Hát az enyém egy hibrid. A szín és a VIN alapján (GN76A102262) 93 as, a papírokban RF600R ként szerepel, ami 94 -es. A hátsó fogaskerék 43 fogas, ami lehet 93 és 94 is. Kicsit zavaros.
De abban igazatok volt, hogy nem meg egy henger. A harmadik hideg maradt. Most nem szedtem szét, mert úgyis megy a jövő hónapban nagy szervizre. De köszönet a jó tanácsokért. Már csak egy láncfeszítőre kérek linket :-)
Kész a motor! :) gyertya,gyujtás jeladó,lendkerék,generátor állórész,pár kábel,gyertya es akkumlátor csere!ja meg önindító csere!,karbo pucolás és beállítás!Most a 180-at kipörgi!
hát tegnap hósszabb uton is volt lehetőségem tesztelni , hogy mennyit változt a motor karaktere az új láncszettel és a módosítással . Igy sokkal jobb, nem kell olyan gyorsan elváltanom az alsó fokozatokat mint régen , kellemesebb . Ráadásul gyórsulásból nem is igen veszített .
Fent az új láncszett szerelő viszont közölte a nittelsős lánc a legszarabb a szerelő szemes jobb . gondolom szerelés szempontjából bár ő azt mondta az biztónságosabb .
igaz nem a 18 as kerereket tetük be előre , csak 16 ost a 15 helyet. Jobb lett kicsivel :D nem lenne olyan macerás probakép berakattam volna a 18 as kereket.
viszont nem értem a kamerám eddig is oda volt fogatva ahol most van , de érdekes modon rohadtul beremeg , olyankor is amikor régen még stabilan rögzitette a képet. lehet sisakra kerül , szerintem ezek a tükrök nagyobb légellenálással vannak és berázza a fej idomot , meg igy kicsit a gépet is
Beszéltem vele, várom a típust hogy miről építették át. :)
Igen megegyezik a 600-aséval, illetve este pontosan utánajártam úgy néz ki a 900-aséval is megegyezik, csak a 900-ason van már egy gáz tartály is, és elméletileg jobb a csillapítása.
Red anno megcsináltatta az övéhez. Dicsérte, de a csillapítást lefixálták rajt.
600-asé megegyezik, és még pár korabeli.
Vagy vele beszélj, hogy fér el a Hondáé.
http://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/suzuki_rf_400_r_rv-10483123
http://youtu.be/A0tcKkevRH0
A legtöbb felújítható, de magánúton nem olyan egyszerű hozzá felújító szettet beszerezni. Akik ezzel foglalkoznak kb 20 ezertöl indul a felújítás, ami kb tartalmaz egy szétszedést friss folyadékkal feltöltést, pár elemi tömítés cseréjét, meg talán nitrogénnel feltöltést. Ha komolyabb a probléma, pl sérült a krómszár, vagy vezető csapágyak kopottak, és tényleg meg is csinálják, akkor ismeretlen a végösszeg... de már az alapárért lehet talalni tök jó bontott telókat, amiket simán be lehet építeni. A suzukinál szerintem nagy eséllyel találsz föleg a 90-es évekbeli modelleknél vagy ami átcsúszott még a 2000-re évek elejére, olyan rugós tagot amit komolyabb probléma nélkül be tudsz építeni, vagy Tasliékkal beszereltetni. De sajna a legtöbb cikkszámos keresőoldal nem ismeri a belpiacos motorokat, az alapján nem lesz átfedés más típusokkal. Le kell fényképezni, megmérni a terheletlen hossznál a a furattávot, és nagyjából, hogy milyen a kapcsolódás, pl hogy felül szemes, alul villás (ez igen gyakori). Csavar átmérők a csatlakozásnál. (mondjuk általában M8-as csavarral vannak szerelve.) Aztán pl szétnéznék gsx 600 -750, gs 500 modellek között az apró oldalakon, és hirdetőtől lekérném a méreteket. Ha nagyjából stimmel akkor meg bingo...
