valamikor a télen nekiállok és szétszedem..megmérek mindent..
bár azt se tudom,hogy hideg vagy meleg motornál értendő a megadott hézag..
szívás lesz ez úgy érzem..
Gyanús az a magasfordulati kar hézag...
Nekem ugyan ez, csak erős és nem csak a hézag okozza, hanem
nálam az aktuátor is szar, nem húzza vissza rendesen a fogaslécet.
De csak azért, hogy ne unatkozzak, és lehetőleg ne csak a csavar
típusokat tudjam fejből, hanem a húzásuk nyomatékát is .
Na srácok a motor félévre felejtődik
Holnap ideiglenes kivonás. Aki még motorozik, annak jóidőt, meg a szokásos közhelyek
Azért még itt maradok, meg majd írom az okosságokat
Tudod-e még feszíteni, illetve a hátsó lánckeréken ha meghúzod nem szabad annyit engednie, hogy a hevederek és a lánckerék fogai közt átláss. De a manualban van méret, hány láncszem hány miliméter hosszú lehet.
a színével volt a leg kevesebb bajom..
állandóan tömbszelencét kellett benne cserélni mert eresztette a vizet,termosztáttal forralta nyáron,viszont nagyon ment
3ba még simán nyikkant asztfalton
hát nem tűnik túl egyszerűnek a dolog..főlleg,hogy bontani kell a tetejét..sejtettem,hogy korongos lesz ,nem csavaros csak reménykedtem..
alapjáraton halkan hallatszik valami kis csörgős hang,de kb 7-8enél
van benne valami csörgés(gondolom ekkor vált) és utána megint normális a hangja..
láncról hogy lehet meállapítani,hogy jó e..lóg e..cserés e egy szóval?
Ha valaki láncszettet akar cserélni, írjon!
Megvam a DID láncom JT lánckerekekkel +első lánckerék+1foggal túrázni.12ezret ment, tankolásonként fújtam, egyszer feszítettem, végtelenítve. felrakásnál annyi lesz, hogy kiveszed a lengővillatengelyt és már hozzá is férsz a megoldáshoz (legalább meg lesz zsírozva végre).
A baj csak az, hogy nálunk szerintem acél a hf tömítés, a hüvely is,
és a fej meg alu. Szóval ha át ég, akkor az alu ég át.
Mikor lesüllyedtek a hüvelyeim, akkor sem égett át, pedig jó 30km-et
mentem vele folyton forró motorral, igaz kutanként szedtük szét és
töltöttünk rá, de egy szó mint száz, nem égett át, épp hogy a tömítő
festék réteg pattogzott le a hf tömítésről, sehol maradandó "égés".
Szelepes hang valószínűleg alacsonyfordulati hézag, vagy magas
fordulati kar hézag (nem szelep).
A magasfordulati szelephézag nehezebben kopik, mivel kevesebbet
használod, ennek örülj, mert 1700Ft/db. áron van nyeles lapka, és
más nem gyárt ilyet, csak buzúki van.
Az alacsonyfordulati lapka ára változó, 7-900Ft/db. és van PROX.
A magasfordulati kar hézag állítása meg csavaros, de mindegyik
hézag belövéshez ki kell venned a veztengelyeket.
A méréshez nyilván nem.
Ha az egyik oldalad nem változós, akkor az is csavaros állítós...
A magasfordulati kar hézag könnyen diagnosztizálható, mivel
ha elcsitítod a kipuffot, felpörgted váltás fölé, majd elengeded
a gázt, akkor hallani fogod, hogy mikor visszatér alacsony fordulatra
és újra "elengedi" a magasfordulati karokat, azok újra elkezdenek
kalimpálni (csattogni).
De rengeteg számít a hengerek kopottságától.
Nekem 82-es termosztáttal hamar eljutott ventillátorkapcsolásig
az új hengersorral, így a gyárival vonal felett 2mm kb., és városban
nyerek egy 20 percet mire kapcsol a venti.
De ez alatt ne dugót érts, hanem csak a "piroslámpázás".
A régi blokk 15w50-es, olajsűrítős olajjal és 88-as termóval épp
hogy bemelegedett... szóval sokat számít az állapot.
Én is találkoztam kontakt-hibával. Nekem nem mért az órám, 0-n állt a mutató akármennyit járattam, de a hűtőkör felől áramlott a meleg, tehát kizártam a rendszerhibát. Nekem a réz érintkező, amihez lejön a mérőóra vezetéke volt a hibás. A lapka ami valami fekete anyaggal van rögzítve (gondolom valami ragasztó)volt eltörve és csak lógott lefelé. A fekete anyagban látható volt hogy hogy állt és honnan hiányzik. Szakbarbár-nemes egyszerűséggel odaforrasztottuk és láss csodát hibátlanul műxik!
Na látod erre még nem gondoltam
Ööö, mondjuk 2 hét múlva leteszem téli álomra vidéken a gépet szüleimnél.És utána kocsival fogok feljönni Pestre.Szerintem akkor leszerelem, és felhozom, aztán akkor a kocsival el is tudom vinni hozzád.Persze csak ha neked is megfelel.
nekem a digitesen az első fehér vonal aljáig megy csak fel a vizem..onnan le-fel szaladgál kb 1mm belül! ahhoz,hogy felmenjen kb középre már az kell,hogy kánikulában botorkált valami városba 2vel..
viszont kellene kormánycsapágyat cserélnem,szelephézagot mérnem,és vezérműlánc feszességet nézni
csapágy lóg,motorból melegen valami kis szelephézag vagy lánc hang jön..nem akarom,hogy valami nagyobb baj legyen miatta..
Elég jól meg kell kergetni a 4kilóst, hogy a víz egyáltalán eljusson 90 celziusz fölé. Normál használatnál nekem alig 80 szokott lenni, akkor viszont még a nyitott rendszer se adja meg magát.Ha itt forrás jön létre akkor valahol kavitáció kell legyen, de akkora vízsebesség viszont nincs a rendszerben sehol, hogy kialakulhasson.
bár azt se tudom,hogy hideg vagy meleg motornál értendő a megadott hézag..
szívás lesz ez úgy érzem..