Nekem markolatfűtésem is van / így vettem a vasat / de még soha nem próbáltam , mivel ragaszkodok ahhoz hogy 15C alatt nincs motorozás ! Nyáron meg csak nézegetem milyen fölösleges kölönc !
Ja BUSÁSOK ezt http://youtu.be/28J4LtZHQl0 látta már mindenki ? Végignéztem beszartam hol a félelemtől hol a röhögéstől ! Tanulság : felesleges a márkaharc mindegyik nagyon király ! De a legnagyobb tanulság : jól gondold át kinek adod kölcsön a vasat , na ezeknek konkrétan a kissámlimat sem !
Én dec. 30-án "gurultam utoljára,-1-2 fok volt,de nálunk itt az elkerülőt végigtoltam oda vissza min. 160,max 260-nal, 10-12 km utána inkább megálltam mert fázott a kezem,még 1-szer ugyanez és elég volt,végiggurultam a városon,had nézzen a jónép.Normál 100-130-as tempoval el lehetne menni 30-40 km-t is csak abba meg nincs semmi élvezet.és a végére akkor is fázna az ember.Kb. 14-15 foknál már lehet tolni rendes etapokat is,akkor már a gumi is tapad valamennyit.
na ne szerénykedjünk már tesó. nem úgy ismerlek én, hogy akár csak 5"-et is gondolkodtál volna, ha megeresztek egy telefont.
(csak ugye az a +2X120 km. jégkocka lettél volna )
Nézni jó volt , de rohadt hideg lehetett ! Azok a jó markolatfűtések milyen hasznosak lennének most , bezzeg nyáron , csak fölösleges kölönc ! A teló szimeringeket viszont kinyírjátok ilyen időben , illő ilyenkor a MOTUL P4 E.Z. LUBE kenés nekik ! Irigylem a gurulást , de nem vagyok elég bátor ilyen időbe torzulni egyet !
Kihasználtuk a száraz napos időt, és gurultunk egyet. Hideg volt, de jólesett. Tudom-tudom, az asszony is megmondta, hogy nem vagyunk normálisak. Persze igaza van, hisz melyikünk az , ha már motorozunk...
Uraim! nem kell ide nagy tudomány az ilyen gépeket tuningolni,előre -1 fog hátra +1-2 fog a lánckeréken és olyan mintha 30 loval több lenne benne, ráadásul fillérekbe kerül ,végre szinte semmivel nem megy kevesebbet mert jobban kiforog,és a blokk sem veszít az élettartamábol!
A Kawák ram air rendszeréről egyetlen hiteles tesztet olvastam. Nem emlékszem pontosan talán 97-98 körül a németek beraktak egy ZX-7R-t, egy szélcsatornába+dynopad. 270km/h-ás szélnél (elméleti top speed) 3Le pluszt adott a motornak. De majd egyszer előásom mert már csak távoli emlékeim vannak.
Visszatérve a PC-re. Megpróbálom kifejteni az álláspontomat röviden.
Tehát adott egy motor amit kiveszel a dobozból és 200Le. Berakod a PC-t és várod a +10%-ot ami ugye 20Le. Semmi mást nem változtatunk. Ebben az esetben a +10% teljesítményhez vagy +10% üzemanyag kell, vagy +10% levegő (ha túl dús a keverék és van el nem égett benzin), vagy mind a kettő.
És itt meg is bukik a dolog. A gyári szívó-kipufogó rendszer nem fog +10% levegőt adni neked. A fordulatszám-tartomány vége felé biztos, hogy nem. Hiába adsz neki +10%-ot 11 000-es fordulaton nem fog elégni a benzin mert nincs hozzá oxigén. Tele van a kipufogó katalizátorokkal meg exup szelepekkel. Egyszerűen nincs benne 10% tartalék teljesítmény.
Ezért kell kipufogórendszert rakni a motorra, meg sportlégszűrőt.
