Távdiagnosztizálás egy 22 másodperces zörgésből... isten ments.
Mindenesetre a kolléga tippje, hogy megy-e minden henger a leömlők óvatos végig tapizásával megállapítható. Amelyik hideg az nem megy. De én azt mondom hogy szánd rá magad, vidd el egy szerelőhöz, mihamarabb.
Én ránéznék a nyomásokra, veszteségekre, szelephézagokra, láncra, feszítőre, karbi beállításra, gyertyákra. Ha ezek jók, és még mindig zörög, akkor lehetséges hogy valamelyik csapágy, vagy az erőátvitel felől zörög.
Szekértői vélemény szeretnék kérni. 4 év állás után és egy többszörös karburátor tisztítás után jött haza a drágaságom. Sajnos nem egy igazi "szerelőnél" volt, hanem egy vérbéli motorosnál, mivel itt nincsenek szerelők. Lényeg...azt mondta, hogy le volt tapadva minden, szivattyú is, tank rozsdás stb. Szerinte (és szerintem is) vezérműlánc csere, feszítő(k), olaj (esküszik a MOTUL 10W40 5100 -ra) + lánc + fogaskerekek csere (nagyon csattognak már tolásnál is). Ezekkel minddel egyet is értek, de van egy nagyon csúnya és fura hang, amit nem tudunk mire vélni. Olyan 3000 ig csinálja, utána elmarad. Kicsit diesel es kopogás, de elég hangos. Mellékelek egy videót róla. Szeretnél a véleményeteket kérni az ügyben, fől hogy nem e lett kuka a motor és felesleges költenem rá!
Rf900-nak kb mi a fogyasztása??? Döbbenten állok két napja a kutakon tankolás után, mert ha vki ezt mondja egy ekkora motorról el se hiszem :)
241km/11.29lit de volt, hogy 4,5lit átlag jött ki. Pedig előfordult nem egyszer nagyobb sebesség és sok kigyorsítás. A 600-as hornetem többet eszik :))) Azt hiszem sikerült a Mesternek a legjobb beállítást megtalálni.
Hm nekem sincsen szerszám és most nagyon időm se, meg motor javításra még nem vagyok felszerelkezve rendessen . Meg kicsit távol vagyunk egymástól :D De ha erre gurulsz szívessen látlak :D 72379 Hechingen Stauffenbergstr.10
Hát mivel se szerszámom Sőt bevalom szerelő álványom se nagyon van még, bár lassan csak beszerzek egyet, igy marad a szervíz. Most nagyon időm sincsen szerelgetni, és kimerített igy is jopár plusz javítgatni meg szerelni való a meloban , meg szabadidőben is, bár nem a motoron kellet beavatkozásokat végeznem , Másrészt , most leteszem a szervízbe, igaz nem nagy beavatkozás , de ha már ott van nézék át a karbikat , ha kell hangoljanak a hangszeren ! És egy általánósnál alapossabb műszaki szemlézést is ejtsenek meg, hiszen ebben az idényben 10 ezer kilométer bele ment . Másik ez nem auto ahol van védelem , tehát inkább nem babrálnék bele olyanba ami erősen kihathat a bíztónságra. ( Láncszakadás, túlhuzott keréktengely vagy lazára hagyva stb. amúgy is msotanság megint rázza az elejét azt sem árt ha megnézik miért csínálja. Most 3 napig áll a műhelybe sem zavar, mivel a kutyám most a héten jön velem meloba, még a család nyaralni megy. Tehát motor igy eleve parkoló állásba kerül. Helyete most ezzel kell majd közlekednem, bár április otta nem vezetem autot :D :
Én vagy beszereznék egy szerszámot, vagy kölcsönkérnék havertól akinek van. Esetleg lemásolnék egy gyári szerszámot, de ha ezeket nem lehet megoldani akkor elvinném szervizbe és felrakatnám a szettet. A kalapácsos módszer azért valljuk be nem egzakt, inkább barbár megoldás. A szerszám úgy van kiképezve hogy mindent a megfelelő helyen és mélységben támasszon alá, és megfelelő kúppal nyomja a szemet, hogy sajtolás után megfelelő átmérője legyen a csapnak. Nem biztos hogy megéri hogy egy 900-asnál 200+km/h sebességnél szétugorjon a lánc...Vagy idő előtt szétmenjen a nittelő szem.
