Amire válaszoltál azt nem neked írtam...
A kérdésedre szerintem egyértelmű választ adtam. Nem tudok, nincs értelme, és nem merek neked, és igazából senkinek olyan porlasztót összeszerelni komplettre amit csak felcsavarozol, és már indulhatsz is a dolgodra. Pl azért mert a úszóház tömítés csak az állásban képes összeroskadni idővel, és utána nem tömít...A legtöbb beállítást meg a motoron, járó motornál végezzük, egy olyan motoron amin előtte volt szelephézag ellenőrzés, végnyomás, vagy veszteségmérés...meg kb 300€-nyi munkát és anyagot sem az a "tedd" már el nekem félre, mert lehet kelleni fog" kérdés...viszont ha mégis szeretnél a polcra egyet tarcsiba, érdemes legalább heti rendszerességgel monitorozni az alkatrész piacot, és azért egy fél év alatt az is le fog szűrődni, hogy találsz majd bármikor, ha éppen kelleni fog, és nem kell hónapokat várnod, vagy illik lecsapni amint lehetőség akad. (Èn nem vagyok meggyőződve, hogy túl nagy lenne a kínálat a 900-as porlasztókból.)
legföképpen abból az okból , mert nekem eszem ágába sem jut , hogy nekiálljak magam bele mokolni a motornak eme , de amugy bármely más részébe. Egy nem szakmám, kettő jó logikáai gondolkodásal megvagyok áldva és technikai kézséggel is rendessen, de ehez inkább nem kezdenék el hozzá nyukálni, max ha ott állna hozzáértő meletem és mondaná mit hogyan és merre, Legalább egyszer, mert utána talán már tuddnám , hogy miként is volt az események és sorendek . Amúgy ebből a szempontból nézve egy injektoros masina sokkalta egyszerübb, mint a karburátor. Tehát félre ne értsél én nem bele akartam állni abba amit és ahogyan írtál. Én amihez nem értek , vagy még nem láttam , vagy nem magyarázták , mutaták meg , hogyan is van a miértje annak nem állok neki. Van aminek igen amin elkisérletezgetek ilyesmi, de az nem egy veszélyes üzemi eszköz , és a motor az igen csak az a kategoria.
Èn tisztában vagyok vele, hogy sem a stílusom, sem a mondandóm mai szóval élve politikailag nem korrekt. Nem vagyok hajlandó azt mondani, amit hallani akarnak, vagy amit elvárnak...Az látjuk, tudjuk hova vezet.
Neked ebben még több tapasztalatod van. :-DDD
Egy biztos. veszekedni kár. ...mint az élet minden pontján vannak okos hülyék. sajnos öket meg téríteni. Nehéz néha a a dac miatt lehetetlen...
Karbi beállítása egy pontról pontra társas játék. .és más ugyan azon tipus. 15000 km futót vagy 80000 km futót motornál.... Ugyan akor szinte minden be folyásolja. Es persze rutin se árt ha van
Már párszor belinkeltem (bocs): https://www.sportmotor.hu/albu...
RF-böl ez az egy sorom van. Ez egy keveset futott cucc, nézve a "kopó" alkatrészek épségét. Ezért én minden olyan cuccot ami kompatibilis a gsxr-porlasztókkal kibontottam belőle. Ezek után nem kívánom újra komplettirozni (eleve picit hiányos volt). De ennek ellenére az öntvények, fojtótengelyek, tűk, fúvókák mind értékes és jó állapotú alkatrészek, különben nem is tennék róla említést...Tökéletes akkor, ha van egy komplett eredeti cuccod, amiből át lehet pakolni a cuccokat egy új tömítéskészlet társaságában.