És ugyan ezért segít a motoron az alsó középső fordulaton a PC. Ott van oxigénfelesleg a gyári rendszerben is (vagy ott van elszállva a gyári injektortérkép)
A gyári AFR mindig alul középen a legrosszabb szinte minden motornál. 4000-nél óriási horpadás vagy hegy van benne (ennek is sok oka van de most nem megyek bele). Aztán 8-9000-től elkezd kiegyenesedni és közelít a 13-as vonalhoz.
Egyébként van, hogy egyáltalán nem hoz végteljesítmény növekedést a PC. Még 1-2%-ot se. De még is úgy érzed mint ha másik motort kaptál volna vissza.
Egy jó kipufogórendszer talán hoz 10Le ami 5%. De már az is mázli. Inkább csak 6-8 lovat szokott hozni önmagában.
Annyit még hozzá fűznék, hogy csak pc5 öt nem rak (rakat) be az ember! Ahoz kell egy sport légszűrő és egy kipufogó rendszer is! Ha már belevág az ember!!! Aztán kell egy jó szerelő ami nálunk nem sok van! Szóval ha ezek meg vannak van esélye a power commandernek! De csak magába semmi, vagy nem sok értelme! Nekem a verseny Busámba, amit lehetett cseréltem, tuningoltam! Fej, vez tengelyek, dugók, kipufogó, légszűrő, légszúrő ház, elektronika stb! Hazánk egyik legjobb hacsak nem a leges legjobb szerelője tuningolta és 240 Le 176 Nm hozott ki belőle! Hozzáteszem még néha ez is kevés a győzelemhez!
Engem meggyőztetek ! Csak azt nem értem 1% -ért 150e Ft , plusz 15-30e Ft az állítgatások összege . Mondom 1 azaz 1 % , ekkora motoroknál szerinted max 2 lóerő ! Beszarás ! De ennél még a kawák RAM AIR -je is jóval többet nyom ! És az széria ! Remélem ezt elismered ! Tehát 05-20 Nm meg max 10 % ill. 1-2 % amit szerinted tud a PC ennyi dellárért ! Bár ha belegondolok , volt idő hogy minden tőlem telhetőt beleöltem a technikába . Pl. 1992 ben vettem az első zizit amit addig faragtam míg traffival nem mértek 302 -vel ! Nem füzettem büntit hanem volt ráérős törvényes barát ! Egyik videóm írásából másolom ide ami 1996 ban készült : GPZ900 A hátsó burkolat teljesen gyári az nem kókány ! az ülés Guliari , a kormányom Tomaselli volt , olajhűtő termosztáttal ,acél fékcsövek ,az első villa Bimota csak az egyik szárban volt olaj , és vastag volt mint egy villanybojler , a motor teljesen épített pl a gyári főtengelyt kiegyensúlyozták ausztriában , úgy nézett ki mint az ementáli sajt a kipuffok is ott készültek! power szűrők a fuvókák kb gyűszűnyi furatokkal , na meg 15l-es fogyasztás ,úgy forgott mintha két ütemű lenne , a fordszám mutatót szemmel nehéz volt követni , tönkre vertem minden korabeli verdát vele . /még nem az internet világát éltük , fejből táplálkoztunk , magunk csináltuk , ma csak böngészni kell , meg kifizetni a "hozzáértő" szerelőt akik már minden bokorban megélnek /
Vagy 90-ben vettem egy 5L-es Corvette motoros V8-as tűzmadarat , azzal jártam gyorsulásira Ausztriába a bécsi éjszakába ! Régi szép idők ! 10 évig megvolt az amcsi vas .
Szóval én már csak ilyen régi vágású paraszt gyerek vagyok , és nekem ne egy rohadt potméter mondja meg mennyi benya öntse nyakon azokat a dugókat , hanem a jobb kezem , és a nyomatékot se korlátozza holmi elektronika , érezzem a gőzkatapultot ha úgy akarom , had döntsem el én hogy az a nyamvadt gumi ép csak torzuljon alattam , vagy peregjen ha kell ! Ilyen megközelítésből minden elismerésem hogy ennyi pénzt beáldoztok 1-2% ért ! Bocs ha uncsi volt a szövegem ! Pusztuljon a benya és addig is fogy a tél közelebb a tavasz !