Én egy ilyennel szereltem a sajátomét, ismerőstől kértem kölcsön. https://goo.gl/1jY307
így van. mindeki a saját vasát csinálja jobb esetben..Csak ha nincs a közelbe szerelős és/vagy nincs rá idő akkor marad a házi de ésszel..... és a szerelőhöz is lehet vinni (talán ezt nem mókoljál el mint néha ezt azt ahogy hallom)
Hát én őszintén megmondom elvinném egy akármilyen szervizbe, ahol van a lánchoz való nittelő szerszám, és arra a szakemberre bíznám a sok lóerőt aki már 30éve ilyen láncokat szerel össze, de te tudod. 1-2órás feladat, 5-6-7ezer forintból felteszik, nem egy ördöglakat.
Köszi az ötletet, hasonlóra gondoltam én is. A csap egy nagyobb kalapáccsal hátulról megtámasztva, jó lesz. Őrült áron adják a szerelőszerszámot, megoldjuk házilag.
Ne mond el senkinek, de én fogtam 1 kalapácsot meg egy pontozót... pontozóval szépen meg lehet oldani azt kicsit lapítani kalapáccsal azt jónapot :) persze ésszel mert ugye ha nagyon szét/megütöd akkor be tudod szorítani a szemet.. az meg nem jó.. Azóta már van benne 4000km simán (néha elég nagy sebességgel)
Szia,
Nálam is megérett a lánccsere, megvettem a láncot lánckerekekkel. Nekem ZB-s a lánc (nittelő szemes) de nincs nittelő szerszámom hozzá. Van nittelő szerszámod, vagy hogyan nyomod szét a csapokat?
Nem védeni akarok egy MO.i szervizt sem én sem viszem egyikhez sem inkább megveszek bármilyen extra szerszámot műszert stb.. de akkor sem...
de nem feltétlen annak a szerencsétlen munkásnak a hibája hogy gyors kötözővel rögzítette. Sajnos ára van a 25Ft os bilincsnek is és lehet pont nem volt a munkás nem fog saját pénzen venni a főnököt meg alapjában véve nem érdekli 2-re legyen kész a motor mert fel kell venni a pénzt..aztán jól van...
Csak kérdem én milyen szerviz az ahol nincs szorító bilincs üzemanyag vezetékre a polcon/fiókba. :D ne vicceljünk már még itthon a garázsban is van több! :D :D
Remélem nem baj ha névvel írom ki az ismét felfedezett, bosszantó szervizes megoldást, mert folyamatosan problémákkal szembesülök mióta ebbe a szervizbe tévedtem: budapesti Yamaha World márkaszervíz az üzemanyagcsövet gyorskötözővel rögzítette az üzemanyagszűrő csonkjaira, ami szivárgott, nem véletlenül. Ugye mindenki tudja, hogy a gyorskötöző mire való (a nevébe is benne van), a fejrésze amúgy nem kör, így nem is tud tökéletesen felfeküdni csőre, a szorítás nem folyamatos, és ugye a műanyag folyamatosan benzinnel érintkezve idővel...még jó hogy észrevettem és nem ömlött alám pl 150nél benzin...szóval márkaszervíz ilyen kókler munkát ad ki, felháborító!!!!!
az hogy nehezebb lehet jobb is, mert igy talán még stabilabb és nem remeg :D én most készülők bíztónsági okok miatt( ha kell legyen kéznél) 40 euroért venni egy pár race stilúsú tükörpárt
Mindenesetre a kolléga tippje, hogy megy-e minden henger a leömlők óvatos végig tapizásával megállapítható. Amelyik hideg az nem megy. De én azt mondom hogy szánd rá magad, vidd el egy szerelőhöz, mihamarabb.
Én ránéznék a nyomásokra, veszteségekre, szelephézagokra, láncra, feszítőre, karbi beállításra, gyertyákra. Ha ezek jók, és még mindig zörög, akkor lehetséges hogy valamelyik csapágy, vagy az erőátvitel felől zörög.