabb!
Akkor ezt hívták kezdetleges csúszókuplungnak. A Zoli rajzán nem látok olyat ami különlegesre utalna, de ez nem zárja ki, hogy egyszerüen csak nem értek hozzá.
Micsoda viták kezdenek kibontakozni, pedig nem erről kéne a fórumnak szólnia. Igaz néhe én is elragadtatom magam.
A csúszó kuplung téma csak az 1000-es re vonatkozik a kicsiknek nincs , már utána néztem.
(ne hagyd magad stylus
"Kijavították a TL egyik gyenge pontjaként emlegetett kuplungszerkezetet is. A nyomatékhatárolt kuplungban lassításkor kisebb a kuplungtárcsákat terhelő nyomás, ezzel a hatsebességes váltóval finomabb a visszaváltás, és nem füstöl el olyan hamar a kopófelület. A kuplungkart könnyebb behúzni, mivel a hidraulika rendszert is áttervezték."
A csúszókuplungnak nem csak az a feladata, hogy ne tudd állóra fékezni a kereket hanem az alkatrészek védelme is. Nem vagyok teljesen meggyőzve, hogy van benne, én is csak az olvasottak és egy szerelő által mondottak szerint tudom. Egy robbantott ábra kéne amin valaki mutatja, hogy melyik az. Amikor először mentünk az 577-re a B-King-gel és első "menetemet" kezdtem majdnem sikerült a firka, egy hosszabb egyenes után visszadobtam és vártam a hatást ami elmaradt, mire észbekaptam és jobban fékeztem majdnem késő volt.
Igazad van! Ne marakodjunk! Én sem szeretem! Nem is erre való ez a fórum! Azért tartom magam ahoz, ha valamit átalakitasz a motorodon azt kompenzálni kell valamivel! Pl: nyitott dob igaz az innyektor kompenzál de mivel nincs meg a rendszer megfelelő folytása a kipufogógáz gyorsabban távozik, a keverék benzinben dusabb ami miat a benzin meggyulad a kipufogóban ezért (durrog) ennek a kompenzálása Pl:egy 4 lamellás sportlégszűrő ami a 2 lamellással szemben utcára való, de a légáteresztő képessége jobb mint a gyári szűrőé! Ezek evidens dolgok szerintem! És az is motortuningnak számit ha valakinek van egy sportdobb a gépen! Csak a hangja miatt! Szokták mondani! Mikor meg beégnek a szelepek csak pislognak mint hal a szatyorba!
Második kép a gixxeré,már kicsit komolyabb!
Itt egy komolyabb anti-hopping rendszer:
http://www.babbittsonline.com/...
Janó, nem kicsit akartam írni, hanem fürge,robbanékony ,gyors és széphangú V2-est
Jelkezz,jelkezz!
Mi van az emelőszemeimmel?Már nagyon rég ígérted!
Összeakaszuk a baszlyot!....izé...bajszot!
A csúszó kuplung téma csak az 1000-es re vonatkozik a kicsiknek nincs , már utána néztem.
(ne hagyd magad stylus