Hátsó rugóstagról szeretnék infót. A húzófokozat elfosta magát, 1-4 között állítható, 4-esen van és már a 65-70kg súlyomhoz is kevés, hullámzik utassal, szortyog lenyomáskor, túl könnyű lenyomni stb... A rugó épnek tűnik, az előfeszítése viszont szintén magasra van állítva.
Első kérdés: Felújítható? Ha igen, hogyan, hol?
Ha cserélni kell akkor pedig mire cseréljük? Bontóban ugyan ilyen korút találhatunk, eredeti gondolom (ha van) borzasztó drága. Más típusokból kompatibilis valami?
Köszönöm a linkeket. Nézegettem az OEM parts -on, hogy hogyan is van megoldva ez a láncvezetés. Tudtommal (lehet, hogy tévedek) a láncot és a feszítőt (néha csak a rugót a feszítőben), szokták cserélni. 57e -km után mennyi az esélye, hogy a blokkban lévő láncvezetőket is cserélni kell? Mert abból csak gyárit találtam és így az alkatrészárak elérik a motor piaci árát + a munkadíj. Nem sajnálom tőle ami kell, de az ilyen kocamotoros, aki 2 vizsga között (2év nálunk) 38km-ert motorozott, annak meggondolandó.
Az a baj ezzel a motorral, mint a 166-os Alfámmal. Nem találok szebbet (vagy csak fura az ízlésem), így mindent megteszek, hogy életben tartsam.
Köszönöm az infókat, jegyzetelek és továbbítom a "szerelőnek". Sajnos nekem 2 hetente van egy szabad hétvégém, így elég esélytelen, hogy bármit kezdjek vele magam. Motorozást is beleértve :-(
ha a bowden nem megy vissza az már fura... valami szorul (másik bowden nem igazán használódik sokan járnak 1 bowdennel)
Kopogás lehet gyujtás baj is (gyerta - kábel) meg alapjárati fuvóka és annak járatainak eldugulása... vagy csak az alapjárati csavar annál a karbinál nincs eléggé nyitva.....szóval le kell venni átnézni átfújni levegővel stb... + úszószint ellenőrzés szintén
Azért majd 400km az nem kevés, út oda - vissza, kölcsönözni futót és kocsit amin van húzató (az enyémet már a hulladékban van).
Már dolgozok az ügyön, szinten mindent be tudok szerezni, de a vezérműszíj feszítőt(ket), patron, rugó stb. sehol nem találok. Ha tudtok dobjatok meg egy linkel valamelyik eShop-ra vagy eBay-re.
Amire keresgélés közben rájöttem, hogy előbb ki kell derítenem, hogy R/S/T/V stb. típusom van, mert elvileg az R/S -t még 43 foggal szerelték és a későbbieket csak 42 -vel, rövidebb lánc stb. Muszáj leszek komolyabban utánajárni.
És még itt a gázzsinór probléma. Mindenhol csak 1 -et találok és nekem a "fékezős" vezeték meg van szakadva így nem tudja magától visszahúzni, hanem rá kell segítenem.
Valahol van egy elektronikus (pdf) servis manuálom, elő kell kerítenem.
Köszönöm szépen a tanácsokat. Amint hozzájutok leellenőrzőm, hogy megy e minden henger. A szervizt meg oldom, csak azt szerettem volna tudni, hogy érdemes e. Élőben durván kopog. Október végére szabadul fel a "szerelő" aki most csinálta és utána nekilát. Ez a szezon is null kilóméteresen ér véget :-(
De a friss vizsga megvan :D
(háttérben a bestia, ami minden időmet és pénzemet elveszi, így nem sok marad szegény Röfire.)
De abban igazatok volt, hogy nem meg egy henger. A harmadik hideg maradt. Most nem szedtem szét, mert úgyis megy a jövő hónapban nagy szervizre. De köszönet a jó tanácsokért. Már csak egy láncfeszítőre kérek linket :-)