Talán a régebbi fórumozóknak még rémlik a nevem :)
Szóval azért írok, mert ma láttam egy TÉNYLEG SZALON ÁLLAPOTÚ 400ast a váci révnél! Nem innen volt vki? Sötét grafit színű volt, és gyönyörű állapotban! Egy Fzr mellett parkolt!
Ha vki magára ismert, annak gratulálok a géphez, tényleg gyönyörű állapotnak örvend(remélem műszakilag is :))!
Szia! Az RF 400 tényleg jó kezdő motornak, a blokkja is nagyon megbízható (az enyémben is ez a blokk van - GSX-R 400). Kényelmes, igénytelen motor. A farokidom szokott repedezni némelyiken, de igazából én még nem találkoztam ilyen RF el. Ablokkja az nem éppen Hondásan halk, a szelephanghoz hozzá kell szokni, "gyári tartozék", de ha szelepállításra szorul azt úgyis hallani, ha kerepel a szelep, de szép egyenletesen kell járnia.
Már így utólag én is bánom, hogy nem ilyet vettem kezdőmotornak:D
Üdv Fulmi.
Elsősorban a 400 tulajok fogják leírni a tutit, de abban biztos lehetsz, hogy akinek RF-je van, az csak ajánlani tudja. Megbízható, szép küllemű motor. A bemásolt link alapján nagyon jónak tűnik a moci, de a 400 tulajok talán szúrósabb szeműek nálam.
Szerintem javasolt kerülni pár kört a géppel, hogy összeszokjatok(elindulás, megállás, váltás, kanyarodás, ami a rutinon kell), bár ezt főleg elhagyott úton és csak ésszel, kivéve, ha rendőrkapitány rokonod van. Sok sikert a motorvételhez. Ja kezdőmotornak is javasolt.
Kb. 1 eve robogozok a varosban, suliba jarni szoktam egy Aprilia SR 50-nel, naponta kb. 20-25 km-t megyek, de mar kicsit meguntam, ugyhogy szeretnek egy nagyobb motort es egy RF 400-ra gondoltam (most oktoberben leszek 21 eves es tavasszal raknam le a rutint, forgalmit, most nyaron pedig a Kresz-t). Mennyire ajanljatok ezt a motort kezdesnek? Mennyire megbizhato, eri meg az arat? Ezt neztem ki: http://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/suzuki_rf400vc-3850168
Tudna
tok adni valami tanacsot, hogy mint s hogy? :)
Valaszotokat elore is koszonom: Fulmi
Ui.: Azt mennyire tartjatok jo otletnek, hogy megveszem most nyaron es itt a csaladi hazak kozott gyakorlok vele, hogy ne kezdokent kelljen mar a gyakorlatot kezdenem? Autos jogsi lerakasanal ez eleg nagy elonyt jelentett, hogy apuval tanultam meg es nem az oktatoval.
Le kell engedni a benzint, majd levenni a tankot. Ki kell venni a csapot, majd tölteni 1-2l benzint, és jó alaposan lötyögtetve mosni, főleg a csap környékén, mintha egy kannát mosnál ki. A Koszos benyát kiönteni, vagy a csap helyén kiengedni, majd megint átmosni tiszta benzinnel, és azt is kiönteni, és kész. A benzin színén lehet látni, hogy mennyire volt koszos a tank.
A csapot nem tudom így hirtelen, hogy szétszedhető e , de ha kiveszed, meglátod . Ha nem, akkor fecskendővel alaposan át lehet nyomatni mindkét irányt.
Közben ne sokat dohányozz
Szerintem egy alapos tank takarítást kellene megcsinálni, mert tuti kiülepedett a szmötyi benne, és részlegesen eldugította a tartalék csövet a csapnál. Értelemszerűen a csapot is takarítani kell. Ha nincs szűrő a pumpa és a karbisor közt, akkor a karbiknál is várható lesz dugulás, de nem biztos, ez csak azután fog kiderülni, ha minden más már tiszta.
Remélem tudtam segíteni!
időnként hozzászólok a dolgokhoz..aztán csendben figyelem az eseményeket..
Most sajnos saját probléma miatt kell írjak, mivel tegnap(egy hónap állás után) beindítottam a röfit és még el nem indultam nem is volt semmi baja..nem 3hengerezett indult rendesen..viszont miután bemelegedett gondoltam kicsit jobban meghúzom a szarvát de ő nem akarta..
jelenség; 4-5sebesség és a fordult olyan 4-5e körül egy csutka gáz és a motor a helyett, hogy elindulna csak dadogott.viszont előtte és utána semi baja.nagy fordulaton is megy és a gyertyáknak sincs bajuk megnéztem.A bal oldalról első (nem tudom 1 vagy 4 henger) volt kicsit kormosabb de nem jelentős.
Viszont; véletlenül vettem észre,mivel kevés volt a benya benne, hogy mikor rendesen on-on volt volt semmi naja nem lett hirtelen, de mikor átraktam tartalékra megint dadog. Lehetséges ez?
Elnézést a litániáért sajnos kicsit összetett a problem..
Üdv mindenkinek!
Krisz
Sziasztok!
Egy ideje olvaslak titeket, de ideje megszólalni, hiszen egy hete én is boldog tulaja lettem egy RF400-asnak. Nagyon baba masina, persze még nagyon ismerkedő fázisban vagyunk. Első motorom, meg annyira még nem is értek a műszaki részhez, de majd okosodom.
A kérdésem az volna, hogy az olajfogyasztás kapcsán mit lenne érdemes megnézni, amivel esetlegesen csökkenthető lenne a dolog? Elég soknak tűnik a hiány valamivel több mint 500km után. Valami típusspecfikus dologra gondolnék, ha van ilyen.
Az tény, hogy RF-hez alig van alkatrész....ami meg van a magyar piacon az őrületesen drága Könnyen elkérnek egy kis "műanyagdarabért" több tízezreket. De ezt leszámítva nagyon jó kis motor az RF. A kezdeti nehézségek után én egyre jobban imádom az enyém
Szia! A 600-as és a 900-as RF-eknek más a deknije, de a 400-as banditnak ugyanolyan. Abból könnyebben találsz mint RF-ből mivel jóval több van, volt belőle.
Sziasztok!
Kellene nekem egy kis segítség viszonylag gyorsan!
Rf 400 VC -hez kellene baloldalsó blokk dekni... Új bontott mindegy! Vagy valami hely hogy hol lehetne beszerezni! MEg hogy milyen típuséval kompatibilis? Pl 600 Rf-é jó e?
Kompletten adták, jobb és bal dekli fedél nélkül (szinte egyiken se volt).
De minden más, még az önindító is rajta volt.
Természetesen karbisor nélkül.
Az előző képekről kaptam ihletet.
A tank alá való gumibakok közül az elsőt, amibe a tankon lévő horog beakad adod-e (persze ha megvan a 400-asról)? Az enyén sajnos egy szerviz során elveszett...
Nem hagyott benned mély nyomot az RF!?
Gondolom az XF egész napos motorozáshoz kényelmesebb.
Mi a terv? Megint RF!?