Amiket eddig hoztam cuccokat is ezek tudatában adtam oda beépítésre, ami hozzáértő szerelő jelenlétében történt. Nem adtam hozzá ugyanis tömítéskészletet, mert csak az kb 25-30 ezer HUF. Beállítgatni sem érdemes nekem ennek tekintetében a "satupadon-konyhaasztalon", mert eleve nem tömör, és ennek nagy részének csak akkor van értelme, ha az a motoron történik. Ha nekem hoznának egy porlasztót, hogy ezt csak fel kell csavarozni, én sem tenném fel, mert a legtöbb szopás abból ered, mikor valamiról valaki azt állítja, hogy azt megnézték, ellenőriztek és jó!!! Ès akkor körülötte mindet megnézel, persze semmi eredménye, aztán marad az ami "biztos hogy jó".
Ráadásul a porlasztó most Mo-on van én meg messze tőle...
Ès akkor egy apró matek is mellé...mondjuk jó esetben 100 €-ért (de inkább (150-200-ért) van egy bontott sor, újabb 100 € hozzá egy felújító szett. Az albumban látható műveletek, kb 4-6 óra , és erre jönne még az teljes összeszerelés új cuccokkal, beállítás, utánjárás, postázás (mondjuk legyen 8 munkaóra, ezt szorozd be a te órabéreddel)...szerinted ez piacképes szolgáltatás lenne?
ezek szerint , ha netán porlasztó sor kell , már tudom kinek jelezem. Elvileg akkor ami rajtad keresztül eljönne hozzám , csak fel kell csavaroznom és a hozzácsatolt leírásnak megfelelöen a helyére bigyesztenem . Egyenlőre nem vagyok benne , hogy szúkséges lenne a dolog, bár téli időszakban, lehet eljátszva a gondolattal leadnám majd az igénylést, és esetlegessen a mostanit ami a motorban van , elküldeném egy reviziora hozzád. Mivel nem csak hobbyból motorozom az idényben, hanem alapvetően a fő közlekedési eszköz nálam .
Nézd, szuverén jogod, hogy minek örülsz. Ha ez boldogít...
Kár hogy még mindig nem látod, én nem kívántam neked eladni semmit. Ugyan hatalmas porlasztó gyűjteményre tettem szert az elmúlt pár évben, mert 2013-ban megvéve az alig 15 ezer mérföldet futott 1100-est 1 évig dolgoztam a porlasztóján kisebb nagyobb megszakításokkal. Ès mikor szükségét láttam, hogy kéne még egy porlasztósor tartalékba, hónapokat kerestem a nagy német piacon a lehetőséget. Két dolog elég gyorsan leszűrődött. A legtöbb kínált termék hatalmas rizikót tartalmaz, mert az eladók szinte kivétel nélkül inkompetensek a témában, így a vételártól függetlenül lehet venni drágán (200-300 €) is szart, és 25-90€-ért meg lehet venni olyat amit talán soha nem használtak. Viszont annak tekintetében, hogy az utolsó kis csavar, fúvóka, úszó, is 5-10-20-50€/db szinte mindegyik tartalmaz annyi jó alkatrészt ami miatt érdemes vele foglalkozni. Ès sajnos egy ilyen huszonéves motor esetében előbb utóbb kell, mert 30-50 ezer km elteltével megkopnak a tolattyúk vezetői, a tolattyú tűi, fojtóknál falsolni kezd, stb...Ezért szerintem nem olyan nagy hátrány, ha van a polcon egy tartalék, mert elég kellemetlen mikor egy ilyennel való küszködés miatt megy el a szezon motorozás nélkül... Èn nem igen kereskedek a megvett cuccokkal még akkor sem, ha 36-38-40-mm-es gsx/gsxr/gsf porlasztókból szinte mindből kb 4-4-4 db van elcsomagolva ultrahangos tisztításom után gondosan. Ha valaki megkeres az igényével, inkább lövök neki egyet a piacon, és gondos átnézés komplettírozás után kapja meg tőlem. Ezzel mint egy szembe menve a sajnálatos magyar piac lehetőségeivel, ahol vagy nincs is kínálat, vagy szanaszét kopott sokszor levetett cuccok vannak annyiért vagy drágábban mint amennyiért pl a német piacon. Ezek szintén pár év tapasztalatai.
