Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szerintem először kéne egy pontos mérés!

Az indulási probléma lehet karbi, hiába volt előtte jó. Szikrát is kellene nézni mindegyik hengernél. Légszűrőt és kipufogót is ellenőrizni kell.
Köszi az infókat, igen az az 5000 az a milibár akar lenni szerintem is.
Mielőtt leállítottam karbiban O gyűrűket kicseréltem pöccre indult, mentem vele egy karikát tökéletesen ment. Aztán még 2 hetente ráindítottam simán indult aztán itt az a 3 hónap. Újak a gyertyák új az akksi újak az O gyűrűk kivan ganézva a karbi és mégsem akarja az igazat . Majd szétkapom kiveszem a gyertyákat hagyom kiszáradni és megpóbálom összerakni... Esetleg még vmi jótanács?
Mennyi a gyűrű szett csere? Ha gyűrű csere van akkor perselyeket is kell cserélni vagy fúrni kellene?
Igen. .



Az csak ahhoz jó, ami belső generátoros, vagy külön van a fesszabályzó. A beépített nem helyettesíthető vele.
Meg lesz a téli program, hogyan lesz kék a titán Yoshi.
http://youtu.be/6KxmxwO5w4c
Ha lesz időm szerintem neki állok bontani, megvizsgálni hogy mi van a 400-as szürkében. Oda-vissza megtanulmányozom és majd csak lesz valami.
"kicserélném egy magyar gyártásúra"
Tudsz ennél konkrétabbat mondani?
Nem, nem... közben rájöttem .
Mértem én 4-et, és tudom is kinek az RF-én... csak megkért akkor, hogy ne publikáljuk.
Így most sem teszem meg. Ott 1 henger volt 4-es, de járt a motor.
Amúgy igen, írott adat az enyémről is csak 8-6-6-8 van, olyat találtam magamnál a gépen .

Aztán a következő mérés már a hengersor hüvelyezés után van, 11.5-tel .
Hát...anno ügyesen eltitkoltad a számadatokat, csak azt írtad, hogy "minimumhatár felett", és "tűréshatáron belül" .
Egyébként az én emlékeim szerint kettő 8 körül volt, kettő meg 10-11.
Az az 5 BAR vicc kategória. Annyival már vagy a szeleptányérok égtek el, vagy a gyűrűk tüntek el.
Ezek viszont nem történnek meg attól, hogy áll a motor.
Azért az megeshet, hogy az az 5 bar 20 fokkal feljebb 6.

Meg kellene találni itt a fórumon a régi méréseim az RF-em első blokkjáról.
Rémlik valami, hogy hidegen 4-5 baros hengerekkel még motoroztam bőszen.
Melegen volt az 6-7. De nekem is voltak gondjaim hidegindítással (télen).
Mondjuk ette is az olajat rendesen. Fél liter ezren....

Kicsit kisebb kompresszió, hidegben kevésbé elegyedő, kevésbé illékony benzin,
plusz egy kínai akku ledermedve és kész a tökéletes összeesküvés az indítás ellen.
Nem kellő a kompresszió, kevésbé megfelelő a keverék, az akku
nyeglesége miatt kevésbé teker, mégkevésbé kúszik fel a kompresszió...
5000 milibar viszont nagyon kevés, annyival szerviz előtt se tudott volna motorozni.

http://olx.hu/hirdetes/benzine...
Nálam is 15V de amíg bírják az izzók is addig baj nem lesz.
Én a 13-at nem tartom vészesen alacsonynak, ha terhelésnél is megmarad.
4 kilósnél nekem is annyi volt.
6kilósnál bent a szabályzó a generátorban mint az autóknál, nem olyan egyszerű cserélgetni.
A 600-as is külső generátoros. Évjárattól függően van hogy gumi közbetéttel van meghajtva, mi el tud nyíródni, de akkor nem 13V a töltés.
(Nálam meg tölt 15V-tal, ami egy kicsit sok, de nem akartam vele foglalkozni)
Nem tudom, hogy a 600-as külső generátoros e, vagy belső, mint a 400-as, de a 13V nagyon kevés.
Lehet, a feszültségszabályzóval van gond. Első körben azzal kezdeném, és kicserélném egy magyar gyártásúra. Azok sokkal jobbak, mint a gyári, és úgy müxik, mint az autókban. Én olyat raktam a VFR-be. Atomstabil 14,2V körüli töltésem lett, fordulattól, és terheléstől függetlenül.
Ha jó a töltés, mindegy mekkora akksit teszel bele, a töltőfesznek ugyanakkorának kell lennie, csak az áram erőssége változik. Erre kell a jó fesszabályzó.
Közben annyit tudok mondani az én akkumulátoros problémámmal kapcsolatban hogy még akkor az alábbit leteszteltem:
Motoron minden a helyén, mellette kocsin minden a helyén, bikakábellal átkötve a kettő aksi, multiméter a motor akkumulátorán.
12,4V a mért érték nyugalmi állapotban.
A multkorában mért eredmény megmaradt a motor beindítása után:
"""13.2V/1000rpm 12.8V - 13.0V/5000rpm"""
Az autó indítása után:
13.4V - 13.6V/800rpm 14.0V - 14.1V/1500rpm

