Le tudod olvasni a jelölést a karburátorról? Pl 21E0, 21E1, 31E1 stb stb A baloldalon van a légszűrő felől nézve, a "MADE IN JAPAN" felirat mellett elvileg. Vagy már be van építve?
Itt teljesen elvesztettem, a 900as manualjában a 36os karbiba van hogy belerakták a 120-as meg 125-ös pillangót is. Ezt hogy hogyan, meg mit jelent az egy jó kérdés. Nem mertem annó meglépni hogy 900-asét rakjam a 600asra, jó pár dologban nem stimmelt, a mókoláshoz meg nincs elég tapasztalatom
Igen azt néztem, hogy egyformák csak méret nincs hozzá.
Ara emlékszem, hogy küzdöttem kicsit mire betuszkoltam a kupak alá, de akkor az a 4kilósé volt nem ezé.
9kilós karbiban amit vett ismerősöm a 6kilóshoz kb150milis van.
Szinte új csúszkák, nem volt belerohadva semmi,
csak a csészecsavarok nem lazultak meg.
Kénytelen voltam lefúrni őket.
Amit kellett, lehetett átpakoltam és jó lett ugytünik.
Viszont ezen is 120-as pillangószelepek vannak a 125 helyett.
Nem tudom mit takar a jelölés, mert a torok az 36-os.
Meg valami oknál fogva 87,5-ös főfúvókák.
Én hogy ezt a vezeték letörést megelőzzem bekentem szilikonos tömítőpasztával olyan 5cm hosszan a szenzortól a vezetéket. Most már legalább van valami törésgátló szerűsége így. Egészen jól működik, nem olyan éles szögben törik most már a kábel.
Ki nem dobom az tuti, befotózom hétvégén hogy lásd. Itt is ki van farigcsálva, de nem tudom még nem mértem meg hogy maga a szenzor jó-e. Ha tudom felújítom és akkor lesz egy tartalék.
üza szenzorról a kábel le szokott törni mert a kábel nem szilikonos és kikeményedik a müa rajta a hő miatt és eltörik... aztán a fém is...mert hát mozgatva van néha plusz rázkódik állandóan. de én kifaragtam kicsit az epoxy ból és raktam új kábelt oda. a szenzor meg csak egy sima 1K NTC benne... ennyi.
RF900 ban KB 180 mm es rugó van...mikor vettem a 600 ról a 36mm es karbisort és jól szétszedtem láttam hogy azok kisebbek (tehát gyengébbek - kisebb a vákum arrafelé gondolom :) )
Érdekes amúgy, az üzemanyagszenzor bent volt a tankba, de mintha tőből kitépték volna belőle a vezetékeket, nem tudom hogy működőképes-e vagy hogy mi történt vele. A csatlakozót pedig eldugták kb legalulra szigetelő szalagba csavarva. Pénteken ez is megoldódik elméletileg. :)
Nya haladunk szépen lassan. A héten érkezik az új bovden és az új üzemanyag szenzor is. A kis pöcköt pedig sikerült meghegesztetni. @Letsgo kollegának volt igaza. A bovdent azért cserélem, mert 1-2 helyen ki van "szálkásodva", így lesz a tuti.
Megnéztem a 33mas karbiban 110mm hosszú, az RF600RU 50LE-s 36-os karburátorban is 110mm hosszú van nyugalomban, a normálról nem tudok nyilatkozni, 1 héttel ezelőtt meg tudtam volna mondani amikor félig szét volt szedve a motor.
Cikkszám szerint mindegyikben ugyanaz van
ja az igaz , hírtelen nem is tuddtam miről van szó , meg kellet néznem a videot :D Bár ha abból raktak volna még egyet akkor nagyobb lett volna a baj :D
Igen elszámoltam a féktávra nem maradt ellég hely és igy a váltással is elkéstem és éppen az miat ingot meg a hátulja , mikor az megtörtént, onan meg már mentünk lefelé , Isten igazábol nem kapot nagyott, a fém tartó kicsit befellé meghuzodot, tükörlap sem tört el , a kopoltyú takarok amortizálodtak , na meg lett pár apró karc , jó temérdek apró az oldal idomon . Itt a bolyáknak nincsen vas tartója, a földben van a tarto hüvely, kb 5 cm mély , abba van belle állitva. Amúgy már helyén van minden , ami meg potolando mert nem volt javítható az szerdán itt lesz . most megyek alap feketével a javításokat megfújni, sok nincsen , fotott teszek fel . télen meg kap majd egy komplet fényezést :D
Nem több az, csak alacsony fordulaton a kisebb szelepemeléstől
és minimálisan nagyobb összenyitástól több nyomatékot tud leadni mint a sima 16 szelepes.
Hát sajnos mikor az ember szeretné tartani a tempót a szupersport futóművel ellátott motorokkal, belefuthat.
Videón elég csúnyán megrogyott az eleje. Még szerencse nem a terelőtábla acéltartóját kaptad el.
Gyakori hiba és jel arra hogy valami nem oké a változó szelepvezérléssel, hogy nem forog ki a motor tiltásig, dadog, akad, ugrik, illetve ahogy a kollega is írta figyeld a hangját. Lesd meg a videót, és kicsit kiokosíthatod magad VC-ből illetve hogy tuti legyen nézesd át a vasat egy szakival!
RF 400R@39kw, a VC pedig ~10lóval több ha jól tudom. Plusz ha változó szelepvezérléses, akkor nagy VC felirat lesz az oldalán. :)
Változó szelepvezérlés a kocsiknál is van, nem a sor4 kiváltsága, hanem egy szelep nyitási technika. Azt jelenti hogy két bütyök profil van a vezérmű tengelyeken, és a motor bizonyos fordulatnál képes ezt változtatni. Ilyen például a sokak által ismert honda vtec, illetve a suzukinak is itt az rf 400-asból volt a VC. Ez azért jó, mert mondjuk 0-7ezer között (most mondtam egy random számot, mert nem tudom pontosan hol vált a vezérlés a VC-n), kisebbre nyitja a szelepeket a motor, így nem fogyaszt sokat az alacsonyabb csorgós tartományokban, viszont amikor odacsutkázod, akkor vált a vezérlés, és nagyobbra nyitja a szelepeket, így több benzin fog bejutni az égéstérbe és több kipufogó gáz távozik belőle, tehát az öblítése is jobb lesz a motornak és nő a teljesítmény.
Érdemes tisztázni hogy milyen a motorod, mert ha változó szelepvezérléses akkor több mindenre is oda kell figyelned a karbantartásnál, és illene azzal kezdened hogy alaposan átnézik a vezérlést.
Mit takarva változoszelepvezézrés? Nem vagyok még jártas a sor4 dolgaiban. Egyhengeres masináim voltak még csak. Egyébként szép hangja van maga a blokk se tul zajos.
Itt teljesen elvesztettem, a 900as manualjában a 36os karbiba van hogy belerakták a 120-as meg 125-ös pillangót is. Ezt hogy hogyan, meg mit jelent az egy jó kérdés. Nem mertem annó meglépni hogy 900-asét rakjam a 600asra, jó pár dologban nem stimmelt, a mókoláshoz meg nincs elég tapasztalatom