Ès igen nem vagyok az egyetlen lehetőség sem normális használható alkatrészek terén, sem szakmai berkekben. Jellemzően saját tapasztalataim osztom meg, és próbálok vele segíteni, hogy neki ne kelljen megfizetnie azt a tanulópénzt. Nyilván ehhez normális input kell... Annyira aljas is tudok lenni, hogy nem egyszer bebizonyítottam, hogy teljesen laikust is képes vagyok a neten keresztül felhozni arra a szintre, hogy maga hangolja be a motorját, persze van olyan hogy azzal kell kezdeni, hogy nagy arca van vegyen vissza belöle, és szembesítem azzal, hogy amit tud és csinált az baromság, és hogy a szerinte biztosan megcsinált műveletet is újra el kell végeznie, mert elbaszta, nem jól csinálta... Hülyén hangzik, de lehet távban motort gyógyítani, és nekem ez már párszor sikerült is. Itt a fórumon is van pár nyoma, meg a magán levelezésben is...de nem önigazolás képen írogatom ezt...
Írtam korábban is, hogy nem ellened szurkolok, segíteni szoktam, és nem okoz örömet mások problémája...éppen ellenkezőleg még rendelkezem empátiával, bele tudom élni magam más helyzetébe, többek között azért mert szinte az itt előforduló minden szitun már túl vagyok...
Köszönöm az ismételt, magabiztos kioktatást. Azért mert rögtön nem úgy cselekszik az ember ahogy te mondod szerintem nem kellene ilyen stílusban írni, mert a részleteket abszolút nem látod, sem a költségvetést, sem azt hogy mit kellett beállítani, vagy mi volt a hibajelenség, mikor mi történt, stb. A másik, hogy ha az ember elvisz egy motort szervizbe (mivel a szerviz azert van hogy szervizeljen), akkor a laikus attól várja elsősorban a megoldást, vagy utólagos javítást is, mert oda fizetett. Köszönöm a tanácsaid, de sajnos nem olyan egyszerű ugrálni és módosítani a dolgokon, mikor már elindult egy folyamat és örülök, hogy nem csak Te értesz hozzá :)
Üdv.
Furcsa, lehet azt hiszed, hogy ellened és sikeres beállításod ellen szurkolok, pedig csak reálisan látom a dolgokat, mert rendelkezek egy picit komolyabb rálátással a témára. Èn nem írtam olyat szerintem, hogy nem lehet beállítani, neked sikerült kétszer vagy háromszor belefutni eddig olyanba akik csak ágyúval lövöldöznek galambra...annak ellenére, hogy kaptál bejáratott hozzáértő szerelőt, meg szerint igen hasznos infokat, tanácsokat ha az enyémet nem is veszed figyelembe.
Ès a múltkori "sikeres" beállítás után is először nagyon elégedett voltál:
"De sokkal jobb az egyenletes erős húzás, most aztán már élmény vele menni (bár eddig se volt rossz). Majdnem olyan érzékeny a gáz mint egy injektorosnak"
...aztán kiderült hogy mégsem lett olyan jó...ezért én most is fenntartásokkal kezelem a "sikerült" kifejezést. Még pedig azért is mert továbbra sem értem, hogy a ház építésekor az alagsor után miért a tetőtérrel kell folytatni a műveleteket...
Ehhez azért kell egy nem egészen következetes szerölő, vagy egy irracionális igény a megrendelő részéről...
nem terveztem ilyen cserét, csak meglátam megnéztem , és ezért is osztottam meg, igy kéretlenül kaptam hasznós infot, ami alapján igazolodot a régi mondás, a gyári dolognál nicsen megfelelöbb, nem véletlen az van rajta :D Jó persze ez nem mindig mindenre igaz, de nagy álltalánóságban igen. Pl Tunning hibák, alapjában ha valamihez hozzá nyulsz , akor vonza a többi hozzá tartózó dolgot. Motor erősebb lesz , akkor a hajtásláncot is erősíteni kell, mert akkor az addja meg magát stb és lehetne sorolni.