Agyfejtésem:
Nem tűnik soknak a feszültség különbség, de szerintem pont elegendő hogy, azon a határon legyen hogy, töltöget... csak mindig kicsit kevesebbet. Abban nem vagyok biztos hogy a kisebb aksihoz ne-e kisebb töltőáramot terveztek.
Akkumulátor mellett szóljon hogy azóta feltöltöttem probléma mentesen, 10km-t megtettem vele majd eltettem a motort körülbelül november közepén, most hétvégén próbáltam, szépen tekert nem nyöszörgött.
Suzuki RF 600 R Service Manual 6.2 -- 13.5V/5000rpm-t ír.

Annyiban maradtam magammal hogy még folytatom, messze a tavasz
Mennyi ezer?
Tippelek!
5 bar = 5000 millibars
Hát ez jó .

Mi az az 5000?
Ekorra fordulat alatt nincs kompresszió, vagy ekkora súlyúak a hengerek, vagy mi a frász?
A kompressziót BAR-ban mérik, és emlékeim szerint 10 körül még elfogadható, de majd kijavítanak, ha tévedtem.

A nem indulásnak ezernyi oka lehet, át kéne ézni alaposan. Viszont azt feltételezném a legkevésbé, hogy kompresszió hiány miatt nem indulna.
Hiába, látni és mérni kéne, ezek nélkül nehéz bármit is mondani.
Hát ez így elég kevés információ. Bármi lehet.
Mérni, mérni, mérni, szemrevételezni, szétszedni átvizsgálni....

Ezt a kérdést a fórumon már számtalanszor kiveséztük.
- nem megfelelő kompresszió ==- motor felújítás
- nem megfelelő üzemanyag képzés ==- karburátor felújítás, beállítás
- nem megfelelő szikraképzés ==- gyújtásrendszer vizsgálat

Egy tizenéves motornál ezeknél már egyik sem tökéletes, ezek közül
bármivel lehet gondod, különböző összetételben.

Az "eddig működött" pedig a "tönkrement" definíciója, nem hordoz plusz információt.
Általában ami tönkremegy, az azelőtt működik.

Az 5000-ről pedig egy vicc jut eszembe:
"A: - Mennyi ?
B: - Harminc !
A: - Mi harminc ?
B: - Mi mennyi ?"
Sziasztok.
Lenne egy problémám és ebbe kérném a tanácsotokat, segítségeteket.
3 hónapja nem indítottam be a vasat és gondoltam beröffentem megyek vele egy karikát.
Sajna ez nem sikerült. Azt hittem kevés az aksi úgyh fullra töltöttem, ígysem akart beindulni. Megpróbáltuk betolni de ígyse. Kiszedtem az új gyertyákat megtisztogattam /kicsit benzines volt/ visszaraktam de se indításra se tolásra nem ment.
Elvittem egy villamosságishoz ott azt mondta 5000 alatt van a kompresszió a hengerekbe. Hozzáteszem 2 hónapig volt ott a motor mert "sok a meló és nincs idő rá" így elhoztam. De előtte gyönyörűen indult pörgött és jól húzott rendesen reagált a gázfröccsre. Szerintetek mi baja lehet?
Előre is köszi
igazából nekem egy kutya, ugyanolyan messze van mindkettő, és kb ugyanolyan ritkán járok mindkét helyen :) sürgősnek egyáltalán nem sürgős, előttem a tél. De valószínű posta lenne.
haza megyek meg keresem. csinálok képet is róla. árban kicsit körülnézek, de meg fogunk tudni egyezni ha kell...
Balatonfűzfőn lakok. karácsony elotti napokban megyek pestre bukot venni esetleg akkor bp. is lehet. ha nem sürgős.
Le tudnád fényképezni? mennyibe kerülne és honnan postáznád?
nekem van oda idomom! gyarilag fekete műanyag...
toth.gyula
[21372] november 23. 17:47
rf 600 bontott akatrészei eladok 06704275150
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy van itt valakinek eladó, vagy tudnátok e segíteni hogy hol keressek az rf 400-asomhoz egy idom részt. a bal oldaláról hiányzik. A szín mindegy, úgyis lefestetem most télen. csatolom a képet hogy miről lenne szó, így nehéz elmondani :)
köszönöm
Sportdobnak összefüggése nincs a szívással.
Amiatt ne aggódj, hogy egy 20 éves karburátoros
kormol a felsô harmad fordulaton.
Hidegen - melegen ne kelljen köszörültetni,
hogy elinduljon az a lényeg.
Amit cserélni kell azt meg ki kell
cserélni szervízutasítás szerint.
Kék füst ne legyen mert
az viszont sokba kerül.