Ezzel egyet értek! Pc5 max 1-2 % ot hoz! Aki ismer minket az tudja, mi mindent alakítunk át ahoz, hogy ez a teljesítmény meglegyen! De ebbe nem mennék most bele! Egyet viszont ne felejtsünk el: Súly, lóerő arány! A Fizikát nem lehet becsapni!
A tükrök milyen állapotúak? Az lehet, hogy érdekelne.
Vezérmű tengelyek 40000 Ft Dugók 20000 Ft Oldal idomok sérülten 20000 Ft
De beteg az agyuk az biztos!
Ja BUSÁSOK ezt http://youtu.be/28J4LtZHQl0 látta már mindenki ? Végignéztem beszartam hol a félelemtől hol a röhögéstől ! Tanulság : felesleges a márkaharc mindegyik nagyon király ! De a legnagyobb tanulság : jól gondold át kinek adod kölcsön a vasat , na ezeknek konkrétan a kissámlimat sem !
(csak ugye az a +2X120 km. jégkocka lettél volna )
(te, ki az a két majom ebben a mínuszban azokkal a libakergetőkkel? )
http://youtu.be/s-qXUNfFLvc
Nézd meg a honlapját
De aki versenyez ,eredeti ,vagy még hosszabb áttétellel ,valódi pusz lóerővel elrepül a leáttételezett érzet tuningolt mellett
Visszatérve a PC-re. Megpróbálom kifejteni az álláspontomat röviden.
Tehát adott egy motor amit kiveszel a dobozból és 200Le. Berakod a PC-t és várod a +10%-ot ami ugye 20Le. Semmi mást nem változtatunk. Ebben az esetben a +10% teljesítményhez vagy +10% üzemanyag kell, vagy +10% levegő (ha túl dús a keverék és van el nem égett benzin), vagy mind a kettő.
És itt meg is bukik a dolog. A gyári szívó-kipufogó rendszer nem fog +10% levegőt adni neked. A fordulatszám-tartomány vége felé biztos, hogy nem. Hiába adsz neki +10%-ot 11 000-es fordulaton nem fog elégni a benzin mert nincs hozzá oxigén. Tele van a kipufogó katalizátorokkal meg exup szelepekkel. Egyszerűen nincs benne 10% tartalék teljesítmény.
Ezért kell kipufogórendszert rakni a motorra, meg sportlégszűrőt.
És ugyan ezért segít a motoron az alsó középső fordulaton a PC. Ott van oxigénfelesleg a gyári rendszerben is (vagy ott van elszállva a gyári injektortérkép)
A gyári AFR mindig alul középen a legrosszabb szinte minden motornál. 4000-nél óriási horpadás vagy hegy van benne (ennek is sok oka van de most nem megyek bele). Aztán 8-9000-től elkezd kiegyenesedni és közelít a 13-as vonalhoz.
Egyébként van, hogy egyáltalán nem hoz végteljesítmény növekedést a PC. Még 1-2%-ot se. De még is úgy érzed mint ha másik motort kaptál volna vissza.
Egy jó kipufogórendszer talán hoz 10Le ami 5%. De már az is mázli. Inkább csak 6-8 lovat szokott hozni önmagában.
Vagy 90-ben vettem egy 5L-es Corvette motoros V8-as tűzmadarat , azzal jártam gyorsulásira Ausztriába a bécsi éjszakába ! Régi szép idők ! 10 évig megvolt az amcsi vas .
Szóval én már csak ilyen régi vágású paraszt gyerek vagyok , és nekem ne egy rohadt potméter mondja meg mennyi benya öntse nyakon azokat a dugókat , hanem a jobb kezem , és a nyomatékot se korlátozza holmi elektronika , érezzem a gőzkatapultot ha úgy akarom , had döntsem el én hogy az a nyamvadt gumi ép csak torzuljon alattam , vagy peregjen ha kell ! Ilyen megközelítésből minden elismerésem hogy ennyi pénzt beáldoztok 1-2% ért ! Bocs ha uncsi volt a szövegem ! Pusztuljon a benya és addig is fogy a tél közelebb a tavasz !