Azt mondom, hogy az "öreg" Nissin fékmunkahenger (féknyereg) sokkal golyóállóbb mint a Tokico. Ha csak a fékmunkahengereket cseréled le, akkor az eredeti főfékhengerrel egy furcsa eredmény lesz...Picit takony lesz a fékkar, mintha beesne, mert több folyadékot vesz fel a 6 dugós, de fékerő picit jobb lesz. Csak mint mondtam, nagyon szar 6 dugós dugattyúit takarítani a ráégett kosztól...és ha elkezd szorulni, akkor hazavágja a tárcsát. Èn az öreg gsxr 1100emimre tettem elöl fémhálós fékcsövet, igyekszem időben friss folyadékkal cserélni a régit, nagy gondot fordítók a légtelenítésre (hajlamos levegő szorulni főfékhenger fittigjébe (kormánycsutkánál), ezért jobb ha ott is meg van lazítva a fitting egy légtelenítés erejéig.
A nissint már gombokért lehet kapni....minap vettem pl 70€-ért komplett elsö rendszeret (föfékhenger, 2db féknyereg, és fémhálós fékcsö eredeti 1-2 be rendszer. Talán Lucas.... TÜV tanúsítvány netröl lehúzható, nem baszogatnak a TÜV-nél. ) Ès olyan kövérek a fékbetétek, hogy lehet nem is mentek vele egy kört sem. Èn már nem is betéteket cserélek hanem komplett nyergeket, mert olcsóbban lehet venni, mint csak a betétet. :-D
Ezzel szemben a 6 dugós ára fel van verve, ha egyáltalán van, vehetsz bele új betétet, ha szerencséd van nem kell a karmantyúkat cserélni...aztán vagy bejön vagy nem...Szerintem egy radiális föfékhenger többet hoz a konyhára, ha már úgy érzed, hogy a tudásodhoz alul teljesít a fék, de akkor meg lehet csináltatni spec fémfékcsövet, mert tuti nem úgy csatlakozik mint a gyári. Èn ezt az 1400-nél szépen végigjártam...meg nem bántam, mert amit abból ki lehet hozni szerintem kihoztam...DE!!! Idén kellett cserélnem folyadékot, és lehet hihetetlen, de többször egy napokat basztam el rá mire kész lett, jó lett. Ugyanis ha leürül teljesen a rendszer, kinyomkodod a dugattyúkat, megpolírozod, megkenve összeszereled, hiába a vákuumos rásegítő, egyszerűen a B-king főfékhengerrel vagy 60-100-at kell pumpálni mint a kolibri szárnycsapása olyan gyorsan, hogy el kezdje kiszorítani a bennragadt levegőt...A gyárival setup-al pikk-pakk ment minden, de ezzel volt hogy a sírógörcs kerülgetett már mondjuk 10-12 óra eredménytelen kínlódás után, pedig nem ma kezdtem... Ilyen szitukkal kevesen találkoznak, mert jellemzően csak fentről betöltik a friss folyadékot a fékrendszerebe, és elkezdik átpumpálni, ha már lent megjelenik a tiszta folyadék, akkor konstatálják, hogy le van cserélve...de egy dugattyú kinyomkodásos karbantartás-tömítéshorony tisztítással, meg fékcső cserés beavatkozásnál, lehetnek meglepetések.
Ezzek szerint nem ajánlod, vagy ha már igen akkor nemárt egyből a fékmunkahengert, vagy művet , kinek hogyan tetszik jobban kapásból cserélni egyidőben ?
