Egyet értek, ez durva. Kérdés hogy mennyit járt amikor járt hibás olajnyomáson. Mert el tudom képzelni hogy az olajgomba ilyenkor sem villan még ki, de az olajnyomás már közel sem üzemi. Ha hidegen szorul a blokk, akkor én szerintem nem fog változni akkor sem ha öntesz bele olajat, ugyanis hidegen simán gyújtás nélkül átforgatni át kellene tudni! :D
Meg lehet próbálni, de én azt javasolnám egy szerelő nézze át a blokkot. Kapjuk le a hengerfejet, mi van alatta, stb, nem bíznék itt már semmit a véletlenre.
Igen ez volt az olaj helyén. Erősen benzines. És nincs is meg a 3 liter. Nem tudom pontosan. De olyan. Szűk 1 liter lehet. Tehát akkor ha fel lesz töltve normális olajjal akkor jó lehet?
Fú ez elég rondán néz ki, eléggé véres a torka szegény motornak. Víz nincs ebben a masszában?
Ahogy K.István írta, befolyhattak a karburátorok rossz tömítés, tűszelep, benzinszint stb miatt.
A baloldalon lehet olaj a dekni mögött,
De igen egyik este nagynehezen sikerült betolni. Kicseréltem ma az önindítót, ugyan az a helyzet. Kipróbáltuk egy 400-as CBR aksival. ugyan azt csinálja. És az RF- aksijával is gyönyörűen indul a CBR. Azt vettem észre, hogy gyergya nélkül ugyan forgat az önindító de marha nehéz még úgy is tolni. Levettem a bal oldali deknit és olajos-benzines cucc folyt ki belőle. (gondolom ennek a résznek szárazon kellene futni) Leengedtem az olajat is, De olaj helyett ugyan az az benzines olaj jött le és nem is túl sok(Közel nem 3 liter) Kérdés mitől szorulhat a blokk és mitől lehetett benzines az olaj?
Az nem, probléma, hogy nincs csatlakozóban csak jó helyre legyenek bedugva.
Szigszalagot érdemes kicserélni 6-3 zsugorcsőre, és minden csatlakozást megpucolni.
Nálatok még nem is ment a motor?
Nem tudom, hogy így van e jól mert már volt berhelve az előző tulajnál. Nincs csatlakozóba, egyesével vannak rádugva. És szigetelőszalagozva volt mind. Kétlem, hogy így jött le anno a szalagról :)
Cicergés, zizergés, kis segítséget kérnék, hogy kinek mi jut eszébe erről. :)
Pontosan 3000-3500 as fordulatszám között/környékén jön elő a jelenség. Üzem meleg állapotkor már kevésbé hallani, de jelen van. Lehajoltam, aláfeküdtem, végig hallgatóztam, azt sejtem, hogy a kipufogóban vagy annak környékén rezonál be valami. Egészen konkrétan az "elődobban" hallom, ahol a leömlőkből 4-2-1 lesz. Először a bilincsre gyanakodtam, ám az nem lóg, új csavart tettem be a biztonság kedvéért. A dob felé haladva halkul, illetve én szerintem nem a blokkból jön. Igazán nem befolyásol semmit, minden működik, a blokk szépen süvít, nincsenek zajai, a kuplungom sem szól, váltóból sem jönnek zajok, minden frankó.
Találkozott-e már valaki hasonló zizergéssel, és ha igen lehet hogy egy csavar lóg valahol? Vagy valami alátét?! Vagy valami egyéb szarság? :D
Ötleteket elfogadok köszi :D
Ha ilyen szép oxidosnak néz ki az elektromos rendszer a motorodon, akkor nézd meg a - kábelt is, az akku sarutól megy egy vastag vezeték a blokkhoz, de van egy vékonyabb is, kb 15 centire a sarutól, rajta egy csatival, ha az ott nem érintkezik, akkor csinálhat hülye problémákat.
A 4 csatlakozóból 2 darab a +12V , ezek a főbizti után vannak kötve ami kijön innen az megy a motor többi elektromos rendszere felé felé. A 2-ből az egyik nincs használva, csak úgy ott van.
1db test, 1db pedig az önindító gombbal van összekötve.
Nem ismerem a 400-at, de 600-nál és 900-nál 30A-es biztik valók a foglalatba, az egyik ráadásul csak tartaléknak van belerakva, nincs bekötve sehova
Sziasztok. Ránéztem ma a kábelekre, rögtön az aksi +-jánnál észrevettem hogy a kábel nagy része nem érintkezik. Volt másik, kicseréltem. Aztán észrevettem, hogy a relére (amire az aksi + megy) csak 3 kábel megy(azok is tákolva vannak), de 4 saru van a relén. Zöld-sárga piros és fekete-fehér csíkkal. Melyik lenne a negyedik szín és jól vannak e a kábelek csatlakoztatva? Mellékelek egy képet, hogy értsétek miről beszélek.
Az aksi normál állapotba mérve 12,8V indítózáskor leesik a feszültség 8,5-9V-ra.
Azt még nézd meg, hogy az akkusarunál ép-e a kábel. Nálam a régi akkun a sarukon vastagon állt a lerakódás, a kigőzölgés megette a + kábel keresztmetszetének több mint a felét, alig akart indulni. Új kábelt kellett gyártanom, utána a régi aksival is indult tökéletesen, de persze kukáztam inkább.
Akabeleit nézd át. Többe nincsenek e meg törve. Ha a saruk roppantottak akkor forraszd meg őket. A melegedés kontakt hiba es kábel kereszt metszet miatt lehet. Én anno újra húztam vastag kabelekkel. Ja még kapcsolosra kotottem a lámpáját. A 7ah aksi szeribtem gagyi. En 12ah vettem az rfbe es 5evet ment. Meg mindig meg van.
Inkább azt kéne kideríteni, nem folyik-e túl valamelyik porlasztó!!! Nem emelkedett az olajszint a blokkban? Ha picit, ÒVATOSAN fokozatban megtolod , hogy a főtengely elforduljon, és után próbálsz indítani?
Ugyanis, ha befolyik a benzin az égéstérbe, akkor folyadékot nem tudja összenyomni a dugattyú...
Tekerd ki a gyertyákat és forgasd át úgy a blokkot, ha köpi a benzint akkor át kell nézni az úszószinteket, tűszelepeket, de inkább ez egész porlasztót, és olajat cserélni, ha befolyt a benzin.
Köszönöm át fogom nézni őket. Köszönöm a linket is.
Azt el felejtettem írni, hogy indítózáskor az aksi kábelei melegednek ez normális? Ha nem csatlakozás és nem aksi akkor lehet önindító probléma?
Nézd át a kontaktokat az összes csatlakozón az akksitól az önindítóig! Csiszolópapír, kontaktspré.
Ez elég gyengécske aksi az RF-hez. Mérjél feszültségesést indítózás közben! Ha leesik 6-8V környékére akkor halott az akku.
Meg lehet próbálni, de én azt javasolnám egy szerelő nézze át a blokkot. Kapjuk le a hengerfejet, mi van alatta, stb, nem bíznék itt már semmit a véletlenre.