Megjött a vezérműlánc feszítő rugóm.
Kicseréltem... olyan 7-8mm-rel volt rövidebb a régi az újnál.
A régi viszont jelentősen erősebb az újnál, mintha 1-2 tizeddel a szálátmérő is nagyobb lenne.
Mindegy, eredeti méjd in dzsepen az új rugó, szóval rossz nem lehet...
Elvileg nem szabadna. De: Egyszer régen pont Pistabáá gurult el hozzánk
kimérni (szervízmanual szerint) a feszszabját, mert rakoncátlankodott
az akksi. Alapjárat körül nagyon kis feszültséget mértünk, pontos
értékre már nem emlékszem, csak arra, hogy nagyon meglepett.
Azt hittük a feszszabájzó a rossz, rögtön megmértük akkor az
enyémet is, azon hajszál pontosan ugyan azokat az értékeket mértük.
Viszont 4000 körül (ami alatt a 400-at amúgy se nagyon lehet használni)
már elfogadható volt, felette meg teljesen jó.
A 400 generátora amúgy sem izomagy, depláne ha egy rossz
akksit kötünk rá, az nem hogy nem vesz fel töltést, még jól be is terheli.
Mert ugye minél öregebb az akku, annál jobban megnő a soros
és párhuzamos belső ellenállása, vagyis adott feszültségen egyre
kevesebb áramot tudunk rajta átpréselni.
Ráadásul, mivel a generátor teljesítménye fordulatszám függő,
a fennmaradó energiát szépen eldisszipáltatjuk a fesszabályzón.
Ez nem olyan be marás! Számok vannak benne meg Made In Japan felirat! Nem hinném... Centrírozni mindenképp viszem mert új pacskert kap! Fater így is ki borult hogy milyen slick gumival járkálok XD
Szerencsére a jardokat nem zavarta! :D
Gittől csak azért félek mert ha vastag meg reped és az csúnya!
Srácok viszont nekem is kellene egy kis segítség!
Neki estem a felni festésnek és csináltattam egy egyedi felni csíkot hozzá. Az lenne kérdésem hogy a hátsó keréknél van be marás a felniben. Azzal mit csináljak hogy jó legyen a dolog? Mert ott nincs mihez ragasztani. Húzzam ki gittel?
Majd meg mérem! Bár az enyémnek semmi baja nem látott tőltőt 1éve. Tél után se! Most hogy megint kicsit szét kaptam egy aksi mozgatásra fel dobtam de pöcre röffent! 1hetet most nem is használtam 1-re indult!
Az Rf-nek (400) egy hibája gyújtáson megy az első lámpa! Na én ezt ki irtottam belőle első nap mikor haza került! Aksit mindent kíméli mivel az energia az indításra megy el nem a lámpa világításra! Ja és 3 éves az aksija!
A lámpád nem le kapcsolható ugye? 14V az szerintem sok alapjáraton... Bár aszem nekem 13,6 az nem oly vészes viszont ez arra ad okot hogy asz aksid "zárlatos" és ész nélkül próbál tölteni! Próbáld ki esetleg egy ismerős RF-nek CDI-jével! Ugyanis a rossz aksi állítólag meg fektetheti!
Mérj rá AH-mérrővel... Alap helyzetbe gyújtás nélkül!
0.0XX valamennyit kellene mérni ha 0.X értéked van akkor valami húzza az aksit alapból. Kocsinál tapasztalt hiba a fesz szabályzó nem volt jó és a generátor le merítette az aksit! Bár ezeken nem olyan a generátor! Ha ez rendben indításnál mérd meg a hogy mennyire húzza meg az aksit. 11.XX Volt alá nem eshet ha jó az aksid a töltésed és az önindítód is!
Én legelőször nyugalmi áramot mérnék, mert nagyon úgy néz ki, hogy valami nagyon leszívja állásban. Persze az sem jó, ha ugrál a töltőfesz, de a 400-nál nem generátor van, és a töltés csak magasabb fordulaton éri el a maxot. Ha jól emléxem, alapjáraton csak minimálisat tölt, és az nem mérvadó. Valami 5000 fordulat környékén kell mérni, de ezt ellenőrizzétek a szervizdoksiban, ott pontosan le van írva.
600, 900 rendes generátoros, ott lehet szénkefe problem is.
Nálam mikor kifeküdt az aksi, oihenés után mindig inditott rendesen. Ha megálltam valahol pár percre, csak kattant, elhalványultak a visszajelzők. De kb fél óra pihenő után megint gond nélkül pörgetett. Ha neked 2 nap alatt leirta a másik aksit is, akkor otzt töltés gond van. Multimétert kösd rá az aksira, és ragaszd a tankra. Látod menet közben van-e stabil töltésed. Én egy kockalada feszmérőjét buheráltam a műszerfalra. Be is iktattam utána a fesszab cserét. Ha kell még megvan.
Na akkor egy kis helyzetjelentés: Pénteken nem akart beindulni a gép, ezért elvittem szervizbe, ahol kitakarították a karbit, meg szinkronizáltak, meg gyertyát is égettek. Amikor este érte mentem,m megint nem indult, erre beleraktak egy másik akkut, amivel gond nélkül ment. Ok, akkor akku töltőre. Addig benne maradt a kölcsön akku.
Szombat: Délután beindult, el is mentem találkozni Sanyával, ahol kb fél óra állás után megint nem indult, és hallhatóan szívta az akkut. Tolásra beröffent, és gond nélkül elindult. Hazaérve megint csak tolásra indult (pedig annyi idő alatt kellett volna annyit töltenie, hogy egy indítózásra jó legyen).
Vasárnap: Tolásra megint beindult kb fél nap állás után. Mentem is vele egy fél órát, hogy valamit töltsön az akkun.
Ma: Reggel indultam volna műszaki vizsgára, és se önindítóval, se tolásra meg se mozdult. Hiába tologattam, egyáltalán nem érdekelte. Hívtam a szervizt, akik hoztak nekem egy akkut, amiről beindult. Most náluk van.
Vagy feszszabályzóra gondolnak, vagy generátorra. Rámértünk, és 14 körüli értékeket mutatott a töltés, tehát ezzel elméletileg nem lehetne gond, bár igaz, kicsit ugrált, valamikor csak 12 volt, valamikor felment 14 fölé. Csakhogy az akkut változatlanul nem tölti láthatóan.
Szerintetek mi lehet?
jó volt a kis tali, előtte gurultam egy kicsit kb. 130 km-t jó volt tapasztalatnak, mert a szél megtréfált jópárszor, még városon belül is, de legalább ügyesedtem . Legközelebb remélem többen leszünk, több gyönyörűséges motor lesz
Kicseréltem... olyan 7-8mm-rel volt rövidebb a régi az újnál.
A régi viszont jelentősen erősebb az újnál, mintha 1-2 tizeddel a szálátmérő is nagyobb lenne.
Mindegy, eredeti méjd in dzsepen az új rugó, szóval rossz nem lehet...