Igen, ez egy létező kompatibilitás...mindegyik fékmunkahengernek 90 mm a furattávolsága, és M10x1 mm-es menet van benne. Azt tudom, hogy pl a GSX 1400 esetében is ez fékmunkahenger van, de ott M8 menettel van rögzítve, és előfordulhat hogy a busa esetében is. Amúgy ezeket a munkahengereket, már 93-tól szerelték a "vizes" GSXR1100-ekre, 2000-töl az 1200-es banditokra, és még sok Suzuki modellre. Arra viszont figyelni kell, hogy 6 dugattyús munkahengerrel a gyári főfékhenger elég "furcsán" fog viselkedni. Kicsit keveset nyom (szállít), így jobban beesik. Èn is szereztem egy 6 dugattyús szettet az 1100-re, de megmondom őszintén, nem olyan nagy durranás. Igazából ha megnézitek a mai trendeket, visszatértek a 4 dugattyús nyergekhez. Nekem az 1400-en 6 dugós van. Fémhálós fékcsővel és szinter betétekkel már elég jól megbirkózik a dagadt zselékockával, de sokat akkor javult mikor a B-king radiális főfékhengere(!!!- ami a kormányon van) lett felszerelve. Azzal nagyot préselnek a pofák. Amúgy iszonyú szar azt a sok dugattyút karbantartani takarítani. Drágább, ha karmantyúkat kell cserélni. Elhanyagolás esetén könnyebben szorulhat valamelyik dugattyú, akkor a fékbetét el kezdi enni a tárcsát, és szépen kagylósra kopik, amitől egyenetlen lesz a fékerő, rázni fog fékezésnél, és csak a tárcsák cseréjével orvosolható a hiba elhárítása, ami igen zsebbenyúlós téma. (Ez utóbbi típushiba a haya, gsxr 1000, gsxr750 , gsx1400 TL 1000 motoroknál amiket ezzel a fékmunkahengerrel szereltek meg a 320-as tárcsákkal.)
A kérdésedre szerintem egyértelmű választ adtam. Nem tudok, nincs értelme, és nem merek neked, és igazából senkinek olyan porlasztót összeszerelni komplettre amit csak felcsavarozol, és már indulhatsz is a dolgodra. Pl azért mert a úszóház tömítés csak az állásban képes összeroskadni idővel, és utána nem tömít...A legtöbb beállítást meg a motoron, járó motornál végezzük, egy olyan motoron amin előtte volt szelephézag ellenőrzés, végnyomás, vagy veszteségmérés...meg kb 300€-nyi munkát és anyagot sem az a "tedd" már el nekem félre, mert lehet kelleni fog" kérdés...viszont ha mégis szeretnél a polcra egyet tarcsiba, érdemes legalább heti rendszerességgel monitorozni az alkatrész piacot, és azért egy fél év alatt az is le fog szűrődni, hogy találsz majd bármikor, ha éppen kelleni fog, és nem kell hónapokat várnod, vagy illik lecsapni amint lehetőség akad. (Èn nem vagyok meggyőződve, hogy túl nagy lenne a kínálat a 900-as porlasztókból.)
Neked ebben még több tapasztalatod van. :-DDD
Karbi beállítása egy pontról pontra társas játék. .és más ugyan azon tipus. 15000 km futót vagy 80000 km futót motornál.... Ugyan akor szinte minden be folyásolja. Es persze rutin se árt ha van
https://www.sportmotor.hu/albu...
RF-böl ez az egy sorom van. Ez egy keveset futott cucc, nézve a "kopó" alkatrészek épségét. Ezért én minden olyan cuccot ami kompatibilis a gsxr-porlasztókkal kibontottam belőle. Ezek után nem kívánom újra komplettirozni (eleve picit hiányos volt). De ennek ellenére az öntvények, fojtótengelyek, tűk, fúvókák mind értékes és jó állapotú alkatrészek, különben nem is tennék róla említést...Tökéletes akkor, ha van egy komplett eredeti cuccod, amiből át lehet pakolni a cuccokat egy új tömítéskészlet társaságában.
