A motorosok 90%nak hiába van versenygépe bőven elgendő az a szint, ha a versenygép "úgy ahogy" működik, ahhoz meg nem mindig kellenek gyári versenyre tervezett alkatrészek, mert nincs akkora terhelése, stb. Ha versenyre szerelsz gépet, nyilván el lehet felejteni a bevált házibarkács dolgokat, de ha átlagnak, átlag használatra, s nem szempont meddig meg hogy megy a motor csak menjen "a tulaj igényét kielégítve" miután összerakják, akkor szerintem nem feltétlen szükségesek a gyári alkatrészek, precizitás, szaktudás.
Biztos vagyok benne, hogy nagy százalékunknak (köztük nekem is) fogalmunk sincs arról, hogy menne az a motor, ami alattunk van, ha rendes alkatrészek, szakértő által lennének belerakva, meg beállítva.
Azaz szerintem itt van a "félreértés" minden esetben, hogy mások az igények, más szintre gondolsz alapból, más a nézőpont.
Remélem nincs gond, csak megvilágítottam máshonnan a dolgot
Ostobább vagy mint gondoltam, még a kisipari gyártó leírásait sem olvastad el, pedig hol van az még a verseny kétté speciális igényeihez?
Amiről te hablatyolsz az a Riga volt anno, hogy annál az volt a nagy dolog ha működött. Én nem azt vitattam, hogy az általad felhasznált kisipari szarokkal nem működik a motor, hanem azt, hogy az a szint kurvára nem az amire a krosszmotorokat tervezték.
Majd ha hibátlanul és erőből végigmegy legalább egy versenyt bármelyik gondosan összelapátolt motorod, akkor majd érteni fogod miről beszélek. Egy jó tanács: Ezekkel a szimmeringnek nevezett akármikkel meg se próbáld.
Még azt is elfogadom, hogy fogalmad sincs az egészről, de azt sosem fogom megérteni, hogy miért érzed úgy, hogy neked tanácsot kell adni olyan dologban amihez nem értesz?
Még régebben beszéltük az első teleszkóp felújítását. Sikerült azóta valami felújító szettet találni hozzá? Ha sikerült e-bay-en jó áron találni, akkor elküldöd a linket? Mert még nem sok időm volt vele foglalkozni, és úgy néz ki, hogy február környékén végre lesz időm a felújításra. Csak sajnos még mindig nem tudom, hogy milyen felújító szettet vegyek.
Kiderül ! :) elsőnek valami rotax-on gondolkozott de azon sok a vezeték power motor meg kábelok sok a huncutság utánna felmerült egy 94es yz125blokk de elkelt igy tervben van az enyém :)
Pálya motorban inkább 600-750 szupersportban gondolkodom már egy ideje csak nagyon úri huncutsagnak tűnik (sok a gyerek itthon és kevés a szabadidő).
Igazság szerint kiprobalnam a 4t-t, főleg hogy amatőr versenyekre is elmennek (nem nevet, legalább is ne túl hangosan) és azzal talán jobban tudnék menni ott.
Viszont tegnap is raultem és gondoltam hogy hülye vagyok hogy eladom :-) meglatjuk, az utcáit is hirdettem már és még mindig itt van (kicsit többet kérek érte mint a piaci átlag, ha valaki megadja odaadom).
blokkhoz minden el megy berugókar hütök gyujtás karbi egy versenygokartba megy majd az egyik havaromnak . Csak addig nem szedem szét a motort mig a többi alkatrészre nem lesz vevő .
Hát nem lehetsz egy egyszerű ember az életben sem az biztos! Nem hasonlitok én semmit össze, tegye a gyártó, én a tapasztalataimat irtam le, ha nem lennék elég világos. Ha csak hasonlitgatnák és nem csinálnám akkor nem irtam volna semmit! Részemről a téma lezárva, ha te másként gondolod akkor ird le a tapasztalataid és ne a másikkal kötekedj! Mindenki annyira faszán tud már mindent, bármelyik fórumot olvasom, hogy néha az agyam eldobom! Most csináltam egy 80ccm-es am6 blokkot 2000km van benne azóta és 6600ft-ért árulták azt a 2db c3-as főtengelycsapágyat skf-ben és 2db szimeringet az egyik fémházas, amit bemenve a csapágyboltba megvettem 4000ft-ért csapágy koyo c3 a szimeringek pedig vitonosak. Én ezeket a dolgokat magyaráztam, te pedig teljesen másirányba vitted a témát! De kinek pap-kinek a papné!
Hát akkor sok sikert az eladáshoz, meg az új szerzeményhez is!
Én nagyon tudok ragaszkodom a cuccaimhoz, általában csak akkor gondolkozom a cseréjükön, ha valami nem tetszik rajta.
Világos, te felülírod a komplett motorgyár fejlesztéseit, de én osztom az észt
De igazad van, ne csak dobálózzunk a szavakkal, hanem nézzük a részleteket :
Milyen elvárások alapján és milyen diagnosztikai eszközökkel hasonlítottad össze a gyári alkatrészeket a kisipari szeméttel?
