Én biztos nem csinálnám ezt. Olajcsere után amúgy is eltart egy darabig amíg felépül az olajnyomás de ez még rátesz egy lapáttal. A Hondánál volt egy teszt, CBR600RR-ből leeresztették az olajat, beindították és valami 18mp kellett csak a főtengelycsapágy kimúlásához.
A full olajtöltése 3,6l a K4-5 600-nak. De a szűrős olajcseréhez csak 3,1l ír a service manual. Biztos, hogy az a fél liter arra kell, hogy védje a blokkot olajcsere után.
Tehát kihajtotok belőle minden olajat így valszeg utána is később kap kenést a blokk mint azt a gyárban kitalálták.
De Te tudod.
Hát ilyen hülyeséget, szárazon járatni a blokkot!
Én jó pár szerelőt ismerek de egyiket se taníttatták erre, nem tudom hogy a te szerelőd hol végzet, de ez már a sufni tuning kategória csúcsa, véletlenül nem egy fekete K5-ös SV650S-e van utasülése pedig piros színű. Mert az a gép elégé le van harcolva és úgy tudom hogy használtan vette nem pedig ahogy írod hogy újonnan!
Én csak azé motul me az is annyi pénzben mint a többi.............akkó meg mért ne.
Nameg a 3. cserén vagyok túl és marad 1,7 liter a 4-ből így csak kettőt vettem...........így occob lett a csere.................jó persze én nem tekertem ki belőle az utsó molekulákat is szárazon így is spóroltam.
igen vagyok ennyire autó/motor buzeráns, hogy tudjam mit jelent a gépnek a hidegindítási szakasz és az olajnyomás. biztos hogy nem elegendő az olajnyomás, de él meg az a blokk szerintem rosszabb körülményeket is ennél a pár másodperces állapotnál is. személy szerint ÉN nem akartam beindítani, mert szerintem sem egy normális dolog, de megbízok abban maximálisan aki csinálja mert ő is ezt tanulta, tizen éve ezt csinálja és ebből adódó problémája még soha nem volt.
elárulok neked 1 naaaaaaaagy titkot,mert kedvellek ha olaj is van a blokkodban,inditásnál is kell egy pirinyó idő az olajnyomás felálásnak tehát az a kis idő,amig elalszik az olajlámpád,tudod minden inditás kismértékben rongálja a blokkon belül lévő dolgokat,tehát egy autó,motor elkopását nagymértékben a hideginditás hozza létre,amit még ezek a nagyokos mérnökök sem tudtak még kiküszöbölni,olajvariációk vannak(véknyabb,sürübb stb)melyek elősegitik a mielőbbi kenést,emelett furatok,olajvezetők segitik még a kenés mihamarabbi bekövetkezését.........namost,ha te le engeded az olajat,valamennyi marad a blokban,de nemond nekem hogy elegendő az olajnyomás felállásához,jójó pár másodpercig inditod,de az éppen elegendő hogy huzzon egykét karcot a csapágyba,és majd csodálkozol ha egybefordul a siklócsapágy és elszalad a kajtókarod a kismacska seggibe.......de maximálisan igazad van,mindenki ugy cserél olajat ahogy az a belső suggallat mondja neki ja,és hasonló motorom van mint neked,sőt iciripicirit nagyobb is(750) de hogy 3 liter olajból mindig marad egy deci,aztat nem értem
Még nem is mentél a hatossal , öszt mááá osztod az észt...
mingyá idegállapotba jövök....