Amiket eddig hoztam cuccokat is ezek tudatában adtam oda beépítésre, ami hozzáértő szerelő jelenlétében történt. Nem adtam hozzá ugyanis tömítéskészletet, mert csak az kb 25-30 ezer HUF. Beállítgatni sem érdemes nekem ennek tekintetében a "satupadon-konyhaasztalon", mert eleve nem tömör, és ennek nagy részének csak akkor van értelme, ha az a motoron történik. Ha nekem hoznának egy porlasztót, hogy ezt csak fel kell csavarozni, én sem tenném fel, mert a legtöbb szopás abból ered, mikor valamiról valaki azt állítja, hogy azt megnézték, ellenőriztek és jó!!! Ès akkor körülötte mindet megnézel, persze semmi eredménye, aztán marad az ami "biztos hogy jó".
Ráadásul a porlasztó most Mo-on van én meg messze tőle...
Ès akkor egy apró matek is mellé...mondjuk jó esetben 100 €-ért (de inkább (150-200-ért) van egy bontott sor, újabb 100 € hozzá egy felújító szett. Az albumban látható műveletek, kb 4-6 óra , és erre jönne még az teljes összeszerelés új cuccokkal, beállítás, utánjárás, postázás (mondjuk legyen 8 munkaóra, ezt szorozd be a te órabéreddel)...szerinted ez piacképes szolgáltatás lenne?
Kár hogy még mindig nem látod, én nem kívántam neked eladni semmit. Ugyan hatalmas porlasztó gyűjteményre tettem szert az elmúlt pár évben, mert 2013-ban megvéve az alig 15 ezer mérföldet futott 1100-est 1 évig dolgoztam a porlasztóján kisebb nagyobb megszakításokkal. Ès mikor szükségét láttam, hogy kéne még egy porlasztósor tartalékba, hónapokat kerestem a nagy német piacon a lehetőséget. Két dolog elég gyorsan leszűrődött. A legtöbb kínált termék hatalmas rizikót tartalmaz, mert az eladók szinte kivétel nélkül inkompetensek a témában, így a vételártól függetlenül lehet venni drágán (200-300 €) is szart, és 25-90€-ért meg lehet venni olyat amit talán soha nem használtak. Viszont annak tekintetében, hogy az utolsó kis csavar, fúvóka, úszó, is 5-10-20-50€/db szinte mindegyik tartalmaz annyi jó alkatrészt ami miatt érdemes vele foglalkozni. Ès sajnos egy ilyen huszonéves motor esetében előbb utóbb kell, mert 30-50 ezer km elteltével megkopnak a tolattyúk vezetői, a tolattyú tűi, fojtóknál falsolni kezd, stb...Ezért szerintem nem olyan nagy hátrány, ha van a polcon egy tartalék, mert elég kellemetlen mikor egy ilyennel való küszködés miatt megy el a szezon motorozás nélkül... Èn nem igen kereskedek a megvett cuccokkal még akkor sem, ha 36-38-40-mm-es gsx/gsxr/gsf porlasztókból szinte mindből kb 4-4-4 db van elcsomagolva ultrahangos tisztításom után gondosan. Ha valaki megkeres az igényével, inkább lövök neki egyet a piacon, és gondos átnézés komplettírozás után kapja meg tőlem. Ezzel mint egy szembe menve a sajnálatos magyar piac lehetőségeivel, ahol vagy nincs is kínálat, vagy szanaszét kopott sokszor levetett cuccok vannak annyiért vagy drágábban mint amennyiért pl a német piacon. Ezek szintén pár év tapasztalatai.
