helló! Kakucs májusba nekem jó ha a tobbieknek is. 1 napos vagy 2 lesz? ez a külföldi karika tetszik meg mennék is. most megpróbálom meg oldani a lancot ha marad lovém akkor erdekel ez is de a dátum fontos lenne hogy mikor?
Bandit manualbal lévô karbi nem egyezik
a többiek RFjén levôvel.
Enyémen Banditéval megegyezô volt,
de itt mindenki más fajtát fényképezett.
Rossz helyre nem igazán tudod visszatenni
a fúvókákat, de inkább fényképezz
szetszedés közben azt tudod visszanézni
ha megakadsz.
CO csavarnál meg számolj fordulatoat és
jegyzetelj!
Szentgotthárdnál ki, és irány Észak.
Güssingben van egy hegyen templom
ahonnan érdemes körülnézni
és onnantól az 56-os egészen Lockenhausig.
Közben van 2-3 olyan kilátó, emlékhely ahol
meg szoktam állni.
Aztán Lékánál bejöhetünk Kôszeg felé,
vagy akár vissza ugyanazon.
Pistabaaa volt már kint, de nem tudom
merre.
Idehaza jó minôségü kanyarok csak
ennél messzebb vannak tôlem.
Pár éve voltunk a Rába szurdok
névre hallgató résznél, de az dupla táv
mesés tájjal. Érdemes rákeresni, megnézni.
Azért írok és fogalmazok így, mert egyre több olyan emberrel találkozok,
aki mindenféle műszaki megoldást próbál megoldani "séróból".
(Ennek okait ne firtassuk, mint tudjuk a fő ok a pénz, ill. annak hiánya.)
Ezzel gond nincs, ez önmagában még becsülendő, de a műszaki világban egy problémának egy megoldása van.
Sajnos egy probléma rendszernek már lehetnek részmegoldásai, amiben az
a legrosszabb, hogy látszólag a végeredmény jónak tűnik, de szövődményei vannak.
Ezeknek az előre- és átlátásához pedig kell egy műszaki alap, és tapasztalatok.
Ez általában nincs. Attól meg a hajam égnek áll, mikor megy a gányolás.
Értem (:
Szóval akkor nem elég az h "megnéztem youtubeon h kell csinálni" meg a sok komment tapasztalat olvasása. Kell a kézikönyv és a pontos betartása. Nehéz lessz mert nemtok angolul, annyira h vágjam mit is írnak szakszerűen...
Lehet akkor napolom. Bár van egy melótársam akinek 4kilós gixerje van és már szette szét meg rakta össze a karbit. Majd meglátjuk...
Hozzá nem értő ember is meg tudja csinálni szakszerűen HA:
- rendelkezik szervíz kézikönyvvel
- rendelkezik megfelelő szerszámokkal
- rendelkezik megfelelő mérő műszerekkel (pl. tolómérő)
- rendelkezik alapvető műszaki ismeretekkel
- tud angolul (a szervízkönyv angol, nem csak a szép képeket kell
tudni értelmezni, hanem a szöveges leírás is fontos)
- el tudja dönteni, hogy mikor lehet eltérni a kézikönyvtől és mikor
kötelező betartani (pl. speciális szerszámok és nyomatékok)
- türelmes, ha valamiben megakad utánanéz
- ha egy drága hibás alkatrészbe fut, kicseréli, mert tudja, hogy ki kell
Hozzá nem értő ember is össze tudja gányolni HA:
- rendelkezik szervízkönyvvel (és azt hiszi, hogy ez már elég)
- rendelkezik 2db. csavarhúzóval és nem fél mindenhez azt használni
- rendelkezik 5m-es mérőszalaggal és centiben számol
- meg van győződve a feladat bagatel mivoltáról, "csak pár csavar..."
- nem érdekli a leírásban a szöveg, ha van mellette kép, majd abból kitököli
- siet, hisz holnap már süt a nap, vár a Mátra
- ha lát egy drága hibás alkatrészt, lehülyézi a japánokat, lepucolja,
bekeni zsírral, visszarakja és konstatálja, hogy ez még jó lesz.
Ahoz h kicseréljem a karbiba a gyűrűket ahoz nem kell kitekernrm a fúvókákat meg a levegő állító csavarokat meg ilyrsmit? Mert mondta egy ismerős h ne szedjem szét mert nem mind1 h melyik fúvókát hova teszem meg ilyesmi. Egy hozzá nem értő ember meg tudja csinálni a gyűrű cseréket? Elvileg nem egy nagy ördöngősség nem?
Nem írtam le, semmi sértőt nem írtam.
Magyarországon mindig is periférián lévő motorok voltak.
Tény, hogy 10-ből 8 400-as már sajnos a használhatóság határát
súrolja és igen nagy szükségük lenne nagy mennyiségű alkatrészre
váltott még nagyobb mennyiségű pénzmagra. Ettől még jó motorok,
de a még egyszer mondom, a java kimotorozott, karbantartás éhes.
Ritka a szép, becsületesen karbantartott 400-as.
Na közben én is meg mértem a láncomat
A 600-as manuálja szerint kuka a határ érték 319,4mm én pedig mértem 318,7mm ennyit hibázhattam a mérésben is mert sajna ekkora tolómérőm nem volt. na mindegy...