Esetleg vannak hiteles mérések amik bizonyítják az állításodat?
Mik azok a geometriai eltérések ami alapján látni lehet egy szimmeringről, hogy az kifejezettem kétté f.tengely szimm?
Ha tájékozódni akarsz a motorról itt a fórumon szinte mindent leírtam róla (a felújítástól a mindennapokig). Plusz ott vannak a videóim ahol látod hogy mire használtam. Így ha érdekel tudod hogy mire számíts.
Nálam egy dolog biztos bármit is adok el: elmondok róla mindent.
Persze ez öngól is mert ha az ember őszinte akkor a vevő gyakran megijed és inkább megvesz egy olyat ami lehet hogy rosszabb de jobb volt a marketingje :-) Viszont eddig még egyszer sem hívtak fel hogy bárkit is átvertem (kocsik, motorok vagy akármi kapcsán).
(Mondjuk az is közre játszhat ebben, hogy sosem nyújtózkodom tovább a takarómnál így marad a rendesen karbantartásra is)
Míg 101 kolléga nem írta le hogy az a másik motor 450-ért mit tud (amelyik egyébként képek alapján szebb mint az enyém), meg voltam győződve róla hogy nem lehet a motorom eladni értelmes áron. Most úgy vélem hogy talán el lehet. Ha igen akkor 4t csere lenne. Az ok meg az hogy rövid az élet és minél több mindent ki kell próbálni (normál keretek között).
A motorra tuti 650 felett költöttem a kopó (gumik, láncok) dolgok nélkül. Ezért is nem ragaszkodom az eladásához, ahogy írod is ez olyan amilyet szeretnék :-)
Viszont van fenn egy hirdetés ami tetszene nagyon. 4t krossz 500 cm felett. Az ember legalább fél éve hirdeti változatlan áron ami azt jelenti hogy nem szar a motor és nincs szüksége pénzre. Azt tuti megnézném. Persze az egy csapda mert olyan nagy és durva motort nem sokan akarnak tehát eladni se lenne könnyű majd. De hát ez már ismerős helyzet.
És mire cserélnéd a gépet ha eladod?
Ahogy visszaolvasgatom a régi hozzászólásokat, elég sokat ráköltöttél a motorodra, hogy olyan legyen ami neked megfelel. Most elölről kezdenéd egy másikkal?
Benézek a csapágyboltba és hozatok vitonos szimeringeket.
Szerencse, hogy itt Csepelen a nagygyárban egymás mellett van 5-6 csapágybolt. Árúból nincs hiány.
Természetesen az összes hozzáférhető szimeringet cserélem ami útba esik, nem hagyok benne régit.
Tömítéseknél én is jobban szeretem a "papírtömítést" amit vékonyan bekenek pasztával. Így nyugodt vagyok, hogy tuti nem fog szivárogni. Csak pasztát azért nem merek használni, mert sok helyen számít a tömítés vastagsága és azt nem tudom, hogy ennek hol nincs jelentősége.
Vártam már hogy oszd az észt! Te azt csinálsz amit akarsz én meg leirtam ami nekem bevált! Soha nem volt gondom még az SOG-vel, de mint irtam is a vitonos a legjobb szimering és főtengelyszimeringnek is azt ajánlom. Egyébként irhatok én ide bármit, mert amit a másik ember otthon csinál azt én ugy sem látom. Én is láttam már sokmindent ezt elhiheted!
A motorosok 90%nak hiába van versenygépe bőven elgendő az a szint, ha a versenygép "úgy ahogy" működik, ahhoz meg nem mindig kellenek gyári versenyre tervezett alkatrészek, mert nincs akkora terhelése, stb. Ha versenyre szerelsz gépet, nyilván el lehet felejteni a bevált házibarkács dolgokat, de ha átlagnak, átlag használatra, s nem szempont meddig meg hogy megy a motor csak menjen "a tulaj igényét kielégítve" miután összerakják, akkor szerintem nem feltétlen szükségesek a gyári alkatrészek, precizitás, szaktudás.
Biztos vagyok benne, hogy nagy százalékunknak (köztük nekem is) fogalmunk sincs arról, hogy menne az a motor, ami alattunk van, ha rendes alkatrészek, szakértő által lennének belerakva, meg beállítva.
Azaz szerintem itt van a "félreértés" minden esetben, hogy mások az igények, más szintre gondolsz alapból, más a nézőpont.
Remélem nincs gond, csak megvilágítottam máshonnan a dolgot
Amiről te hablatyolsz az a Riga volt anno, hogy annál az volt a nagy dolog ha működött. Én nem azt vitattam, hogy az általad felhasznált kisipari szarokkal nem működik a motor, hanem azt, hogy az a szint kurvára nem az amire a krosszmotorokat tervezték.