Ès igen nem vagyok az egyetlen lehetőség sem normális használható alkatrészek terén, sem szakmai berkekben. Jellemzően saját tapasztalataim osztom meg, és próbálok vele segíteni, hogy neki ne kelljen megfizetnie azt a tanulópénzt. Nyilván ehhez normális input kell... Annyira aljas is tudok lenni, hogy nem egyszer bebizonyítottam, hogy teljesen laikust is képes vagyok a neten keresztül felhozni arra a szintre, hogy maga hangolja be a motorját, persze van olyan hogy azzal kell kezdeni, hogy nagy arca van vegyen vissza belöle, és szembesítem azzal, hogy amit tud és csinált az baromság, és hogy a szerinte biztosan megcsinált műveletet is újra el kell végeznie, mert elbaszta, nem jól csinálta... Hülyén hangzik, de lehet távban motort gyógyítani, és nekem ez már párszor sikerült is. Itt a fórumon is van pár nyoma, meg a magán levelezésben is...de nem önigazolás képen írogatom ezt...
Írtam korábban is, hogy nem ellened szurkolok, segíteni szoktam, és nem okoz örömet mások problémája...éppen ellenkezőleg még rendelkezem empátiával, bele tudom élni magam más helyzetébe, többek között azért mert szinte az itt előforduló minden szitun már túl vagyok...
Üdv.
Ès a múltkori "sikeres" beállítás után is először nagyon elégedett voltál:
"De sokkal jobb az egyenletes erős húzás, most aztán már élmény vele menni (bár eddig se volt rossz). Majdnem olyan érzékeny a gáz mint egy injektorosnak"
...aztán kiderült hogy mégsem lett olyan jó...ezért én most is fenntartásokkal kezelem a "sikerült" kifejezést. Még pedig azért is mert továbbra sem értem, hogy a ház építésekor az alagsor után miért a tetőtérrel kell folytatni a műveleteket...
Ehhez azért kell egy nem egészen következetes szerölő, vagy egy irracionális igény a megrendelő részéről...
A nissint már gombokért lehet kapni....minap vettem pl 70€-ért komplett elsö rendszeret (föfékhenger, 2db féknyereg, és fémhálós fékcsö eredeti 1-2 be rendszer. Talán Lucas.... TÜV tanúsítvány netröl lehúzható, nem baszogatnak a TÜV-nél. ) Ès olyan kövérek a fékbetétek, hogy lehet nem is mentek vele egy kört sem. Èn már nem is betéteket cserélek hanem komplett nyergeket, mert olcsóbban lehet venni, mint csak a betétet. :-D
Ezzel szemben a 6 dugós ára fel van verve, ha egyáltalán van, vehetsz bele új betétet, ha szerencséd van nem kell a karmantyúkat cserélni...aztán vagy bejön vagy nem...Szerintem egy radiális föfékhenger többet hoz a konyhára, ha már úgy érzed, hogy a tudásodhoz alul teljesít a fék, de akkor meg lehet csináltatni spec fémfékcsövet, mert tuti nem úgy csatlakozik mint a gyári. Èn ezt az 1400-nél szépen végigjártam...meg nem bántam, mert amit abból ki lehet hozni szerintem kihoztam...DE!!! Idén kellett cserélnem folyadékot, és lehet hihetetlen, de többször egy napokat basztam el rá mire kész lett, jó lett. Ugyanis ha leürül teljesen a rendszer, kinyomkodod a dugattyúkat, megpolírozod, megkenve összeszereled, hiába a vákuumos rásegítő, egyszerűen a B-king főfékhengerrel vagy 60-100-at kell pumpálni mint a kolibri szárnycsapása olyan gyorsan, hogy el kezdje kiszorítani a bennragadt levegőt...A gyárival setup-al pikk-pakk ment minden, de ezzel volt hogy a sírógörcs kerülgetett már mondjuk 10-12 óra eredménytelen kínlódás után, pedig nem ma kezdtem... Ilyen szitukkal kevesen találkoznak, mert jellemzően csak fentről betöltik a friss folyadékot a fékrendszerebe, és elkezdik átpumpálni, ha már lent megjelenik a tiszta folyadék, akkor konstatálják, hogy le van cserélve...de egy dugattyú kinyomkodásos karbantartás-tömítéshorony tisztítással, meg fékcső cserés beavatkozásnál, lehetnek meglepetések.
http://youtu.be/mkBlVOkQhO4