Ha nem változtatok áttételt akkor ezt a láncot néztem ki. Új fogaskerékkel gyári van most is rajta elöl 14 hátul 49
Most kellenetek ti :D
Ha szeretném picit nyújtani a végét előre páros kell ha hátul a 49-eset tartom meg?
16 - 49? De ha nyújtom honnan tudom hogy hány szemmel kell nagyobb lánc? 2 fog 2 szem?
Ja és szerintetek van e értelme? Elég sokat megyek 2 személyel.
naaaa azért ennyire ne allázzuk le a 400as géposztályt :D
Tény és való nehéz jót ki fogni közülük és kisebb nagyobb szervizelések kellenek rajtuk de azért ennyire nem kivénhedt kecskék.
Az meg hogy miért kerülnek ennyibe könnyen magyarázható sok motor van már a használt piacon ami esetleg jobb is lehet. 500-600e Ft ért egyes márkákból 2002 év körüli patika gépet ki lehet fogni!
Összességében sok előnye is lehet hogy 400-as...
A2 jogsival nehezen fogsz találni, vagy ha találsz, akkor sem tudsz majd válogatni.
Azt mindenképp vedd figyelembe, hogy korlátozott papíros RF-eket
főleg fiatalok veszik első motornak, ahol nincs pénz, de van tákolás.
Tehát hajtják a tesco-s olajjal, de legalább házilag mindent
"megoldanak", így nem lát szerelőt vagy hozzáértőt.
Amikor meg elfogy a lóvé, eladják. Persze van kivétel.
Én személy szerint 400-ast már csak hobby motornak vennék.
Öregek, kifutották majdnem mind ami bennük volt, szinte mindre
ráfér egy alapos karbantartás, felújítás. Ha van rá 2-300 ezred
a motor árán felül, akkor viszont örökös darab lesz.
Ma már 2-300-ért lehet kapni 400-ast, ami lássuk be, nulla pénz.
Új kínai 50-es robogó ára.
Helló! Nem szeretnélek el keseríteni de a 25Kw papirosból egy fehéret ismerek! Elég régóta itt fórumozgatok és nem nagyon van ilyen gépezet.
A két motor közti különbségben nem tudok segíteni amit viszont tudok hogy az RF árát tekintve egy nagyon jó gép.
Mire figyelj az alapvető dogokat nem sorolnám
- töltés
- hideg indítás ha teheted akkor mindenképp reggel nézd meg az első indítást
- meleg motornál ne torpanjon meg
- minden műszere működjön ha fordszám mérője nem megy és azt mondják mert nincs benne tiltás vagy nagyon alkud le vagy ne vedd meg mert CDI hibás...
- alapjárata egyenletes legyen 1000 -1100 körül magasabb semmiképp
-teleszkópok, féktárcsákat mérd meg
többit meg úgy is hallod.
Ha van mód rá mikor ki próbálod valaki kocsival menjen utánad és amikor nagyobb gázt adsz neki azt figyeljék füstöl e fekete vagy kék lehetőleg egyik se! Ha kék akkor ne vedd meg a feketénél sokat kaphat de ez csak meleg motornál mérvadó!
azon ne lepődj meg ha vízhőfok nem megy fel félig menet közben az normális!
Fogyasztása ha jó akkor olyan 5-6L
Idomok ne hiányozzanak mert aranyárba mennek.
Kb velősen talán. Ha valamit ki hagytam azt majd a többiek meg írják :)
Március-Áprilisban szeretnék egy Suzuki RF 400 R vagy egy Kawasaki ZZR 400 tipusu motort venni. Ehhez szükségem lenne a motorról alkotott véleményekre, vásárláskori veszélyekre valamint az általános éves költségekre (szerviz gumi hasonlók). A problémának a másik oldala, A2-es jogsim van, igy 20-25-35 kw os papirokkal vagy valós 35kw-os folytással és papirral szeretnék találni egyek. Ezzel kapcsolatban milyenek az esélyeim? Előre is köszi a segitséget!
Hali! ha lesz manim láncra akkor én is benne vagyok egy szezon nyitó karikában... meg akkor szerintem jönne a kollégám is egy GSX-F el. ha lesz időpontotok tervetek az útvonalat tekintve írjátok. remélem el tudok menni majd...
Kész lett az összes kerék csapágy csere. Nagyon időszerű volt.
Gyakorlatilag az összes csapágyam kuka volt. Az egyik hátsó már
kézzel nem is forgott meg, csak erőltetve. Széééép...
Hátsó távtartót, szimeringeket is cseréltük, fasza lett.
A fék is király, kétujjas lett, de a főfékmunkahengert is fel kell idővel újítanom, ez kiderült.
Még a karbikat ki kell szednem, csak nem úszom meg, a 3.-as
hengerem egyáltalán nem megy. Furcsa.
Ha komolyan építesz egy útvonalat, és engem is vársz, akkor megyek
én is, meg lehet öcsém is. Kellene menni valamerre, arra úgysem jártam még.
Aput nem tudom, a motort már hirdeti, nem jó Ómen eladó motorral motorozni.
Elvileg szabadok a hétvégéim, részemrôl
idôjárásfüggô mindkét történet.