Majd ha hibátlanul és erőből végigmegy legalább egy versenyt bármelyik gondosan összelapátolt motorod, akkor majd érteni fogod miről beszélek. Egy jó tanács: Ezekkel a szimmeringnek nevezett akármikkel meg se próbáld.
Még azt is elfogadom, hogy fogalmad sincs az egészről, de azt sosem fogom megérteni, hogy miért érzed úgy, hogy neked tanácsot kell adni olyan dologban amihez nem értesz?
Még régebben beszéltük az első teleszkóp felújítását. Sikerült azóta valami felújító szettet találni hozzá? Ha sikerült e-bay-en jó áron találni, akkor elküldöd a linket? Mert még nem sok időm volt vele foglalkozni, és úgy néz ki, hogy február környékén végre lesz időm a felújításra. Csak sajnos még mindig nem tudom, hogy milyen felújító szettet vegyek.
Köszi előre is
Pálya motorban inkább 600-750 szupersportban gondolkodom már egy ideje csak nagyon úri huncutsagnak tűnik (sok a gyerek itthon és kevés a szabadidő).
Igazság szerint kiprobalnam a 4t-t, főleg hogy amatőr versenyekre is elmennek (nem nevet, legalább is ne túl hangosan) és azzal talán jobban tudnék menni ott.
Viszont tegnap is raultem és gondoltam hogy hülye vagyok hogy eladom :-) meglatjuk, az utcáit is hirdettem már és még mindig itt van (kicsit többet kérek érte mint a piaci átlag, ha valaki megadja odaadom).
Kérdezd meg egy suzi márkakerben vagy egy utángyártott alkatrészeket forgalmazó cégnél, mondd hogy kell bele valami alkatrész, akkor megmondják.
Saját forrásaim szerint 2001 es.
Én nagyon tudok ragaszkodom a cuccaimhoz, általában csak akkor gondolkozom a cseréjükön, ha valami nem tetszik rajta.
Mi a terv? Endúrózni akarsz a jövőben, amit most is csinálsz, vagy inkább pályázni?
De igazad van, ne csak dobálózzunk a szavakkal, hanem nézzük a részleteket :
Milyen elvárások alapján és milyen diagnosztikai eszközökkel hasonlítottad össze a gyári alkatrészeket a kisipari szeméttel?
Esetleg vannak hiteles mérések amik bizonyítják az állításodat?
Mik azok a geometriai eltérések ami alapján látni lehet egy szimmeringről, hogy az kifejezettem kétté f.tengely szimm?
Legalábbis itt azt írják. Klikk a második pdf-re: Suzuki-Rahmennummern . Nem tudom direktbe belinkelni.
Tudnátok segíteni , hogy ez az alvázszámú (JS1RF16A000502249) suzuki rm 125 milyen évjáratú lehet?
Előre is köszi a segítséget! :)
Nálam egy dolog biztos bármit is adok el: elmondok róla mindent.
Persze ez öngól is mert ha az ember őszinte akkor a vevő gyakran megijed és inkább megvesz egy olyat ami lehet hogy rosszabb de jobb volt a marketingje :-) Viszont eddig még egyszer sem hívtak fel hogy bárkit is átvertem (kocsik, motorok vagy akármi kapcsán).
(Mondjuk az is közre játszhat ebben, hogy sosem nyújtózkodom tovább a takarómnál így marad a rendesen karbantartásra is)
A motorra tuti 650 felett költöttem a kopó (gumik, láncok) dolgok nélkül. Ezért is nem ragaszkodom az eladásához, ahogy írod is ez olyan amilyet szeretnék :-)
Viszont van fenn egy hirdetés ami tetszene nagyon. 4t krossz 500 cm felett. Az ember legalább fél éve hirdeti változatlan áron ami azt jelenti hogy nem szar a motor és nincs szüksége pénzre. Azt tuti megnézném. Persze az egy csapda mert olyan nagy és durva motort nem sokan akarnak tehát eladni se lenne könnyű majd. De hát ez már ismerős helyzet.
Ahogy visszaolvasgatom a régi hozzászólásokat, elég sokat ráköltöttél a motorodra, hogy olyan legyen ami neked megfelel. Most elölről kezdenéd egy másikkal?
Benézek a csapágyboltba és hozatok vitonos szimeringeket.
Szerencse, hogy itt Csepelen a nagygyárban egymás mellett van 5-6 csapágybolt. Árúból nincs hiány.
Természetesen az összes hozzáférhető szimeringet cserélem ami útba esik, nem hagyok benne régit.
Tömítéseknél én is jobban szeretem a "papírtömítést" amit vékonyan bekenek pasztával. Így nyugodt vagyok, hogy tuti nem fog szivárogni. Csak pasztát azért nem merek használni, mert sok helyen számít a tömítés vastagsága és azt nem tudom, hogy ennek hol nincs jelentősége.
Azt hittem már minden kókányságot láttam amit el lehet követni. Ezek szerint van még mit nanulni a fórumokon
Miért adsz olyan dologban tanácsot amiről fogalmad sincs?